Vragen aan BPN

De BPN probeert voor hun zelf gewoon nog het maximale er uit te halen wat er in zit. Zoals ik het nu zie is het doek gevallen, wat we ook doen met petities en dergelijke. Dat is helaas met zwarte piet net zo gebeurt. We moeten natuurlijk wel blijven strijden, maar het is vechten tegen de bierkaai. Als de BPN al zo reageert wat moeten wij dan als kleine groep vuurwerkliefhebbers? Ik hoop dat de Nederlanders eens op gaan staan en dat we niet alles meer pikken en dan doel ik niet alleen op vuurwerk.

Ik zie het ook als een hail mary.. Ik denk dat er weinig andere keus is.. Echt goede onderhandelingspositie heb je niet helaas

Wanneer gaat de BPN zich eens hard maken voor het feit dat het grootste gedeelte van het overlast door ILLEGAAL vuurwerk komt? dus vuurwerk wat al verboden is?!!! laat de overheid daar maar eens beter op handhaven en het aantal incidenten zal drastisch naar beneden gaan
te laat die club lag te slapen 3 jaar geleden, ik riep toen al dat er een tegen geluid moest komen. Het bgon met die Arno Bonte en zijn nep meldsite... toen ging GL landelijk er nog eens overheen met als gevolg de huidige stand van zaken.
Ze hebben het laten gebeuren, en nu kruipen ze samen de GL club op, schiet maar lek.

De branche heeft besloten om cat 3. Single shots rollen vuurpijlen en al het knalvuurwerk. Niet meer te verkopen. Dit houd in dat de landelijke richtlijnen worden aanvaard.

Nou dit is er dus besloten.

Vuurwerkbranche steunt oproep politie en burgemeesters
dit is complete onzin

alleen een paar importeurs die voor eigen belang gaan en zich de bpn noemen roepen dit
er is geen overleg geweest met geen enkele winkel

ook het gehele vuurwerk check is een complete truc geweest.
immers de man van vuurwerk check is nu voorzitter van de bpn

de leden van de bpn hebben niks met veiligheid zij verkopen immers nog steeds babypijlen en romeinse kaarsen aan het buitenland welke weer gekocht worden door ja wel de Nederlanders
ze vullen alleen hun eigen zakken

ja ook bij het romeinse kaarsen en baby pijltjes verbod zijn deze gasten goed beloond door onze overheid om ze vervolgens gewoon blijven te verkopen in het buitenland

Jullie hebben ervoor gepleit dat rotjes en pijlen verboden gaan worden..... ik heb hier nog drie pijlen pakketten liggen omdat het afgelopen jaar zo mistig was en twee pakjes rotjes....... kan ik die bij jullie declareren, moet ik nu de EOD of politie bellen? ik mag het niet in het bezit hebben, ik mag het niet vervoeren, ik mag het niet afsteken.
Help wat moet ik hier nu mee??

Jullie hebben ervoor gepleit dat rotjes en pijlen verboden gaan worden..... ik heb hier nog drie pijlen pakketten liggen omdat het afgelopen jaar zo mistig was en twee pakjes rotjes....... kan ik die bij jullie declareren, moet ik nu de EOD of politie bellen? ik mag het niet in het bezit hebben, ik mag het niet vervoeren, ik mag het niet afsteken.
Help wat moet ik hier nu mee??

Geen paniek, ik kom het gratis en voor niks bij je ophalen. :wink:

Ik vind het een beetje overtrokken reacties jongens. Volgens mij gingen we ook massaal F3 single shots inslaan omdat het eruit ging. Juist blij zijn dat je ze nog hebt liggen en er nog een jaartje van kunt genieten.

Ik vind het een beetje overtrokken reacties jongens. Volgens mij gingen we ook massaal F3 single shots inslaan omdat het eruit ging. Juist blij zijn dat je ze nog hebt liggen en er nog een jaartje van kunt genieten.
daar gaat het niet om, wij freaks wisten dat... maar wij zijn nog geen procent van de kopers.... het geldt voor iedereen ook voor de niet wetende freak.
Daarnaast wisten wij als freak niet dat rotjes en pijlen verboden gingen worden.

BPN is heel goed in het verpesten voor de Nederlanders. Belangen, weten ze überhaupt wel wat dat inhoud? Ze denken alleen maar aan hunzelf, niet de belangen van het gros dat vuurwerk afsteekt. Of bemoeit de belangenvereniging zich alleen met de belangen van gecertificeerde vuurwerkers? Nee. Want ze willen het wel verbannen voor de particulieren. Eerst F3, nu gedeeltelijk F2. Grootste onzin om dit verder te beperken terwijl de politiek daar nog geen besluit over heeft genomen. Ze verwachten nog steeds door een vinger toe te reiken onze belangen te kunnen behartigen maar dat werkt al jaren niet. De beperking begon met het aanpassen van de afsteektijd. Daar zou het gaan mee zijn. Maar nee, dat werkt niet. Maar goed, dan beperken we toch meer. Verzinnen we nog meer wat misschien wel gaat helpen. En zo niet, dan zijn we dat maar krijg. De hele traditie gaat naar de klote door de besluiten die van boven komen zonder gehoor te geven aan de grootste aandeelhouder hierin; de particuliere koper. Rutte heeft het vanmiddag in zijn persconferentie meerdere malen gezegd dat vuurwerk een traditie is die bij de jaarwisseling hoort en dat het grootste deel van de Nederlanders daar met veel plezier van geniet, dat genieten word grotendeels beperkt zo door het beperken door de BPN zelf. Gezien BPN grotendeels belangen doorvoert van Lesli hoop ik dat ze hierdoor helemaal kapot gaat en lekker verder gaan met tuinmeubelen importeren.

Ze kunnen aan de batches zien dat je ze in een legaal jaar gekocht hebt. Ook heeft eenieder vast nog wel ergens een factuurtje liggen.... Tussen 22:00 en 02:00 komt de politie niet op de knal af van een rotje, dat weet ik wel :)
Ben ook benieuwd naar de eerste buurtbewoner met een wijzend vingertje naar de Nederlandse vuurpijltjes die je toevallig overgehouden hebt. Uiteindelijk zal het aankomende O&N dan ook wel meevallen...

Ik blijf er wel bij...... als ze te weinig met straffen en handhaving doen, gaat er niets veranderen. Eerlijk gezegd verwacht ik juist betere handhaving bij grotere steden wanneer de straffen fors omhoog gaan. Dan weten ze dat ze het nog ergens voor doen.

In dorpen en kleinere gemeentes moeten ze het doen met een handjevol wijkagenten, dus dan weet je al dat het onbegonnen werk is.

Ik hoop dat de schrik er nu goed in zit bij de importeurs en BPN, en dat ze nu al beginnen aan het de verdediging van komende O&N. Sterker nog, ze moeten het hele jaar betere voorlichting promoten, in de media verschijnen met uitleg geven over de echte cijfers, blijven benadrukken dat de asopikkies veel zwaarder aangepakt moeten worden. Dat het rotje afgeschaft is maar dit niet een boosdoener was. Dat het in andere landen ook gewoon afgestoken mag worden. Er moet een positieve draai aan gegeven worden
Meestal wordt het na januari stil maar jullie moeten het hele jaar door gaan, om te laten zien dat jullie er zijn en mee willen denken om het te verbeteren. Om duidelijk te maken dat het probleem niet zit/zat in het meeste Nederlandse vuurwerk. Zoek desnoods de samenwerking op met de politie om er over te sparren.

Al met al ben ik blij dat we in ieder geval nog een O&N met vuurwerk hebben. Het kon ook anders lopen.
Maar mocht er niets veranderen.... dan is het volgend jaar gewoon voorbij.....

Mijn vraag voor de BPN: Waar staat de B voor in de afkorting BPN ?
Is er al enig zicht op hoe de overheid de echte problemen rondom oud en nieuw gaat aanpakken ? Waarom dan nu al weer toegeven met een totaal onzinnig idee om alle knalvuurwerk en vuurpijlen maar weer uit de handel te halen. Deze tekst komt uit 2017:
Vuurwerkbranche: "Politie niet deskundig"
Dronten
• Maandag 19 juni 2017 | 13:56
De Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) uit Dronten heeft geen goed woord over voor het idee van de politie om knalvuurwerk te verbieden. "De politie is niet deskundig op dit gebied en dat blijkt ook nu weer. Bovendien knalt siervuurwerk ook, want je hebt die knal nodig om de sterren te verspreiden", aldus woordvoerder Leo Groeneveld.

Tijdens een bijeenkomst over veilig werken tijdens de jaarwisseling werd een rapport gepresenteerd waaruit blijkt dat de explosiviteit van illegaal vuurwerk flink is toegenomen. De politie wil daarom al het knalvuurwerk en vuurpijlen verbieden. De explosies zijn zo hevig dat ze door ME-schilden, veiligheidsvesten en -schoenen gaan.

Volgens de BPN gaat het alleen om illegaal vuurwerk dat zwaarder wordt. Woordvoerder Leo Groeneveld: "Een cobra is te vergelijken met een struisvogel. En de gewone rotjes zijn een soort musjes. En als je last hebt van struisvogels ga je toch niet ook de mussen verbieden?"

Beter zou het volgens BPN zijn om harder in te zetten op het controleren van zwaar vuurwerk en betere handhaving. "De branche werkt zelf ook mee aan de veiligheid. Zo ligt er nu een voorstel bij het ministerie om single shots voortaan te verbieden. Dat is een enkele lichtkogel die ontploft in de lucht. Eerder hebben we samen al besloten tot een verbod op Romeinse kaarsen en babypijltjes."

Als deze maatregel een totaalverbod moet afwenden, dan kun je beter stoppen ben ik bang. Wat is er nu nog voor vuurwerk om mijn kinderen mee “op te voeden” ?
Wat mij betreft een onbegrijpelijke domme actie dit !!!

Er moet nog een E voor BPN staan van Eigen. Eigen Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Dan maar een algeheel verbod als het zo moet. Dan gun ik hun het geld van de cakes en compounds ook niet meer. Beetje heilig doen in NL maar over de grens wel alles verkopen. Ik denk dat Funkie dit jaar al mijn geld krijgt. Die ziet het probleem tenminste helder. Europees aanpakken die hap.

Stel dat het verbod er komt op knalvuurwerk en pijlen, gaan jullie dan bij de overheid pleiten dat er de komende 10 jaar geen verdere inperking komt? Zodat de overheid genoeg tijd heeft om de handhaving op orde te krijgen i.p.v. consumentenvuurwerk de schuld te geven.

Wanneer is het tot hier en niet verder?

Ik zie niemand van de BPN bij antivuurwerkportaal 'Jinek' wat ik nu hoor is tenenkrommend. Dit kan gewoon niet met wat ik hoor! Gatverdamme.

Ik zie het net op 1 max/wnl wat een leugenaar die oogarts en inderdaad alleen anti vuurwerk aan tafel en weer die domme gast die boven een cake ging staan.
Maar die burgemeester zegt ook dit is gewoon een stap naar een totaalverbod.

Ik zie het net op 1 max/wnl wat een leugenaar die oogarts en inderdaad alleen anti vuurwerk aan tafel en weer die domme gast die boven een cake ging staan.
Maar die burgemeester zegt ook dit is gewoon een stap naar een totaalverbod.
Gisteren lachte Jinek nog Onno Hoes zijn opmerkingen weg over dat een verbod niet te doen en niet nodig is. Ze willen gewoon van vuurwerk af en dus moet er tegengeluid gegeven worden door een soort van een belangenvereniging (nieuw op te richten ipv BNP). Een club die de traditie weer positief weet te maken ook in de media

Back
Bovenaan