Vuurwerkliefhebber34
VWC lid
Vind dat de compensatieregeling is los gelaten moet worden. Want daar is gewoon duidelijk dat ze niet netjes gecompenseerd worden. En ja ik zal er ook voor strijden als ik een vuurwerkverkoper was.Ik denk dat deze VONC voornamelijk inzet op de compensatie regeling inclusief duidelijkheid. (lees: geld)
Bij nog extra verkoop jaren kunnen ze goed geld verdienen natuurlijk, dus geen verbod is mooi meegenomen.
De handhaving & verenigingen, daar hebben de burgermeesters een hoop stof doen opwaaien, maar die spraken (bijna) nergens over compensatie.
Veel importeurs richten zich al op Duitsland, dus de hard werkende winkeliers dreigen te moeten vechten om de restjes.
Dit is puur een aanname van mijn kant, gebaseerd op de volgende teksten:
* Het vuurwerkverbod ondernemers financieel en maatschappelijk hard dreigt te raken, met ingrijpende gevolgen voor hun bedrijven en omgeving.
Er is tijd en geld geïnvesteerd in inkoop, opslag en personeel. De rek is eruit, de zekerheid ontbreekt volledig.
Bedrijven verdwijnen, pensioenen verdampen en levenswerk wordt in één klap letterlijk waardeloos. Ondernemers die decennialang legaal, zorgvuldig en volgens alle regels hebben gewerkt, dreigen alles kwijt te raken.
De overheid belooft randvoorwaarden en compensatie, maar levert niets passends. Ondertussen tikt de klok door. De voorstellen die op tafel liggen zijn ontoereikend en staan in geen enkele verhouding tot de werkelijke waarde van deze ondernemingen.
En dan hebben we nog de aangehouden motie van Mw. Van der Plas.
Maar het echte doel word door compensatiegezever schiet zijn doel voorbij. VONC is meer voor behoud vuurwerkverkoop omdat bedrijven omvallen en personeel op straat komt. Dan kan je nog compensatie krijgen maar ben je failliet? Dag compensatie en hup naar de curator. Daar zit de zorg van VONC behoud vuurwerkverkoop, dat bedrijven niet failliet gaan want ze zien het niet als nieuw beleid maar als aanval op de ondernemers.