Voorpret is ook wat waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Tuurlijk, zeker dit jaar is ons vuurwerk weer duurder geworden dan de laatste keer dat we konden shoppen in Nederland.

Maar ach, ik persoonlijk heb elke bak die ikzelf dit jaar heb al 100x op youtube gezien in de wetenschap 'die heb IK dalijk over een paar maanden in de straat'

Elke seconde, elke film en dan bestellen.

Voorpret. Ook wat waard toch?

De voorpret is voor mij zeker een deel van de beleving (evenals de napret). Ik film eigenlijk alles wat ik afsteek op oud en nieuw. Hierdoor kan ik er van nagenieten, maar het bekijken van de beelden van de jaarwisseling helpt ook weer bij de voorpret voor de volgende jaarwisseling. En sowieso het shoppen, producten vergelijken, de vraag stellen: hoe zal deze het doen in de straat? Het hoort er allemaal bij.

Voor mij is de voorpret ook erg belangrijk ik merk dit jaar dat ik vanaf februari maart al aan het rondspeuren was naar mooie vuurwerk deals. Het zoeken en bekijken van artikelen is ook erg leuk om te doen merk ik :D

Ja, de voorpret is voor mij het belangrijkste onderdeel van de hele hobby. Als dat weg zou vallen zou ik oud en nieuw stukken minder vinden. Het is de hele opbouw naar het uiteindelijke hoogtepunt wat het voor mij zo bijzonder maakt. Het kunnen de kleinste dingen zijn, bijvoorbeeld het eerder donker worden, de -Ber in de maand die het doen. Straks als het weer frisser wordt, de mistige ochtenden of een regenachtige dag, het hoort er allemaal bij. De pepernoten die weer te koop zijn of de kerstshows die weer te bezoeken zijn, wil het niet missen. De folders die op de mat vallen en daarin de producten zien die je allang besteld hebt blijft ook altijd gaaf. De drukte die nu weer goed op gang komt op het forum blijft geweldig. Ja, voorpret is zeker wat waard.

Helemaal mee eens Wesley. De voorpret is ook voor mij het belangrijkste. Ik hoop op meer demo's dit jaar. Moet zeggen dat ik er moeilijker in kom zonder de importeurs demos. Al die filmpjes die dan hier upgeload worden geeft voor mij veel meer beleving bij deze hobby.

Voor mij is de voorpret ook een heel belangrijk onderdeel. Niet het belangrijkste, maar zonder de voorpret is het gevoel van oud en nieuw ook anders. De hele aanloop naar december is geweldig en hoort er helemaal bij. Geniet nu ook zoveel mogelijk.

Voorpret is een heel belangrijk deel van de totale beleving. Voor mij bestaat voorpret ook uit allerlei filmpjes bekijken maar ook producten bespreken hier op het forum en elkaar helpen bij de aanschaf van mooie producten, als het kan ook nog voor een mooie prijs. Demo's en freak avonden (of middagen), bestellen, ophalen, het is allemaal genieten! Maar goed ook trouwens want als al dat geld werkelijk voor een paar uurtjes lol was dan was het nog een dure hobby ook :)

Ik had eigenlijk tijdens het eerste coronajaar/lockdown, de meeste voorpret (sinds tijden) met vuurwerk.

Ander vuurwerk dat CAT1 mocht niet, dus ik heb in de weekenden voor Oud & Nieuw, in de ochtenden en middagen allerlei supermarkten en winkels afgespeurd naar CAT1 vuurwerk; in boxjes, transparante plastic (draag)zakken, doosjes, enz.

Uiteindelijk stelde het vuurwerk zelf bijna niets voor (op enkele artikelen na dan) en was het eigenlijk teveel om te af te steken. Niet "teveel" in de zin van volume, maar meer "teveel" in de zin van, weinig spectaculair, veel herhaling.

Dus 2020 herinner ik mij eigenlijk aan de voorpret die ik eigenlijk de jaren ervoor niet meer had ervaren.

Laatst bewerkt:
Voorpret is absoluut heel veel waard. De maanden waarin het kouder wordt, eerder donker. Heerlijk! Alles draagt bij aan en heeft te maken met Oud en Nieuw.

De voorpret is voor mij het allerbelangrijkst van de hobby, De kerstwinkels en soms markten bezoeken, kouder weer en heel veel sfeervolle lichtjes overal. De eeuwige koopdrang en het kijken van films op YT, de spullen kopen en halen en vervolgens uitstallen dat alles maakt voor mij de voorpret vele malen belangrijker dan die ene dag zelf.

Voorpret is het allerbelangrijkst. De afhaaldagen zijn de mooiste dagen van het jaar maar daarvoor ben je al erg druk met wat je voor welke prijs en waar gaat bestellen etc. De voorpret is wat mij betreft ook belangrijker dan de dag zelf.

De laatste jaren beleef ik meer plezier aan de voorpret dan het afsteken zelf.
Het hele jaar door zoeken naar goede deals, de afhaaldagen en vervolgens alles thuis uitstallen.

De voorpret hoort er zeker bij. Iets wat veel mensen over het hoofd zien, en het door sommigen dus ook als een zinloze uitgave wordt zien. Afgelopen week een avondje gezeten voor een prijsvraag van Planet, maar dan is de voorpret maximaal hoor! Laatste tijd begint de voorpret langzaamaan ook te veranderen in ongeduld. Als de eerste demo’s straks weer beginnen zal dat wellicht weer afnemen. Heerlijk genieten de komende tijd!

Laatst bewerkt:
De voorpret is een belangrijk onderdeel, lijstje maken met musthaves, en met (straat)filmpjes of andere ervaringen afwegen wat je graag wilt hebben. En dan zoeken of wachten op een goede deal daarvoor.

100% mee eens, als het 365 dagen per jaar mocht weet ik niet eens of ik het een hobby zou noemen. Het maakt het allemaal toch speciaal om ergens naar toe te leven

Voorpret is misschien wel de helft van de hobby voor mij. Voor mij is het werken in de vuurwerkwinkel ook echt een heel groot deel van de voorpret dat halverwege het jaar begint met uitzoeken van de collectie, voorbereiden van de site en de demo, inpakken van de bestellingen etc. etc. Hoogtepunt daarbij is voor mij ook het uitpakken van de eerste ladingen vuurwerk die bij de winkel aankomen en dan de nieuwe producten voor dat jaar uit te pakken.
Sinds ik in de winkel werk is het wel zo dat het uitzoeken van de persoonlijke collectie bijzaak is... Het maken van lijstjes, strepen, nog meer strepen, een nieuw lijstje.. toch wel, toch niet... dat gebeurt helaas al jaren niet meer en dat mis ik wel erg. Zou het wel graag nog een keer zo doen.

Ja de voorpret is voor mij ook echt onwijs belangrijk, en dat zijn dagen zoals nu. Lekker op me iPad over het forum speuren naar mooie producten en de meningen hierover.
Filmpjes kijken en uiteindelijk een weloverwogen beslissing nemen om een product te kopen.

Ook voor mij geldt dat de voorpret heel veel waard is. Je leeft echt naar het moment toe. Producten opzoeken, filmpjes bekijken, de ervaringen van de mede pyro's lezen. Het vuurwerkwerk ophalen. Dat je het al in huis hebt maar moet wachten tot je het mag afsteken. Het is allemaal een hele beleving tot we mogen stoken!

Voorpret heb ik elke dag van het jaar dat ik hier zit en vind het ook de leukste tijd van het forum. De maanden oktober en november vind ik altijd interessant en soms ook irritant om te lezen, door goede inbreng maar ook de vele dubbelle vragen.

De voorpret is voor mij zowat een groter percentage van de hobby dan het gedeelte ophalen en afsteken omdat er ik zo veel tijd aan besteed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan