Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger toen de baldadigheid met vuurwerk nog bestond uit een Astronaut in een hondendrol steken die naast een geparkeerde auto lag en dan je benen uit je lijf rennen.
Dat begon bij mij ook daarmee,tot ik aan strijkers kon komen,die groen piratachtige dingen,toen werd t helemaal rennen 😂

Och de taarten, wij noemden het hier altijd stadion. Wat een machtig mooie tijden waren dat zeg.

Vroeger toen je nog te klein was zelf vuurwerk te kopen en op 1 januari de straten afzocht naar klappers van de 100.000 klapper die nog niet afgegaan waren. Toen je als klein ventje al wel wist wat een schietlont was en wat niet en dat je dan een doorgeknakt rotje ervoor moest leggen :bonk:

Vroeger toen je bij taarten maken nog dacht aan een hoop rotjes/ babypijlen/ grondbloemen in een cirkel neergelegd met een kern van zwart buskruit uit doorgeknakte rotjes gehaald.
Jij bent van de jaren 80/begin 90? 😉

Jij bent van de jaren 80/begin 90? 😉
Hier begin jaren 80. Gestruind eind jaren 80. Toen inderdaad kennisgemaakt met wat ze in den haag een berenlul noemden, zo'n uberdikke rode klapper me snellont die van een 100k klapper niet afgegaan was. Heb ik van net wat te dichtbij meegemaakt. Gelukkig wel net genoeg afstand. Alleen piepende oortjes en een flinke stoot adrenaline. En genoeg leermoment om er vanaf dat moment met meer ontzag mee om te gaan...

Vroegahhhhh:

Kocht je vuurwerk in Baarle gewoon in de Wigwam (speelgoed winkel)
Had ik nog een hoop haar.
had ik nog geen leesbril nodig.
Staken we auto wrakken in de brand om 24.00.

Vroegah toen aanslagen in het criminele circuit nog met echte explosieven werden uitgevoerd en niet met vuurwerk (C6)

Vroegâh, toen... je je bestelling nog in de winkel deed ipv online. Nu is het vele malen handiger en voordeliger, maar mis die sfeer zeker.

Vroegâh. Toen je op de eerste afhaaldag met 1 volle plastic tas de winkel weer uitliep. Om deze de verkoopdagen daarna regelmatig aan te vullen.

Vroegahhhhh:

Kocht je vuurwerk in Baarle gewoon in de Wigwam (speelgoed winkel)
Had ik nog een hoop haar.
had ik nog geen leesbril nodig.
Staken we auto wrakken in de brand om 24.00.
Ja die speelgoedwinkel inderdaad, daar lagen dus rustig in de vitrine de welbekende “bestonstrijkers”.

Deze, ik geloof 5 gulden per stuk. Anno 2024 niet bijzonder meer maar dit was toen zeer indrukwekkend. Een flinke hap uit het budget hahaha

IMG_0268.jpeg

Die hadden toen al de kracht van een handgranaat.
Doodskop strijkers, betonstrijkers.
Nee een cobra is veel zwaarder spul, dat wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan