Vrijwillige brandweer: vuurwerkverbod verandert oud en nieuw niet

Iedereen rept al dat het verbod definitief is maar dat is toch nog helemaal niet aan de orde? de intentie is er maar het is toch nog allemaal niet in kannen en kruiken?

Zolang dat nog niet aan de orde is, is het toch goed dat dit soort berichten steeds vaker opduiken?
Klopt, maar ik vind het wel opvallend dat de media al doet alsof het er doorheen is.

Deze berichten zijn er altijd al geweest maar ze worden niet of nauwelijks door de (vaak linkse) media opgepakt omdat het sensatie-gehalte te laag is en omdat het niet aansluit op de negatieve tendens rondom vuurwerk.
De gecreeërde schijn van een negatieve tendens. Het narratief zal gevolgd moeten worden. De meerderheid telt toch niet.

Hopen dat het zo erg uit de klauwen loopt dat ALLE hulpverleners gaan smeken om het vuurwerk terug te brengen! :p
Ik zal hier wel weer kritiek op krijgen maar ik wil me toch uitspreken.

Ik hoop, verbod of niet, dat alle hulpverleners een normale jaarwisseling hebben zodat ze gewoon vader, moeder, voetbaltrainer of je collega kunnen zijn en je een maand later ook gewoon kunnen reanimeren of je huis kunnen blussen.

Je hobby terugkrijgen over de ellende van hulpverleners die 365 dagen per jaar klaar staan voor het welzijn van ons allemaal vind ik echt bizar.

Maak je onvrede duidelijk aan de politiek maar dit soort berichten gaan me echt te ver. En het zijn precies dit soort berichten die onrust richting hulpverleners veroorzaken. Alsof er achter een brandweerpak geen mens zit die gewoon moet doen wat hem of haar gevraagd wordt.

Ik zal hier wel weer kritiek op krijgen maar ik wil me toch uitspreken.

Ik hoop, verbod of niet, dat alle hulpverleners een normale jaarwisseling hebben zodat ze gewoon vader, moeder, voetbaltrainer of je collega kunnen zijn en je een maand later ook gewoon kunnen reanimeren of je huis kunnen blussen.

Je hobby terugkrijgen over de ellende van hulpverleners die 365 dagen per jaar klaar staan voor het welzijn van ons allemaal vind ik echt bizar.

Maak je onvrede duidelijk aan de politiek maar dit soort berichten gaan me echt te ver. En het zijn precies dit soort berichten die onrust richting hulpverleners veroorzaken. Alsof er achter een brandweerpak geen mens zit die gewoon moet doen wat hem of haar gevraagd wordt.
Dat zeg je heel goed.
De beleidsmakers nemen de besluiten.
De hulpverleners krijgen de shit letterlijk en figuurlijk over zich heen.

DIt hadden ze eerder moeten roepen!! Dit is mosterd na de maaltijd! Ik lees nu opeens wel meer berichten dat het niet te handhaven is enz.....waarom komen ze nu pas ermee 😪

Inderdaad,zag gister ook een bericht van Alexander Pechtold die stelt dat een verbod niet te handhaven is.

Eerst hard roepen om een verbod allemaal,maar op het moment dat het werkelijkheid word terug krabbelen en jezelf alvast indekken.

Aankomende vuurwerkverbod

Vrijwillige brandweer: vuurwerkverbod verandert oud en nieuw niet​

ANP
20-11-25, 15:25 | update: 20-11-25, 15:26
Luisteren
Delen

Vuurwerk.

Vuurwerk. © Foto: ANP

Alleen vuurwerk in de lichtste categorie mag dan worden afgestoken, zoals sterretjes en knalerwten. Dit verbod geldt komende oud en nieuw in ieder geval nog

Dan gaat de hetze tegen het categorie F1 vuurwerk weer verder, dan halen ze de oude afbeeldingen uit de jaren 80 weer uit het archief met al die handen met brandwonden door sterretjes.

DIt hadden ze eerder moeten roepen!! Dit is mosterd na de maaltijd! Ik lees nu opeens wel meer berichten dat het niet te handhaven is enz.....waarom komen ze nu pas ermee 😪
Deze roep is er altijd al geweest. Iedereen die wel eens geprobeerd heeft een positief of genuanceerd stuk gepubliceerd te krijgen weet dat dergelijke berichten gewoonweg geen aandacht kregen van de media.

Nu een verbod nabij is, is het natuurlijk goed voor de likes, om er eindelijk wel aandacht aan te besteden.

Back
Bovenaan