Vragen aan BPN

Ik heb toch vooral het idee dat er té lang gewacht is met een reactie op alle negativiteit rondom vuurwerk. We hadden namelijk tijdens de verkoopdagen moeten promoten voor de normale Nederlander. Deze zal namelijk nu erg lastig te bereiken zijn...

Nogmaals, kop op en volgas tegen!!

Die formule/berekening is er al, ligt ook bij BPN en is als volgt:

77mln omzet delen door een gemiddeld bestedingsbedrag van 55,- = 1.4mln legale vuurwerk kopers maal gemiddeld 8 ‘meegenieters’ = 11.2mln vuurwerk goedgezinden.

(De illegale omzet die een bedrag van boven de 50mln vertegenwoordigt, is uiteraard in deze berekening niet meegenomen).

Petities en polletjes leuk en aardig maar dit zijn de échte, realistische én klinkende cijfers!!!

Minimaal 11.200.000 MILJOEN vuurwerk goedgezinden...

Ah top! Nu nog afwachten of die gasten er wat mee doen :).

Ik lees uit dit stukje dit:

In handen van professionals
Scott van den Broek van de Arnhemse CDA-fractie is voorstander van een lokale show. 'Het particuliere vuurwerk loopt ook de spuigaten uit. Het wordt steeds zwaarder, steeds gevaarlijker, dat kan zo niet langer', zegt hij.

Consumentenvuurwerk steeds zwaarder? En wie controleert dat dan? Juist de overheid. Je gaat nu schuld geven aan makers dat ze de toegestane wetgeving volgen maar steekt ze wel een mes in de rug?

Dit slaat alles.

Dag BPN,

Op jullie website is het laatste nieuwsbericht uit november 2018. Wat is er in de tussentijd ondernomen voor behoud van de vuurwerkmarkt? Waar en hoe kunnen we jaarverslagen van de vereniging inzien en zo hoogte krijgen van de ondernomen acties van BPN? Ik kan het niet vinden; op welke openbare communicatieplatforms is BPN actief om het publiek te informeren? Zo niet, waarom niet?
ingedut boeltje daar. De hele branche is conservatief ingesteld heb ik het idee.

Ik riep hier op het forum drie jaar geleden al dat men wat moet doen omdat het anders einde oefening is... men lachte mij uit, en nee het zal niet zo'n vaart lopen. Kijk nu eens, het is 5 v 12

Ik heb hier zelden mijn mening over de bpn gegeven , maar die moet ik nu toch even kwijt.

Als jullie jezelf zien als branche vereniging/vertegenwoordiging ben ik blij dat ik geen vuurwerk verkoper ben!
Je zal jezelf voor tonnen of mischien zelfs meer aan een investering hebben geketend die met 1 handomdraai het einde van je financiele leven kan betekenen!

En dat zonder slag of stoot !

Overgeleverd aan een stelletje zwakzinnigen die niet eens weten waar ze het over hebben maar wel met hun beslissingen het lot en leven van veel mensen totaal de afgrond in kunnen boren!

Daar hoort een branche vereniging voor in de bres te springen....Ook openbaar in de media om het publiek van de werkelijke feiten te voorzien.

Slap en zwak is wat ik nu zie !

Denk dat de Branche allang weet wanneer het verbod komt? Die hebben misschien wel geldzaken en afspraken lopen.
Het is TE stil vanaf hun kant.

Maar ja hoe gaat het met alle panden,bunkers,sprinklers,banen etc etc als het over is?
Waarom laat de branche zich niet horen?
Ik zal ze eens mailen.
ZENA, help een beetje??? Bijvoorbeeld op de Zena Trophy!!!??? Daar kan je stemmen pakken. Doe iets?

Dat lijkt me een beetje onzin als je dit topic van a tot z hebt doorgenomen. Het heeft ook weinig zin om vanuit de branche op niks concreets te gaan schieten. Dan speel je paniekvoetbal en verschiet je al je kruit en geloofwaardigheid.

Ik vraag me af hóe BPN media heeft geprobeerd te bereiken. Door leuke vriendelijke info tekstjes? Om ín de media te komen moet je ze aanspreken op hun sales points, namelijk "conflict" en "sensatie". Als je een boze brief naar DWDD of Jinek stuurt dat je vindt dat Akerboom incompetent is en je graag met hem in het programma in discussie wilt, happen ze. Zeg dat Aboutaleb dezelfde weg als Krikke gaat op deze manier met zijn wanbestuur, en graag met hem op tv in gesprek gaat...en je zit er. Je moet een goeie smoel in huis hebben als mediagezicht, als woordvoerder, en via conflict en sensatie de beeldbuis halen. Kranten blijven aanschrijven door vooral de hoge bomen aan te vallen en hun onjuistheden en misvattingen met feiten onderuit te halen. Zo haal je misschien geen voorpagina, maar misschien wel een reactiekatern. Vlammen! Zo doen Achmea & co dat ook met hun lobby; stoken, stoken en stoken. En stiekem zo de waarheid naar de burger brengen, en de opinie beinvloeden. Vlammen.

Ik verbaasde mij over een bericht op jullie facebook pagina. Ik vroeg mij af wat de strategie hierachter is...?

Hier het bericht:

Vuurwerkbranche steunt oproep politie en burgemeesters

De vuurwerkbranche, verenigd in de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN), wil een
bijdrage leveren aan een feestelijke en veilige oudejaarsavond. De huidige problemen bij de
jaarwisseling, waarbij vandalisme en geweld door een kleine groep een schaduw werpt over de
gehele jaarwisseling zijn niet in lijn met de feestelijke traditie die wij voor ogen hebben. De BPN
begrijpt dan ook dat er maatregelen noodzakelijk zijn.

Wij steunen daarom de oproep van de politie, hulpverleners, en de burgemeesters van de grote
steden om de aanbeveling uit het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over te nemen om
knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden.

Dergelijke maatregelen werken echter alleen als de bestrijding van illegaal vuurwerk wordt
geïntensiveerd en handhaving verbeterd. Het bezit en verkoop van illegaal vuurwerk, wangedrag en
vernieling moeten hard aangepakt en bestraft worden.
Daarvoor dienen dan ook meer middelen beschikbaar te worden gesteld.

Dat zal niet van de ene op de andere dag geregeld zijn, maar met deze maatregelen en het
verbeteren van de handhaving en ontzag voor de politie kan de oudejaarsviering weer een veilig en
feestelijke gebeurtenis worden met veilig en stabiel siervuurwerk waar wij als branche voor staan.
De BPN wil samen met politie, burgemeesters en overheid tot een safetydeal komen waarin de
randvoorwaarden voor een veilige en feestelijke jaarwisseling zijn opgenomen.

Ik verbaasde mij over een bericht op jullie facebook pagina. Ik vroeg mij af wat de strategie hierachter is...?

Hier het bericht:

Vuurwerkbranche steunt oproep politie en burgemeesters

De vuurwerkbranche, verenigd in de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN), wil een
bijdrage leveren aan een feestelijke en veilige oudejaarsavond. De huidige problemen bij de
jaarwisseling, waarbij vandalisme en geweld door een kleine groep een schaduw werpt over de
gehele jaarwisseling zijn niet in lijn met de feestelijke traditie die wij voor ogen hebben. De BPN
begrijpt dan ook dat er maatregelen noodzakelijk zijn.

Wij steunen daarom de oproep van de politie, hulpverleners, en de burgemeesters van de grote
steden om de aanbeveling uit het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over te nemen om
knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden.

Dergelijke maatregelen werken echter alleen als de bestrijding van illegaal vuurwerk wordt
geïntensiveerd en handhaving verbeterd. Het bezit en verkoop van illegaal vuurwerk, wangedrag en
vernieling moeten hard aangepakt en bestraft worden.
Daarvoor dienen dan ook meer middelen beschikbaar te worden gesteld.

Dat zal niet van de ene op de andere dag geregeld zijn, maar met deze maatregelen en het
verbeteren van de handhaving en ontzag voor de politie kan de oudejaarsviering weer een veilig en
feestelijke gebeurtenis worden met veilig en stabiel siervuurwerk waar wij als branche voor staan.
De BPN wil samen met politie, burgemeesters en overheid tot een safetydeal komen waarin de
randvoorwaarden voor een veilige en feestelijke jaarwisseling zijn opgenomen.

Its all about the money:

"Teunissen ziet het liefst alleen nog maar siervuurwerk in Nederland. Deze soorten vuurwerk zijn goed voor ongeveer tachtig procent van de inkomsten van de vuurwerkbranche."

Je kan beter tegen een muur praten, krijg je eerder respons dan hier je “vraag” aan de branche te stellen.

Stuur al die vragen dan door naar BPN!! Wat denk je dat ze hier de vragen beantwoorden.... Helaas!

En wat denk je, dat ze er dan wat mee doen? Ben er bang voor man, ze laten nu ook spul verbieden wat niet het probleem is. Ik had op z,n minst wat tegengas verwacht, niet omdat ik het knalvuurwerk zal missen, maar puur omdat het nergens op slaat. Maar het BPN geeft daar niks om, want is toch maar een kleine stukje vd inkomsten.

Nee sorry, het BPN is er alleen voor zichzelf niet voor de liefhebbers.

Wanneer gaat de BPN zich eens hard maken voor het feit dat het grootste gedeelte van het overlast door ILLEGAAL vuurwerk komt? dus vuurwerk wat al verboden is?!!! laat de overheid daar maar eens beter op handhaven en het aantal incidenten zal drastisch naar beneden gaan

En wat denk je, dat ze er dan wat mee doen? Ben er bang voor man, ze laten nu ook spul verbieden wat niet het probleem is. Ik had op z,n minst wat tegengas verwacht, niet omdat ik het knalvuurwerk zal missen, maar puur omdat het nergens op slaat. Maar het BPN geeft daar niks om, want is toch maar een kleine stukje vd inkomsten.

Nee sorry, het BPN is er alleen voor zichzelf niet voor de liefhebbers.
Tsja net of ik dat niet weet maar je moet wat toch....

Back
Bovenaan