Vrijwillige brandweer: vuurwerkverbod verandert oud en nieuw niet

Iedereen rept al dat het verbod definitief is maar dat is toch nog helemaal niet aan de orde? de intentie is er maar het is toch nog allemaal niet in kannen en kruiken?

Zolang dat nog niet aan de orde is, is het toch goed dat dit soort berichten steeds vaker opduiken?
Klopt, maar ik vind het wel opvallend dat de media al doet alsof het er doorheen is.

Het is inderdaad bijzonder dat er steeds meer van dit soort berichten naar buiten komen. Waar waren deze berichten/mensen tijdens alle discussies?
Deze berichten zijn er altijd al geweest maar ze worden niet of nauwelijks door de (vaak linkse) media opgepakt omdat het sensatie-gehalte te laag is en omdat het niet aansluit op de negatieve tendens rondom vuurwerk.

Deze berichten zijn er altijd al geweest maar ze worden niet of nauwelijks door de (vaak linkse) media opgepakt omdat het sensatie-gehalte te laag is en omdat het niet aansluit op de negatieve tendens rondom vuurwerk.
De gecreeërde schijn van een negatieve tendens. Het narratief zal gevolgd moeten worden. De meerderheid telt toch niet.

Hopen dat het zo erg uit de klauwen loopt dat ALLE hulpverleners gaan smeken om het vuurwerk terug te brengen! :p
Ik zal hier wel weer kritiek op krijgen maar ik wil me toch uitspreken.

Ik hoop, verbod of niet, dat alle hulpverleners een normale jaarwisseling hebben zodat ze gewoon vader, moeder, voetbaltrainer of je collega kunnen zijn en je een maand later ook gewoon kunnen reanimeren of je huis kunnen blussen.

Je hobby terugkrijgen over de ellende van hulpverleners die 365 dagen per jaar klaar staan voor het welzijn van ons allemaal vind ik echt bizar.

Maak je onvrede duidelijk aan de politiek maar dit soort berichten gaan me echt te ver. En het zijn precies dit soort berichten die onrust richting hulpverleners veroorzaken. Alsof er achter een brandweerpak geen mens zit die gewoon moet doen wat hem of haar gevraagd wordt.

Het boeit de tegenstanders al jaren niet, ook niet dit soort feiten.
In Rotterdam gingen de meeste auto's in de fik afgelopen Oud en Nieuw terwijl daar geen vuurwerk mag.
Het is een mensen probleem geen vuurwerk probleem.
Op naar de roerige jaren 90 van kerstbomen rausen.

Ik zal hier wel weer kritiek op krijgen maar ik wil me toch uitspreken.

Ik hoop, verbod of niet, dat alle hulpverleners een normale jaarwisseling hebben zodat ze gewoon vader, moeder, voetbaltrainer of je collega kunnen zijn en je een maand later ook gewoon kunnen reanimeren of je huis kunnen blussen.

Je hobby terugkrijgen over de ellende van hulpverleners die 365 dagen per jaar klaar staan voor het welzijn van ons allemaal vind ik echt bizar.

Maak je onvrede duidelijk aan de politiek maar dit soort berichten gaan me echt te ver. En het zijn precies dit soort berichten die onrust richting hulpverleners veroorzaken. Alsof er achter een brandweerpak geen mens zit die gewoon moet doen wat hem of haar gevraagd wordt.
Dat zeg je heel goed.
De beleidsmakers nemen de besluiten.
De hulpverleners krijgen de shit letterlijk en figuurlijk over zich heen.

Back
Bovenaan