Verkoop en afsteken van vuurwerk definitief beperkt

zo, nadat ik gisteren en vandaag eerst eens mijzelf door 9 pagina's heb gelezen zal ik ook eens zeggen wat ik ervan vind.
Gisteren heb ik expres niet gereageerd omdat veel mensen in een soort emotie zitten en dan van alles zeggen waar ze van zichzelf niet echt achterstaan. En volgens mij, en dat doet vwc, moet je dit eerst gewoon lekker toestaan. Ff van je af reageren. Heerlijk toch? Als het lijkt alsof dit besluit je even door de strot geduwd wordt dan ben je over de zeik. Ik ook.
Ik stook zelf overdag niet veel omdat ik aan het werk ben, maar ik raak ook een werkdag kwijt. Dat vind ik jammer en ik ben er best pissig om. Ik had al tijdgebrek voor het plannen van een show, maar nu wordt dat er niet beter op.
Echter, volgens mij staat er nog niets vast. En ik vertrouw erop dat sites zoals vwc/fpm/vuurwerktraditie etc.. echt wel hard aan het werk zijn om samen de handen ineen te slaan en te kijken wat er mogelijk is. Zoiets vergt echter tijd om het gecoördineerd te doen.
Een handtekeningenactie/ petitie tijdens de verkoopdagen lijkt misschien mosterd na de maaltijd, maar vergeet niet dat dan iedereen die komt in de juiste stemming is om zo'n petitie te tekenen. Mensen gaan dan sneller tekenen. Net zoals mensen sneller gaan zeiken naarmate oud en nieuw dichterbij komt.
Alleen is ons tegengeluid nooit te horen geweest tijdens deze dagen, behalve dan het afsteken op de mooiste dag van het jaar. Een petitie, hoe goed ook bedoeld en uiteengezet, zal nu gewoon te weinig stemmen opleveren. Aan het einde van het jaar levert het veel meer op.
Ondertussen moet er niet stilgezeten worden. Acties zoals laatst in Hilversum met spreken op raadsvergaderingen zijn echt heel goed.
Dit zou je kunnen organiseren. Veel gemeenten houden raadsvergaderingen en je kunt zien wat er op de agenda staat. Als er iemand is dit dit wil inventariseren( denk aan alle leden in hun eigen gemeenten en dan inbrengen bij de organisator en dan werk verdelen) dan kun je met een relatief kleine moeite veel je stem laten horen. Ik noem maar iets.

Ik ben in ieder geval bereid om te kijken hoe ik een steentje bij kan dragen. Dus als de crew of een initiatiefnemer mijn hulp nodig heeft dan pmen ze maar ;-)

greetzz

Mocht het uiteindelijk wel zo wordt besloten dan denk ik dat de grote winnaar hier toch Arno Bonte met zijn meldpunt vuurwerkoverlast is want daar gaat het aankomende 31 december regenen met klachten die hij weer kan gaan gebruiken voor de volgende stap .....
Verder kan ik over de beslissing zeggen dat hij mijns inziens veel te snel en ondoordacht door de regering is genomen en kun je aannemen dat zij deze beslissing niet zullen herzien waardoor ik zeer sceptisch ben over het toekomstige bestaan van onze hobby.

Maar tot nog toe staat er volgens mij nog niets vast !!

Weet je wat ik nou niet snap? Waarom ze de trend qua regelgeving die 2 jaar geleden is begonnen niet gewoon doortrekken? Gewoon in stadscentra/dorpskernen/gebieden rondom :scholen/kinderboerderijen/verzorgingstehuizen/ziekenhuizen/winkels en grote OV knooppunten het laten verbieden om vuurwerk af te steken. Weet je hoeveel frustratie dan al verdwijnt? Ik hoop ook heel erg dat ze de huidige wetswijziging hiernaar zullen wijzigen want je dupeert niet alleen veel mensen(ws wel een minderheid van de maatschappij) maar vooral de winkeliers die veel meer rechten hebben i.v.m. alle investeringen.

Ik heb hier een aantal berichten verwijderd, ik snap de woede! Maar sommige dingen kan je beter niet posten.

Zoals jullie weten leest de media ook mee en sommige citaten hoef ik niet terug te zien in kranten of op andere websites want dan komen wij als liefhebber alleen maar in een kwaad daglicht :wink:

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar de Rijksoverheid over opheldering over het Vuurwerkbesluit. Ik word telefonisch of via de e-mail benaderd en het bericht is ontvangen. Binnen twee werkdagen krijg ik reactie. Hierbij de e-mail, als ik meer weet laat ik het jullie als eerste horen:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs werd er op 23-05-2014 op de website van de Rijksoverheid gemeld dat het kabinet de vuurwerk afsteektijden en verkoopdagen inkort. En dat er een vergunningenstelsel zal worden ingevoerd vanaf 2017.

Op diverse andere media wordt dit overgenomen en het komt over alsof het al is ingevoerd terwijl er nog niks in besloten in de Kamer? Er is nog geen debat geweest, deze zou de 27ste mei plaatsvinden. Pas bereikte ons het bericht dat deze is uitgesteld.

Kunt u ons meer informatie geven omtrent hetgeen wat er nu is besloten? Winkeliers en importeurs hebben ook nog niks vernomen, en zitten in onzekerheid.

Ik hoop, wij hopen van u te horen.
Met vriendelijke groet,
***********************.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een aantal berichten verwijderd, ik snap de woede! Maar sommige dingen kan je beter niet posten.

Zoals jullie weten leest de media ook mee en sommige citaten hoef ik niet terug te zien in kranten of op andere websites want dan komen wij als liefhebber alleen maar in een kwaad daglicht :wink:
negatieve reclame is ook reclame,werkte bij Bonten ook goed dus waarom niet voor ons,
Zou misschien niet eens verkeert zijn te lezen in de krant, vuurwerk hobbyisten zijn het zat en voorspellen een vurige jaarwisseling met veel schade.

Ook al snap ik jullie standpunt wel.

Er gebeurd wel degelijk wat Nismo.
Echter vergt dit veel werk neem ik aan.
Zo zou een door de winkeliers opgezette handtekening actie tijdens de verkoopdagen kunnen worden opgezet en de shops momenteel al een link om een petitie te tekenen.
Echter zal dit allemaal moeten worden gecoordineerd door een groep!
Ik ga ervan uit dat dit achter de schermen bij VWC-FPM-etc wel ten gehore is gekomen.
Samen sta je sterk.........in je eentje niet.

Dat is nou net wat ik bedoel, je schrijft het zelf al. (NEEM IK AAN)(IK GA ERVAN UIT) we weten het niet en krijgen ook niets te horen. En een handtekening actie in dec is te laat.

Iedereen zit te springen om wat te doe en we kunnen niets, ja nog 100 petities tekenen maar zodra ze positief voor ons uitvallen hoor je er niets meer van, alleen als ze negatief zijn komt het in de media.
Desnoods beginnen we vast met geld inzamelen voor actie's of een stuk in de krant,duurt altijd een eeuw voordat iedereen betaald die zegt mee te doen ergens aan, ik bedoel maar iets,is beter dan niets.

Dat is nou net wat ik bedoel, je schrijft het zelf al. (NEEM IK AAN)(IK GA ERVAN UIT) we weten het niet en krijgen ook niets te horen. En een handtekening actie in dec is te laat.

Iedereen zit te springen om wat te doe en we kunnen niets, ja nog 100 petities tekenen maar zodra ze positief voor ons uitvallen hoor je er niets meer van, alleen als ze negatief zijn komt het in de media.
Desnoods beginnen we vast met geld inzamelen voor actie's of een stuk in de krant,duurt altijd een eeuw voordat iedereen betaald die zegt mee te doen ergens aan, ik bedoel maar iets,is beter dan niets.
Dat heb jij dus helemaal mis.
Een gezamenlijk opgezette petitie tegen een vuurwerkverbod tijdens de verkoopdagen en op de sites via een link heeft het meeste kans van slagen op succes.
Kijk naar die misselijke gast van een Bonte.
Die zet de site klachten vuurwerkoverlast tactisch op een bepaalde tijd online.
Dit kunnen wij dus ook.
En daarbij zal het verbod op vuurwerk volgend jaar ook weer actief worden en dan hebben wij al een stik om mee te slaan.
Zie het als de griep prik.
Die krijg je ook om het niet te worden:D

Er zijn 89.623 meldingen van vuurwerkoverlast afgelopen jaar. moet met een petitie tijdens de verkoopdagen, makkelijk in te halen zijn.. teken aub!!

Ach ik heb de wijsheid niet in pacht maar een een anticlub media bombardement kan je alleen bedwingen met een PRO VUURWERK MEDIA BOMBARDEMENT. :frusty:

Dat heb jij dus helemaal mis.
Een gezamenlijk opgezette petitie tegen een vuurwerkverbod tijdens de verkoopdagen en op de sites via een link heeft het meeste kans van slagen op succes.
Kijk naar die misselijke gast van een Bonte.
Die zet de site klachten vuurwerkoverlast tactisch op een bepaalde tijd online.
Dit kunnen wij dus ook.
En daarbij zal het verbod op vuurwerk volgend jaar ook weer actief worden en dan hebben wij al een stik om mee te slaan.
Zie het als de griep prik.
Die krijg je ook om het niet te worden:D

We zullen zien,verschil is alleen (als dit door gaat) dat wij een nieuwe wet ongedaan willen maken door middel van een handteken actie.
Aangezien ze hier schijt aan de bevolking hebben geloof ik daar niet zo in.
Kijk naar de pomp houders aan de grens, die laten ze kapot bloeden omdat zij anders vinden dan dat de werkelijkheid is. En zo zijn er nog 100 andere voorbeelden. Maar ik blijf erbij nu is het moment niet in dec. Erbij kan wel maar niet wachten.

geen woorden voor, zo boos ben ik!:mad: hopelijk is dit een of ander ***verhaal! ik ben niet snel boos maar nu toch echt wel:angry:

ehm jongens, er is nog niks beslist. Er is nog geen besluit genomen. Alles moet nog besproken worden. Alleen de media beweerd dat het definitief is.

Och ja die tering honden in den haag hebben ons lekker te pakken,1 ding is zeker ook dit jaar rammelen de tanks met Carbid weer om 10.00,en 1 ding is zeker willen ze me stoppen moeten ze alles in beslag nemen INC lasapperaat:devil:

Ik ben bang dat ze al het vuurwerk over één kam scheren straks wordt ook het Cat 1 vuurwerk verboden.Wat je nu het hele jaar mag kopen en afsteken mits je 12 jaar bent

Daar gaat mijn hobby!
Door alle slopers met cobras , alle lamballen met geen verstand, alle imbecielen die zich tegen hulpverleners niet kunnen gedragen, alle dronkelappen die prullenbakken 100 meter hoog de lucht in schieten met illegale rommel, alle slopers en haters van vuurwerk.
Gaat de zoveelste traditie naar de gallemiezen in dit land.

Een pleister op wonden plakken omdat je het echte probleem niet kan oplossen, dat is wat onze overheid doet.
Overlast door zwaar vuurwerk maar we hebben niet de mankracht of de motivatie om er wat aan te doen , ach dan korten we de verkoop in en maken we de legale afsteektijden toch korter....
Struisvogelpolitiek!
Van onze zwarte piet traditie tot en met een negerzoen.
Niks is meer geoorloofd in ons toch zo vrije landje.

*Overlast van vuurwerk gaan we bestrijden door de verkoop met een dag te verkorten...

FOUT.
Overlast begint al in september als iemand terugkomt van zijn vakantie uit polen met een zootje zware knallers. als Jan de boeren... via via een zootje nitraten op de kop tikt en besluit ze ergens in november te testen.;
Als een paar dronken knapen een cobra 6 aan een verkeersbord plakken op 26 november.
Wat overigens allemaal niet te koop is in Nederland.
Dus hoe blind kan je zijn!

Maar nee dames en heren!
Volgens de overheid en voorstanders van een algeheel verbod op vuurwerk komt het door dat zware knalwerk wat hier te koop is 3 dagen per jaar.
Rotjes waar je nog geen mier kwaad me doet. matten die eigenlijk vergelijkbaar zijn met popcorn. Singleshots die nog geen deuk in een pakje boter krijgen....

Maar dat is volgens onze overheid het gevaar!
Daar komt de overlast vandaan!
En dat willen ze verbannen met al onze andere tradities die ons Nederlander maakt.

Nog maar niet te beginnen over de logistieke ramp die dit meebrengt voor importeurs van vuurwerk en verkooppunten die allemaal een fikse investering hebben gedaan om vuurwerk te mogen verkopen.

Sprinklerinstalaties, bunkers,personeel, huisvesting, and so on.
Wat nu in 3 dagen in goede banen wordt geleid wordt een nachtmerrie voor elke ondernemer die wat wil verdienen door de verkorting van de verkoop .
Behaal maar eens je omzet van 3 dagen in 2 dagen...
Knappe jongen die me dat voordoet.

*De legale afsteektijden worden verkort van 10.00 tot 02.00 tot 18.00 tot 02.00.

ALWEER FOUT!

Op oudjaarsdag is het voor ons Nederlanders gebruikelijk onze kids rond 08.00 al enthousiast de trap af te zien komen. vuurwerk tellen. alvast plannen maken ,
Wat gaan we afsteken als eerste!
Niet alleen voor kids maar ook voor een liefhebber als mijzelf is dit een mooi moment.
En hoe laat moeten we terug zijn voor de warme oliebollen
Enthousiasme en vreugde alom.
Om 10.00 de eerste rotjes afsteken waar niemand last van heeft , wat romeinse kaarsen en pijltjes.De wat gevorderde liefhebber steekt een paar potten af waar het merendeel van de mensen meer van geniet dan over zeurt...

Maar nee dames en heren!
We gaan voortaan vanaf 18.00 tot 02.00 vuurwerk afsteken!
Iets wat niet te handhaven valt voor de overheid en politie.

Ach kijk een jochie van 14 wat een mat afsteekt om 11.00
Laten we hem maar meenemen naar het bureau!

Kijk een liefhebber die 3 potten de lucht inschiet van zijn eigen verdiende geld!
Laten we hem meenemen naar het bureau!

2/3 van het lokale politiebureau is al bezig met 2 zaken.

Dus iedereen gaat gewoon vrolijk verder.
I.p.v. dat je op het echte illegale geweld afgaat en daar maatregelen treft gaan we kids en liefhebbers op het bureau zetten...

Jezelf tegenwerken noem ik dit.
I.p.v dat je het echte probleem van de overlast achterna zit.
Dus het illegale vuurwerk waarmee de overlast veroorzaakt wordt gaan we nu mensen nog meer pesten dan dat we al doen als overheid!

Laten we alle lol weghalen bij onze bevolking.
Dan worden we allemaal stem en belastingsbetaalvee.
En harken maar!!!

En waar het uiteindelijk om gaat is dat het merendeel van de overlast te wijten is aan illegaal vuurwerk. niet aan de hardwerkende burger die om 10.00 met zn kids naar buiten wil op oudjaarsdag om wat vuurwerk weg te stoken waar je niemand kwaad mee doet.
Pak nou het echte probleem aan i.p.v. en pleister op open wonden te plakken.
Voor je het weet gooi je er zout in.

Daar gaat mijn hobby!
Door alle slopers met cobras , alle lamballen met geen verstand, alle imbecielen die zich tegen hulpverleners niet kunnen gedragen, alle dronkelappen die prullenbakken 100 meter hoog de lucht in schieten met illegale rommel, alle slopers en haters van vuurwerk.
Gaat de zoveelste traditie naar de gallemiezen in dit land.

Een pleister op wonden plakken omdat je het echte probleem niet kan oplossen, dat is wat onze overheid doet.
Overlast door zwaar vuurwerk maar we hebben niet de mankracht of de motivatie om er wat aan te doen , ach dan korten we de verkoop in en maken we de legale afsteektijden toch korter....
Struisvogelpolitiek!
Van onze zwarte piet traditie tot en met een negerzoen.
Niks is meer geoorloofd in ons toch zo vrije landje.

*Overlast van vuurwerk gaan we bestrijden door de verkoop met een dag te verkorten...

FOUT.
Overlast begint al in september als iemand terugkomt van zijn vakantie uit polen met een zootje zware knallers. als Jan de boeren... via via een zootje nitraten op de kop tikt en besluit ze ergens in november te testen.;
Als een paar dronken knapen een cobra 6 aan een verkeersbord plakken op 26 november.
Wat overigens allemaal niet te koop is in Nederland.
Dus hoe blind kan je zijn!

Maar nee dames en heren!
Volgens de overheid en voorstanders van een algeheel verbod op vuurwerk komt het door dat zware knalwerk wat hier te koop is 3 dagen per jaar.
Rotjes waar je nog geen mier kwaad me doet. matten die eigenlijk vergelijkbaar zijn met popcorn. Singleshots die nog geen deuk in een pakje boter krijgen....

Maar dat is volgens onze overheid het gevaar!
Daar komt de overlast vandaan!
En dat willen ze verbannen met al onze andere tradities die ons Nederlander maakt.

Nog maar niet te beginnen over de logistieke ramp die dit meebrengt voor importeurs van vuurwerk en verkooppunten die allemaal een fikse investering hebben gedaan om vuurwerk te mogen verkopen.

Sprinklerinstalaties, bunkers,personeel, huisvesting, and so on.
Wat nu in 3 dagen in goede banen wordt geleid wordt een nachtmerrie voor elke ondernemer die wat wil verdienen door de verkorting van de verkoop .
Behaal maar eens je omzet van 3 dagen in 2 dagen...
Knappe jongen die me dat voordoet.

*De legale afsteektijden worden verkort van 10.00 tot 02.00 tot 18.00 tot 02.00.

ALWEER FOUT!

Op oudjaarsdag is het voor ons Nederlanders gebruikelijk onze kids rond 08.00 al enthousiast de trap af te zien komen. vuurwerk tellen. alvast plannen maken ,
Wat gaan we afsteken als eerste!
Niet alleen voor kids maar ook voor een liefhebber als mijzelf is dit een mooi moment.
En hoe laat moeten we terug zijn voor de warme oliebollen
Enthousiasme en vreugde alom.
Om 10.00 de eerste rotjes afsteken waar niemand last van heeft , wat romeinse kaarsen en pijltjes.De wat gevorderde liefhebber steekt een paar potten af waar het merendeel van de mensen meer van geniet dan over zeurt...

Maar nee dames en heren!
We gaan voortaan vanaf 18.00 tot 02.00 vuurwerk afsteken!
Iets wat niet te handhaven valt voor de overheid en politie.

Ach kijk een jochie van 14 wat een mat afsteekt om 11.00
Laten we hem maar meenemen naar het bureau!

Kijk een liefhebber die 3 potten de lucht inschiet van zijn eigen verdiende geld!
Laten we hem meenemen naar het bureau!

2/3 van het lokale politiebureau is al bezig met 2 zaken.

Dus iedereen gaat gewoon vrolijk verder.
I.p.v. dat je op het echte illegale geweld afgaat en daar maatregelen treft gaan we kids en liefhebbers op het bureau zetten...

Jezelf tegenwerken noem ik dit.
I.p.v dat je het echte probleem van de overlast achterna zit.
Dus het illegale vuurwerk waarmee de overlast veroorzaakt wordt gaan we nu mensen nog meer pesten dan dat we al doen als overheid!

Laten we alle lol weghalen bij onze bevolking.
Dan worden we allemaal stem en belastingsbetaalvee.
En harken maar!!!

En waar het uiteindelijk om gaat is dat het merendeel van de overlast te wijten is aan illegaal vuurwerk. niet aan de hardwerkende burger die om 10.00 met zn kids naar buiten wil op oudjaarsdag om wat vuurwerk weg te stoken waar je niemand kwaad mee doet.
Pak nou het echte probleem aan i.p.v. en pleister op open wonden te plakken.
Voor je het weet gooi je er zout in.

Zie het zo: ondanks de crisis en het 'gebrek' aan werk mag je toch zo maar een dag extra gaan werken. Liefste gratis of met behoud van huidige salaris, zonder de mogelijkheid je extra dag om te zetten naar meer vrije tijd. En oh ja, alle werkzoekenden, werklozen, afgekeurden dienen volop door te solliciteren, want er is meer dan genoeg werk. Zeker nu er een verkoopdag minder zal zijn!

Pffff.

Back
Bovenaan