Vragen aan de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

Ben positief gestemd door de actie en het bereik vandaag en merk nu ook dat toch heel veel mensen er echt naar uitkijken dat dit door kan gaan dit jaar. Klasse actie om het zo te brengen, mag zeker gezegd worden.

Timing is alles in dit geval inderdaad. Geniaal idee en heerlijk ook hoe dit door de media is opgepakt. Wat de linkse opinie kan, kunnen wij dus zeker ook! Hopelijk heeft het de discussie net weer in de goede richting geduwd!

Reageert de branch hier eigelijk zelf nog?
Zo ja wat is de verwachting voor jullie? Gaat het verkoopverbod door ivm corona,of kunnen we oud en nieuw toch met nederlands consumenten vuurwerk vieren? De geluiden uit de media zijn iig positief!

Wat ze hebben gedaan is als branche naar buiten komen met de boodschap dat de winkels gewoon bevoorraad zullen worden vanaf vandaag, omdat ze er vanuit gaan dat het verbod er niet komt. Dat laatste wordt onderbouwd door de uitspraken van Gommers, Kuipers, en die van het kabinet zelf afgelopen jaar.

Eigenlijk is gewoon het hele nieuwsbericht kant-en-klaar aangeleverd en hebben ze op deze manier de discussie gekaapt met daadwerkelijke inhoud én gewiekste politieke manipulatie tegelijk.

Je kunt dit idd een meesterzet noemen.. timing was gisteren perfect.. En dat naast andere media zelfs een links gestuurde nieuwssite als Nu.nl het zo plaatst en ook nog op de frontpage.. :holland:

Het is eigenlijk een topic waar vragen gesteld kunnen worden, maar ik wil deze keer een uitzondering maken en een compliment uitdelen. We hebben jaren lopen zeiken op deze club, en vaak terecht. Maar vandaag...

Wat de BPN vandaag heeft gedaan noem ik een meesterzet. Of het nou uiteindelijk heeft gewerkt of niet, vandaag is de publieke opinie significant beïnvloed, en zijn de krantenkoppen onze kant op gegaan door het 'we gaan potdomme gewoon uitleveren, want niemand wil een verbod' statement.

Petje af.
Wat hebben ze te verliezen, zowel alles als niks. Deed de dag wel even goed na die bekendmaking.

wat is die meesterzet van vandaag vanuit BPN concreet?

Wat ze hebben gedaan is als branche naar buiten komen met de boodschap dat de winkels gewoon bevoorraad zullen worden vanaf vandaag, omdat ze er vanuit gaan dat het verbod er niet komt. Dat laatste wordt onderbouwd door de uitspraken van Gommers, Kuipers, en die van het kabinet zelf afgelopen jaar

Dit was dus de meest glorieuze actie van de BPN, geen harde aanval oid, maar enkel dit. Vind je het vreemd dat ik al jaren geen sympatie voel voor deze "vereniging" ?

Groeneveld heeft vandaag een kort geding aangekondigd. Jongens, alle emotie is logisch, maar op dit moment zitten ze écht niet stil...

Word er eigenlijk nog wel iets gedaan? Of accepteren de importeurs het weer? Ik vind het erg stil en het enige wat ik nog lees is dat de HVLV nog iets wat hun best doen om maar die 70.000 euro bij elkaar te vinden voor een rechtzaak.

Belangenvereniging portemonnee vullende pyrotechniek Nederland
Nou écht hè, zij, de importeurs en de winkeliers hebben de liefhebbers als een baksteen laten vallen. Als elke importeur/winkelier 50-100 euro had ingelegd (wat een te verwaarlozen bedrag is bij een zaak) dan hadden we nu al ruim over de 100k op kunnen halen voor die rechtszaak. Valt me echt vies tegen.

Back
Bovenaan