Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou het nu niet doorgaan dan?, ze hebben niks als argument.... Corona is zga niet meer zo gevaarlijk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/298...erk-te-behouden-en-op-bestrijden-van-excessen
Ik hoop niet dat ze met licht vuurwerk cat1 bedoelen
Ze gaan het in elk geval proberen ivm de oekrainse vluchtelingen in ons land. Telegraaf heeft daar al een artikel aan gewijd, en dit zal zeker ook gebruikt gaan worden om te proberen een verbod erdoor te krijgen. Ik denk overigens niet dat dat gaat lukken hoor, maar ik denk dat ze het op die manier gaan proberen. Ik heb iig verdomd veel zin in de afhaal dagen![]()
Lijkt mij niet echt een argument.
Ik denk dat ze (ondanks dat het nu oorlog is) wel wat gewend zijn in Oekraine..
Ik ben zelfs voor volgend jaar nog niet echt bang, zeker landelijk niet. In Den Haag weten ze, vooral sinds HVLV er heel erg mee bezig is geweest, heel goed dat vrijwel alle ellende door andere zaken en ander vuurwerk wordt veroorzaakt dan het legale vuurwerk dat wij kunnen kopen in Nederland. Veel partijen, ik denk zelfs de meerderheid, ziet in dat het verbieden van het legale middel niet alleen weinig tot niets oplost aan problematiek, maar juist zelfs averechts zal werken. Tijdens de verboden vanwege corona is heel duidelijk geworden dat er enorm veel vraag is naar vuurwerk, met name siervuurwerk. Veel mensen zijn dus naar BE gereden om vuurwerk te halen, veel vóór dat het vervoersverbod ook inging, maar ook mensen die daarna nog gingen. Doordat mensen het niet legaal in NL konden kopen, dus naar BE zijn gegaan en daar ook hardere knallers kon kopen, hebben veel mensen dat ook gedaan. Resultaat is dat er méér overlast ervaren werd door de mensen en er niet veel minder vuurwerk is afgestoken dan tijdens normale jaarwisselingen. Ook was de pakkans, ondanks een vervoersverbod, heel erg klein. Een algeheel verbod werkt dus averechts en dat weten ze in Den Haag ook best wel. Het is aan HVLV vooral om ze daar te blijven informeren over het hoe en wat. HVLV wordt binnen de politiek steeds meer als professionele partner gezien en hun info wordt behoorlijk serieus genomen en meegenomen door veel partijen.
Waar ik bang voor ben is dat er een (behoorlijk) aantal gemeenten zijn die dus minder/geen kennis hebben van dit onderwerp, die dan maar als een kip zonder kop een afsteekverbod in gaan voeren. Daar gaat HVLV het vooral druk mee krijgen.
Blij dat er eindelijk een partij is die niet het eigen belang boven het algemene belang plaatst! Goed om te lezen dat de stichting veel goed werk levert.
Wat men hierboven schetst met gemeentes die een afsteekverbod invoeren. Ik denk dat het totaal niet te handhaven is. de verkoop mag in deze gemeentes wel, beetje de kat op het spek binden. Daarbij is stel een gemeente als apeldoorn die redelijk groot is 50% toch afsteekt hoe willen ze dat controleren? volgens mij moet je op heterdaad betrapt worden dat jij het lontje aansteekt. lijkt me schier onmogelijk.
Ik ben zelfs voor volgend jaar nog niet echt bang, zeker landelijk niet. In Den Haag weten ze, vooral sinds HVLV er heel erg mee bezig is geweest, heel goed dat vrijwel alle ellende door andere zaken en ander vuurwerk wordt veroorzaakt dan het legale vuurwerk dat wij kunnen kopen in Nederland. Veel partijen, ik denk zelfs de meerderheid, ziet in dat het verbieden van het legale middel niet alleen weinig tot niets oplost aan problematiek, maar juist zelfs averechts zal werken. Tijdens de verboden vanwege corona is heel duidelijk geworden dat er enorm veel vraag is naar vuurwerk, met name siervuurwerk. Veel mensen zijn dus naar BE gereden om vuurwerk te halen, veel vóór dat het vervoersverbod ook inging, maar ook mensen die daarna nog gingen. Doordat mensen het niet legaal in NL konden kopen, dus naar BE zijn gegaan en daar ook hardere knallers kon kopen, hebben veel mensen dat ook gedaan. Resultaat is dat er méér overlast ervaren werd door de mensen en er niet veel minder vuurwerk is afgestoken dan tijdens normale jaarwisselingen. Ook was de pakkans, ondanks een vervoersverbod, heel erg klein. Een algeheel verbod werkt dus averechts en dat weten ze in Den Haag ook best wel. Het is aan HVLV vooral om ze daar te blijven informeren over het hoe en wat. HVLV wordt binnen de politiek steeds meer als professionele partner gezien en hun info wordt behoorlijk serieus genomen en meegenomen door veel partijen.
Waar ik bang voor ben is dat er een (behoorlijk) aantal gemeenten zijn die dus minder/geen kennis hebben van dit onderwerp, die dan maar als een kip zonder kop een afsteekverbod in gaan voeren. Daar gaat HVLV het vooral druk mee krijgen.
Eens met jouw opa.Ik ben heel achterdochtig geworden maar voor deze visie is zeker wat te zeggen. Opa van 88 hier zei gisteren nog dat volgens hem dat coronatijd volgens hem uiteindelijk enkel is ons voordeel gaat werken!
Ze hebben nu voor 2 jaar aan het effect van een permanent totaalverbod kunnen ruiken zei hij.
Daar zit ook een kern van waarheid in!
'' Ze hebben jaren gejankt om dat verbod en nu vanwege corona het effect ervan gezien'' en ''Ik zag geen verschil om 0.00u''
Oude wijsheid/ levenservaring!![]()
Het vuurwerkverbod de afgelopen jaren en het massaal negeren ervan heeft mij dus meer vertrouwen gegeven voor de komende jaren. Verbod of niet.
Nope, dit is een voorstel om CAT.2 te behouden. De journalist denkt weer dat het alleen CAT.1 is maar dat is niet het geval.