Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegah toen de plaatselijke winkelier nog een tinnen doosje tevoorschijn haalde met "echte" voetzoekers.

Vroegah, Na een nacht niet slapen en tijdens dit tijdstip met gruwelijke (zenuw) buikpijn op het toilet zittend met een salute blokje in de hand om deze nog voor 10:00 uur de lucht in te jagen.

Of nog vroeger een ladycracker (niet die de meeste kennen, maar die op zo’n klein rolletje zaten.
Als ik dat zo terug ga waren dat gewoon wat knetterlinten aan elkaar en zal zo rond 1992 zijn geweest

vroegah toen je samen met je vader de folders aan het doorspitten was. Opzoek naar zoveel mogelijk spul om je hard gespaarde zakgeld aan uit te geven, om vervolgens samen de winkel te gaan op 30 december. Daar vol verbazing naar alle gigantische pakketten die de andere klanten mee naar hun auto sjouwen.

Vroegah, toen je aankwam op school na de kerstvakantie en het hele plein rood was van het stopkruit en de restanten van de rollen die er waren gestookt.

Vroegah toen je ook nog de overblijfselen van de grondbloemen, rotjes, babypijlen en potjes verspreid over het plein zag liggen.

Vroegah toen je samen met al je buurt vriendjes de dagen van tevoren al aan het praten was over wat jij allemaal wel niet allemaal hebt kunnen kopen en kunnen krijgen, om vervolgens met ze alle door de buurt te lopen om alvast te kijken waar je op de 31e volop wil gaan stoken.
Ik zou haast een moord plegen om terug te gaan naar die tijd.

Vroegah, Na een nacht niet slapen en tijdens dit tijdstip met gruwelijke (zenuw) buikpijn op het toilet zittend met een salute blokje in de hand om deze nog voor 10:00 uur de lucht in te jagen.

Of nog vroeger een ladycracker (niet die de meeste kennen, maar die op zo’n klein rolletje zaten.
Als ik dat zo terug ga waren dat gewoon wat knetterlinten aan elkaar en zal zo rond 1992 zijn geweest
Ladycrackers kan ik me nog goed herinneren. Zelfs die matjes haalden we nog wel eens los om maar zoveel mogelijk lontjes te kunnen stoken 😅. We noemden die dingen overigens ook babyscheetjes destijds.

Die dingen haalde we vroeger in bulk,in de voorverkoop actie om er dan met O&N overdags een hoop van achter elkaar te leggen zodat je t idee kreeg dat je OOK een chinese rol had 😂

Ladycrackers kan ik me nog goed herinneren. Zelfs die matjes haalden we nog wel eens los om maar zoveel mogelijk lontjes te kunnen stoken 😅. We noemden die dingen overigens ook babyscheetjes destijds.
Ja heel herkenbaar weer, maar die ik hierboven bedoelde was de ladycracker op een dun rolletje. Een knetterlint van 3 meter lang. Die verrekes knetterde.

Vroeger toen je nog te klein was zelf vuurwerk te kopen en op 1 januari de straten afzocht naar klappers van de 100.000 klapper die nog niet afgegaan waren. Toen je als klein ventje al wel wist wat een schietlont was en wat niet en dat je dan een doorgeknakt rotje ervoor moest leggen :bonk:

Vroeger toen je bij taarten maken nog dacht aan een hoop rotjes/ babypijlen/ grondbloemen in een cirkel neergelegd met een kern van zwart buskruit uit doorgeknakte rotjes gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan