Verkoop en afsteken van vuurwerk definitief beperkt

Deze e-mail vanmiddag ontvangen:

Bedankt voor uw e-mail.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.

Uw kenmerk is **********

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Afwachten dus, en hopen dat ik überhaupt een reactie ontvang. Zit er ook over te denken om verschillende partijen te e-mailen, eventueel Opstelten en de rest... Maar gezien het feit dat ze bijna allemaal te beroerd zijn om terug te mailen zoals ik van anderen heb vernomen weet ik niet of het de moeite is. En Nederland noemt zich een democratie...

Ik snap alle emotie maar ik vind het ook belangrijk dat zolang niets definitief is, we dit ook blijven herhalen en dus niet bij de pakken neer gaan zitten!! Dit staat bijv. op de website Antwoord voor bedrijven, een website van de Rijksoverheid voor ondernemers:

"Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant."

antwoordvoorbedrijven_vuurwerkverkoop.JPG

Deze mail gestuurd, zou twee werkdagen duren:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs werd er op 23-05-2014 op de website van de Rijksoverheid gemeld dat het kabinet de vuurwerk afsteektijden en verkoopdagen inkort. En dat er een vergunningenstelsel zal worden ingevoerd vanaf 2017.

Op diverse andere media wordt dit overgenomen en het komt over alsof het al is ingevoerd terwijl er nog niks in besloten in de Kamer? Er is nog geen debat geweest, deze zou de 27ste mei plaatsvinden. Pas bereikte ons het bericht dat deze is uitgesteld.

Kunt u ons meer informatie geven omtrent hetgeen wat er nu is besloten? Winkeliers en importeurs hebben ook nog niks vernomen, en zitten in onzekerheid.

Ik hoop, wij hopen van u te horen.
Met vriendelijke groet,
***********************.

Vandaag reactie gekregen:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is **********

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Infrastructuur en Milieu die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Als ik weer reactie krijg laat ik het jullie horen!

Vandaag antwoord gekregen!

Geachte heer **********************,

Uw e-mail is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Hierbij geef ik u een reactie op uw e-mail.

In uw mail vraagt u wat besloten is rond het Vuurwerkbesluit alsmede over het vergunningstelsel.

De Ministerraad heeft afgelopen vrijdag in een brief richting Tweede Kamer haar plannen weergegeven om de overlast van vuurwerk rond de jaarwisseling terug te dringen. Daarin zijn ondermeer plannen opgenomen om het Vuurwerkbesluit aan te passen rond de afsteektijden en verkoopdagen van vuurwerk. In de brief is tevens het plan opgenomen voor een vergunningstelsel voor de import van vuurwerk.

De plannen moeten echter eerst nog besproken worden met de Tweede Kamer waarna eventueel de wet nog aangepast moet worden.

Gezien het belang zullen betrokken instanties tijdig worden geïnformeerd over het verloop van de aanpassingen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?

Met vriendelijke groet,

Directie Veiligheid en Risico’s

Gewoon om 10:00 blijven afsteken joh, ze kunnen je niks maken. Waarom? Als je vuurwerk zit af te steken tussen 10:00 en 18:00, en er komt toevallig politie langs, moet je gewoon zeggen dat je er niks van wist.

Dan moet je gewoon 1 wijk verderop afsteken, en als daar weer andere politie komt, zeggen dat je het niet wist, omdat de traditie altijd al hetzelfde was tot dit jaar.

Kunnen ze je helemaal niks maken.

Gewoon om 10:00 blijven afsteken joh, ze kunnen je niks maken. Waarom? Als je vuurwerk zit af te steken tussen 10:00 en 18:00, en er komt toevallig politie langs, moet je gewoon zeggen dat je er niks van wist.

Dan moet je gewoon 1 wijk verderop afsteken, en als daar weer andere politie komt, zeggen dat je het niet wist, omdat de traditie altijd al hetzelfde was tot dit jaar.

dat is een slim plannetje, maar zoiets ga ik never doen als ik popo zie.... aangezien ik dan geen rotjes of grondbloemenen in mn tas heb hahah

Haha, als het zo zou werken dan kunnen we vanaf nu alles doen wat we willen zolang we maar roepen dat we het niet wisten. Kom, we overvallen morgen een bank en dan roepen we daarna dat we het niet wisten dat dit niet mocht... :wink:

Helaas, wetgeving is wetgeving en in dit geval heeft het al zoveel publieke aandacht gekregen dat je met zo'n reactie waarschijnlijk niet zomaar weg zal komen. Maar goed, voorlopig is er nog niets definitief (en dat blijf ik herhalen zolang dat het geval is!!).

Buiten toegestane tijden afsteken -> 31 dec. 10.00 uur t/m 1 jan. 02.00 uur
Het boetebedrag wordt:
€100 (en vuurwerk wordt in beslag genomen)
Bij minderjarigen van 12 tot 16 jaar worden de vastgestelde bedragen gehalveerd.

Als het wordt ingevoerd geldt dit dus tussen buiten 18:00 uur t/m 1 jan. 02:00 uur. Maar er is nog helemaal niks ingevoerd, dus eerst afwachten!

Ze kunnen je niks maken? Neem maar van mij aan dat ze dat wel doen. Zeker het eerste jaar willen ze je laten weten dat dit niet de bedoeling is, die boete buiten toegestane tijden vuurwerk afsteken krijg je geheid als ze je hem willen geven. Maar misschien kijken ze het door de vingers, maar als jij een paar uur later weer gezien wordt ze noteren hoogstwaarschijnlijk wel je gegevens ben je alsnog de pisang.

in nederland zijn heel veel mierenneukeblauwpetten hoor, is je fietsband te kaal heb je al een boete te pakken.

Daar heb je een punt, maar dit doen ze ook puur ter veiligheid. Zou er nergens controle op zijn dan zou het land in een grote chaos leven. Moet je je zaakjes maar op orde hebben. Het feit dat ze je een boete geven als je fietsband kaal is, is lichtelijk overdreven. Wie bel jij als er is ingebroken?

dat is een slim plannetje, maar zoiets ga ik never doen als ik popo zie.... aangezien ik dan geen rotjes of grondbloemenen in mn tas heb hahah

Pas maar op met wat je zegd, video's plaatsen en melden dat er geen legaal vuurwerk in je tas zit pikken ze er snel uit. Niet negatief maar bedoelt als tipje.

Heb het vaker gelezen dat ze gepakt werden na dit soort berichten, zal erg zonde zijn.

Ze kunnen je niks maken? Neem maar van mij aan dat ze dat wel doen. Zeker het eerste jaar willen ze je laten weten dat dit niet de bedoeling is, die boete buiten toegestane tijden vuurwerk afsteken krijg je geheid als ze je hem willen geven. Maar misschien kijken ze het door de vingers, maar als jij een paar uur later weer gezien wordt ze noteren hoogstwaarschijnlijk wel je gegevens ben je alsnog de pisang.

Daar heb je een punt, maar dit doen ze ook puur ter veiligheid. Zou er nergens controle op zijn dan zou het land in een grote chaos leven. Moet je je zaakjes maar op orde hebben. Het feit dat ze je een boete geven als je fietsband kaal is, is lichtelijk overdreven. Wie bel jij als er is ingebroken?
Ja oké, maar stel nou dat je het nieuws nooit kijkt of leest (dat kan), en je gaat op Oudjaarsdag om 10:00 legaal consumenten vuurwerk afsteken.

Dan komt er een agent aan, en die geeft je een bekeuring, maar je weet van niks? Dat is toch dan erg vreemd dat je een bekeuring krijgt als je er niks van wist?

Pas maar op met wat je zegd, video's plaatsen en melden dat er geen legaal vuurwerk in je tas zit pikken ze er snel uit. Niet negatief maar bedoelt als tipje.

Heb het vaker gelezen dat ze gepakt werden na dit soort berichten, zal erg zonde zijn.

haha thanks, maar ben niet bang voor hun, maar zal wel oppassen :P

zo mogen toch ook niet zomaar in je tas kijken als ze geen bewijs hebben dat je illegaal vuurwerk afsteekt?

Laatst bewerkt:
dacht het wel, in vel gevallen gaat er tijdens oud en nieuw een ZERO TOLERANCE in.
dit betekend, dat de politie je ten alle tijden mag en kan fouilleren

zat gangetjes waar jij snel in kan en een politieauto niet:p als ze je dan alsnog oppakken heb je wel probleem.... ga maar alvast trainen met dit super mooie weertje.....

Heey schatje ik dacht dat je mij wel kent.
Maar nog niet goed genoeg dus.
Ik zal het ff uitleggen.
Gister was ik even flink over de zeik en goed sjagrijnig,
Puur uit frustratie heb ik wat dingen in me mond genomen die ik beter anders of helemaal niet zou kunnen verwoorde.
Wanneer je mij kent dan had je kunnen weten dat ik zelf niet zo van het slopen ben.
Het geeft me geen kick en ik vind ut nuttrloos.
Maar het was puur een eerste (boze) reactie van me.
Nu ruim 12uur later ben ik wel tot bedaren gekomen.
Helaas zijn er genoeg mensen die wel daadwerkelijk mijn boze reactie tot uitwerking brengen.
Dat is wat dit besluit los maakt bij liefhebbers of bij mensen/jeugd die graag vuurwerk afsteekt.
Ik zou niet graag in de schoenen staan van een 16/17/18jarige.!
Eerst krijg je op je 16e gezeik want vanaf heden moet je op rijles voor een scooter rijbewijs.
Als 2 punt: je mocht op stap alcohol gebruiken.. gezellig.
Maar in eens moet je een jaar wachten want nu moet je in eens 18 zijn.
Dan heb je het vuurwerk besluit die die ene dag van je afpakt.
Ik kan me dus voorstellen dat de jeugd rottigheid gaat uit halen.
Maar goed nogmaals ik zal niet slopen want daar houx ik absoluut niet van!!
Maar boos ben ik wel en ik zal alsnog overdag gewoon wat weg stoken.
Legaal of illegaal maakt me nix uit want het is toch bijden verboden.
Nogmaals mijn excuses voor mijn opgefokte reacties.

Dikke kus Remco:wink:

Haha ik snap het ja... het moment. Maar meerdere zeiden het dus ik dacht oww nee komt dat er weer bij !
Mijn reactie was ook te vel hahaha had ook ff een gevoel... trouwens als ik het zo zie komt het misschien wel goed joh.. er gaat meer tegengas komen.

Back
Bovenaan