Het tijdelijk verbod van de afgelopen twee jaar heeft voor mij iets heel duidelijk gemaakt.
Bij ons werd ieder jaar vanaf ergens medio september vuurwerk afgestoken, niet de hele dag door en ook niet van het zwaarste soort. Het viel mij allemaal wel mee, ik kon er wel mee leven, ik zag daar geen problemen in. Echter, na twee jaar verbod is er nu iets duidelijk veranderd, namelijk dat de hoeveelheid vuurwerk dat nu wordt afgestoken veel meer is. Niet alleen meer maar dus ook vaker over de gehele dag. Nu ook iedere nacht is het raak, maar daarnaast van die ongelofelijke harde dreunen. Niet slechts een cobra 6. Mijn vermoeden is dat er mensen zijn geweest die het afgelopen twee jaar gelukt is om aan adresjes te komen om toch vuurwerk te kunnen kopen en afsteken en dat juist deze mensen nu ook gebruik blijven maken van die mogelijkheid. Er zijn dus meer klanten voor illegaal vuurwerk bijgekomen en dat is hier echt heel duidelijk te merken. Dus, beste regering van Nederland, een totaalverbod in de toekomst zal alleen maar meer ellende gaan bezorgen.