Vragen aan Schuurmans Vuurwerk

moontan

VWC lid
Binnenkort gaan wij van Vuurwerkcrew een bezoek brengen aan Schuurmans Vuurwerk.
Wij willen van jullie weten of er specifieke vragen zijn waar jullie een antwoord op willen weten. Dan kunnen wij deze vragen in het overleg meenemen.
Dus als je bijvoorbeeld iets over de Diamond collectie wilt weten, of vragen over Schuurmans zelf, stel je vraag gerust.
Omdat er meer bezoeken aan Schuurmans zullen volgen zal dit topic ten alle tijde actueel blijven en voor jullie vragen geopend blijven.

De antwoorden op jullie vragen zullen in deze thread of in het verslag van het bezoek geplaatst worden.

Groetjes

Fred

Nou daar komt ie weer Fred. Ik zou wel eens willen weten, waarom Schuurmans die, qua prijs/kwaliteit, matige Shogun collectie in de markt wil zetten. De blokken zien er erg imposant uit, maar de uitwerking vind ik niet in verhouding staan tot.:bye:

1. is de crocodile dit jaar weer te koop en wat zal de prijs zijn?

2. zijn er al nieuwe producten bekend?

3. is er al bekend welke producten niet meer te koop zullen zijn?

4. komt er ook een demoshow van schuurmans in de buurt van leeuwarden voor consumenten?

gr. Rob

ik zou wel eens willen weten hoe schuurmans met de stijgende prijzen om zal gaan komend oud en nieuw. welke producten stijgen in prijs en welke blijven hetzelfde? en natuurlijk wil ik(en meer mensen hier) weten wat er allemaal nieuw bij komt.

Ik zou graag willen weten waarom de prijzen van sommige diamond producten zo hoog zijn een voorbeeld shogun collectie ond hem erg tegenvallen en ik ben natuurlijk ook zoals alleen geinterreseerd wat er nieuw gaat bijkomen

Vandaag van Schuurmans te horen gekregen dat de afspraak van aankomende week is komen te vervallen en verzet is naar eind augustus.
Jullie moeten dus nog even geduld hebben.
Maar betekent wel dat jullie nog geruime tijd hebben om vragen te stellen

:bye:

Dan bij deze nog twee vragen van mij. :confused:

Schuurmans heeft twee jaar achter elkaar dezelfde voorverkoopactie gehad.
Komt er dit jaar wel een nieuwe voorverkoopactie?
Zo ja, welke voorverkoopactie?

Toen de 156dB regel voor knalvuurwerk ingevoerd werd, kwamen veel fabrikanten met nieuwe knallers op de markt.
Schuurmans kwam toen met de Astro Extreme Crackers op de markt.
Ik heb toen een paar doosjes van deze knallers gekocht in de veronderstelling dat ze beduidend harder zouden knallen dan de doorsnee kanonslagen.
Dit bleek echter niet het geval te zijn.
Afgelopen jaarwisseling heb ik weer een paar doosjes Astro Extreme Crackers gekocht in de hoop dat ze misschien verbeterd zouden zijn.
Ook nu viel de knal me weer tegen.
Nu ben ik beniewd of Schuurmans uit kan leggen wat de gedachte achter de Astro Extreme Cracker was.
Was het oorspronkelijk de bedoeling om met deze knaller de 156dB grens te halen, maar is dat om een of andere reden niet gelukt?
Is er bewust voor gekozen om op veilige afstand van de 156dB grens te blijven, of klinkt een knal van 156dB niet zo hard als veel mensen op de verschillende vuurwerkfora denken?
Of is er nog een andere reden geweest, dan de 156dB grens, om deze knaller op de markt te brengen?

Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom Schuurmans zo blijft vasthouden aan de "Diamond Collection" ze blijven het maar omschrijven als de rolls royce onder het vuurwerk terwijl ze toch al lang ingehaald zijn door andere merken.

Word het niet eens tijd voor iets nieuws, diamond totaal vervangen bijvoorbeeld of een goede 2de lijn ernaast. Want ik vind Diamond nou niet echt vernieuwend de laatste jaren ook niet met de 500 grammers.

Lijnen als de American Dream en Magnificent heeft Schuurmans zelf altijd omschreven als 2de rangs lijn achter Diamond, en Shogun is groots qua omvang maar matig qua uitwerkingen dus ook hiermee vind ik ze niet echt hun best om een 2de lijn op poten te krijgen naast de Diamond Collection.

Denk dat die vraag wat te overdreven is. Schuurmans doet er alles aan om zo goed mogelijk vuurwerk te verkopen, aangezien winst maken hun doel is. Om hun eigen vuurwerk te promoten noemen ze het de 'rolls royce'.
Diamond collection afschaffen is het onderspit delven. Wat mij wel een geschikte vraag lijkt: Wat doet Schuurmans er aan om het bestaande assortiment op te krikken zodat het weer kan uitblinken zoals het vroeger deed? (Van mening zijnde dat het nu niet uitblinkt.)

Dan nog een vraag van mij; De professional series hebben cakes met dierennamen. Waar zijn die namen op gebasseerd? (Bijvoorbeeld Snake, Wolf, Whale etc.) Het zou stijlvol zijn als de cakes doen denken aan het afgebeelde dier.

Misschien is deze vraag een beetje hard maar ik zou toch wel willen weten waarom er zoveel troep zit in die pakketten, want die zijn waardeloos. Dan doel ik met name op de Opal, Topaz enzovoort want de black box I en II schijnen wel goed te zijn.

misschien een domme vraag, maar is het misschien leuk om iets te maken wat volgens mij nog nergens (legaal) te koop is.

je hebt tegenwoordig cakes in alle soorten en maten, maar bestaan er eigenlijk legaal te kopen losse shells met daarbij een "buis" waaruit je deze shells kunt lanceren?

ik denk dat de echte vuurwerkliefhebbers dit erg leuk zouden vinden, dat je 1 keer een "lanceerbuis" haalt en vervolgens een paar leuke losse shells uit kon zoeken om deze vanuit de buis te kunnen lanceren.

of zijn losse shells / lanceerbuizen altijd illegaal, in wat voor formaat dan ook?

misschien een domme vraag, maar is het misschien leuk om iets te maken wat volgens mij nog nergens (legaal) te koop is.

je hebt tegenwoordig cakes in alle soorten en maten, maar bestaan er eigenlijk legaal te kopen losse shells met daarbij een "buis" waaruit je deze shells kunt lanceren?

ik denk dat de echte vuurwerkliefhebbers dit erg leuk zouden vinden, dat je 1 keer een "lanceerbuis" haalt en vervolgens een paar leuke losse shells uit kon zoeken om deze vanuit de buis te kunnen lanceren.

of zijn losse shells / lanceerbuizen altijd illegaal, in wat voor formaat dan ook?

Losse shells in alle maten zijn illegaal en gevaarlijk........

Ik vrees dat het gros van de jeugd hier niet mee kan omgaan helaas, brengt alleen maar problemen met zich mee. het lijkt me tof, en het kan ook als je naar omringende landen kijkt maar blijkbaar gaan ze er daar wel goed mee om?

Ik vind dat ze de riprap wel uit het assortiment mogen halen. waardeloze cake. Ik vind hummers wel leuk maar niet op de manier in deze cake dat is echt te saai.

Zoals al eerder is gezegd in onder anderen FPM velen zullen dit topic herrinderen. Er moeten goede regels komen mochten er eventueel shells komen. Het beste idee waar ik zelf aan dacht en velen van FPM was om mensen een cursus te laten volgen voor het schieten. een eenmalige cursus zodat je precies wete hoe het moet (vanaf 18 jaar is het beste denk ik) Die cursus kan dan een keer 2 uurtjes duren ofzo en zo leren de vuurwerkgebruikers precies hoe het schiet met de lont de buis en de shell zelf. Dat lijkt mij een goede oplossing, zo voorkom onder anderen dat jongeren er mee bezig zonder dat een certificaat hebben van die cursus. Je kunt dan ook verder gaan en zeggen dat iedereen verplicht is bij dealers een certificaat te laten zien om shells te kopen, anders kunnen shells niet gekocht worden. Als er shells komen denk ik dat het beste is 2 inch shells. In vele landen gebeurd dit al legaal. Misschien een goed idee wie weet.:D

Zoals al eerder is gezegd in onder anderen FPM velen zullen dit topic herrinderen. Er moeten goede regels komen mochten er eventueel shells komen. Het beste idee waar ik zelf aan dacht en velen van FPM was om mensen een cursus te laten volgen voor het schieten. een eenmalige cursus zodat je precies wete hoe het moet (vanaf 18 jaar is het beste denk ik) Die cursus kan dan een keer 2 uurtjes duren ofzo en zo leren de vuurwerkgebruikers precies hoe het schiet met de lont de buis en de shell zelf. Dat lijkt mij een goede oplossing, zo voorkom onder anderen dat jongeren er mee bezig zonder dat een certificaat hebben van die cursus. Je kunt dan ook verder gaan en zeggen dat iedereen verplicht is bij dealers een certificaat te laten zien om shells te kopen, anders kunnen shells niet gekocht worden. Als er shells komen denk ik dat het beste is 2 inch shells. In vele landen gebeurd dit al legaal. Misschien een goed idee wie weet.:D

misschien un (goed) idee ja, maar ik denk dat veel mensen dit tog overdreven en niet nodig vinden:bye:

De afspraak staat begin september gepland. :) Deze is helaas verzet wegens omstandigheden bij Schuurmans.

Zijn er nog mensen met vragen voor Schuurmans?
Morgens staat het gesprek namelijk gepland.

Zijn er nog mensen met vragen voor Schuurmans?
Morgens staat het gesprek namelijk gepland.

Wat gaat de Jet Propulsion kosten ? En een foto en een filmpje daarvan ben ik ook benieuwd naar, er is namelijk nog weinig over bekend. bvd :bye: En nog een andere vraag waar Fred denk ik ook wel geinteresseerd in is. Is de Rip Rap nog verbeterd want ik heb er diverse klachten over gehoord dat de hummers niet goed klonken.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan