Voorpret is ook wat waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik iets zou moeten minderen, dan is het wel de voorpret. De napret gaat naadloos over in voorpret voor komend O&N en zodra de countdown open gaat is het hek helemaal van de dam. Het hele jaar door genieten.

Voorpret is zo belangrijk, zodra na de zomer de R weer in de maand zit, begint het al. Hoe dichter Oud en Nieuw nadert, hoe meer kriebels. En steeds actiever op het forum. Voorpret is erg belangrijk voor mij om helemaal in de stemming te komen voor de afhaaldagen en natuurlijk Oud en Nieuw.:thumbup:

Voor mij telt de voorpret eigenlijk al jaren meer dan het moment zelf, hoe gek dat ook kan klinken.
Het naar die donkere dagen toeleven, plannen van de feestdagen, lichtjes en sfeer toevoegen overal, het hoort er allemaal bij. Het vuurwerk uitzoeken, indenken hoe het straks in de straat is, de films blijven kijken om de volgorde ook nog een soort van te bepalen... Ja, mooie tijden!
Die spanning van de verkoopdagen, alles klaarzetten en opmaken voor de mooiste dag. Maar ondertussen is het ook de climax en dat maakt het juist dubbel. Zonder die voorpret is het maar een korte periode dus de voorpret is voor mij nog veel belangrijker geworden.

Man, wat heb ik zin in die verkoopdagen en sfeer in de winkels.

Voorpret duurt vooral langer als de dag/moment zelf. Freakshops afgaan zodra het kan maar vooral als de koude dagen en Skyradio christmas weer aan kan. En zoals hierboven ook gezegd zodra de lichtjes buiten hangen, de oliebollen geur op straat, liefst met een laagje sneeuw (geldt voor beiden haha) en dan het afhalen bij de winkels. De sfeer daar, de showrooms heerlijk

Zonder voorpret geen pret. Dit is een heel belangrijk onderdeel van onze hobby vind ik. Vaak geniet ik daar gek genoeg nog meer van dan de Dag Der Dagen. Dan is er het besef dat het weer snel gedaan
is met de pret.

Voorpret is zeker een groot aandeel.
Het is niet alleen maar snel 10seconden en je geld is weg zoals buitenstaanders soms denken.
Het is een proces van maanden voorpret.

Nieuwe producten bekijken, lijstjes maken, onderzoek doen, lijstjes verfijnen, vuurwerk video's bekijken, kopen, foto's maken, discussiëren en dan uiteindelijk afsteken / eventueel filmen.

De voorpret begint eigenlijk zodra er de eerste freak acties voorbij komen.
En bij van die ‘feestdagen’ zoals Black friday, halloween et etc zijn er vaak leuke acties.

En zodra het einde van t jaar nadert krijgen we ook de shop tripjes naar Duitsland en dat vergt ook flinke shop / transport planning en voorbereiding.

En heel eerlijk… bij ons thuis met de kids knallen we gewoon 3 dagen lang 😅. De echte voorpret begint qua uitvoering ook al de 28e dit jaar.

Ik denk dat de voorpret bijna meer waard is dan de avond zelf. De freakavonden, het eindeloze zoeken naar deals (shopverslaafd?) en onderling informatie uitwisselen met mede-freaks het hele jaar lang (ja vanaf januari al) geeft een jaar vol plezier. Die ene avond in het jaar is ook prachtig, maar de aanloop ernaartoe doet er zeker niet voor onder!

Vind de voorpret eigenlijk iets wat ik niet zou willen missen. lekker op je gemak op verschillende uren wat weg schieten en de buurt laten merken dat ik weer thuis ben :cool:

Voorpret is heerlijk. Nog zoveel dagen tot oud en nieuw in het vooruitzicht. Verkoopsites bekijken, filmpjes op Youtube, vuurwerkforums bezoeken en de spanning van het vuurwerk halen straks.
Het blijft een fantastisch virus :yes:

Voorpret is wat mij betreft het mooiste aan dit alles. Het is mijn hobby waar ik veel langer dan alleen de laatste 3 of 4 dagen van het jaar mee bezig ben. Er gaat zo veel tijd en plezier zitten in het uitzoeken van producten, demo's bezoeken en het bekijken van alle video's. Dat is voor mij het mooiste. Ik durf de stelling zelfs wel wat scherper te zetten: zonder de voorpret is het me allemaal toch echt een stuk minder waard.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de voorpret van liefhebbers in steden met een verbod staat? Daar nog beetje te doen of is de lol eraf?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de voorpret van liefhebbers in steden met een verbod staat? Daar nog beetje te doen of is de lol eraf?
Nou ik denk als ik mijn gemeente bekijk, daar weinig van te merken is. Ook dit jaar geeft men weer aan er niet op toe te zien. Tja, lekker stoken.

De voorpret was bij mij eigenlijk altijd het meeste waard. Van september tot januari enorm druk met deze hobby. Maar moet bekennen dat het dit jaar wel een stuk minder is zonder noemenswaardige reden. Of het komt in ieder geval een stuk later op gang. Breng minder tijd door hier, bestellingen zijn eigenlijk meer gedaan op basis van "nog gebruik maken van freak-actie voor het te laat is" en de grootte van de bestellingen past eigenlijk helemaal niet bij hoe druk ik er mee ben geweest. Tsja, blijft toch een freak:bonk:

Bij mij speelt denk ik ook wel mee dat we vorig jaar zo'n enorme collectie hadden + show dat ik weinig meer te wensen heb dat ik echt nog moet zien. En wat dat is is dit jaar besteld. Vind veel toch ook wel echt te belachelijk in prijs geworden waar ik er voorheen lacherig over deed. Dus er veranderd wel iets. Dit jaar ook voor het eerst naar Fallas dus misschien een verschuiving.

Maar moet zeggen: gisteren alle lampjes opgehangen en wat cat 1. gestookt. Gaat niks boven die geur, dus beter laat dan nooit:cool:

Wij hebben een verbod...en ik kan je vertellen t interesseert me geen reet!!! Ik heb al helemaal bedacht hoe we t gaan doen en dat is zeker niet minder of anders dan normaal!!
Mij pakken ze het niet af!!

Mijn voorpret en daarmee koopdrang begon voor mij dit jaar al in januari. Over het verbod heb ik me wel even zorgen gemaakt maar dat heb ik losgelaten. Ik maak me nu alleen nog druk over het weer :)

Hier ook al aantal jaar verbod, maar geef er niks om, en de hele buurt met mij, Hier is het elk jaar raak met veel vuurwerk en alle buren buiten, die allemaal schijt hebben aan her verbod, en oom agent die meekijkt naar het mooie vuurwerk

Hulde aan alle stokers in de verbod gemeenten!

Over voorpret gesproken..nog 3 weekjes en we gaan alweer vuurwerk halen :handsup:

Zeker, ik maak altijd een Excelletje met daarin afbeeldingen van alles wat ik besteld heb. Zo kan ik al een beetje muurtjes bouwen :wink: Dat is voor mij dikke voorpret!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan