Verhoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oké

VWC lid
Hallo,
Binnenkort moet ik mij melden voor verhoor wegens "bezit/vervaardigen/voorhanden hebben etc" van illegaal vuurwerk.
Na een niet zo anonieme tip (van mijn moeder) is de politie langsgekomen en hebben 40 pakken nitraten, 20 kleine Poolse cakes en nog wat ander klein spul meegenomen. Het zware spul had ik nog niet aangeschaft, vrijwel alle knallers hadden <5 gram nec. Aangezien een advocaat mij in deze tijd een rib uit m'n lijf kost, vroeg ik me af of jullie mij kunnen adviseren.
Wat kan ik verwachten van het verhoor en wat moet ik vooral niet doen?
Wat voor straf kan ik verwachten?
Mvg,
Oké

Zeg niet zomaar dingen zonder het doorgedacht te hebben. Het schijnt dat wanneer je aangeeft "dat je niet wist waar je mee bezig was" en dat "je er spijt van hebt" helpt. Verder zou ik zoals hierboven beschreven hulp zoeken bij een juridisch loket, en verder kijken wat de gemeente voor je kan betekenen. Succes!

Ai das wel een zuur verhaal ben je niet erg boos geworden op je moeder? Ik had vroeger ook illegaal spul 17 jaar geleden toen ik 15 was maar mijn ma vond het prima. Tja zoals bovenstaand al vermeld is het beste is om te vertellen dat je geen flauw idee had dat het allemaal zo gevaarlijk was, en de risico's niet kende . Beken spijt en vertel dat je ervan geleerd hebt. Dit zal zeker meewegen in een mildere uitspraak!

Lekker dan, je moeder? is je relatie niet zo goed of zo.
Je moet inderdaad met de billen bloot gaan, vooral niet het wijsneusje uit gaan hangen.

1ste stap is t Loket inschakelen.

2de stap met de billen bloot gaan.

3de stap duimen duimen en nog eens duimen.

Vind het wel een strakke actie van je ma, dat noem ik handhavend opvoeden wanneer de zachte hand geen effect heeft. Moeders huis, Moeders regels! Advies zoals hierboven genoemd. Wat je hier uit kunt leren is het niet te kopen, niet thuis te bewaren of er maling aan hebben. succes!

Kijken voor een advocaat voor onvermorgen (afhankelijk van je salaris)
Is dit geen optie, gewoon zwijgrecht.

Ze hebben je spullen toch al op "heterdaad".

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Verder zijn er 2 opties; of je beroept je op het zwijgrecht, met als uitkomst dat de straf wel eens hoger kan uitvallen. Of je vertelt gewoon eerlijk het verhaal. Meestal pakt de wijsneus uit hangen niet best uit. Je bent toch al op heterdaad betrapt, en dus, zoals hierboven al aangegeven, met de billen bloot gaan. Dat zijn de consequenties van de aanschaf van illegaal vuurwerk.

jemig jou moeder gaat wel erg ver zeg .
had dat dan gewoon niet kunnen worden opgelost met een emmertje zeepsop !? :bonk::shocked:

Heb je geen keuze gehad van je moeder om het uit huis te doen of melden? Dit is wel erg rigoreus aangepakt.

Fijn je moeder zadelt je meteen met een strafblad op... lekker ondoordacht... of speelt er wat meer wat je niet verteld?

Vind het wel een strakke actie van je ma, bla bla bla

Wat doe jij op dit forum? :bonk: Ga anders met alle andere moraalridders van de laatste tijd een eigen forum maken!

Dat hij gepakt is met een paar nitraatjes maakt hem geen slechte gozer. Hij is gepakt met rotjes die in de rest van Europa gewoon toegestaan zijn, dat de wetten in Nederland zo idioot zijn kan hij niets aan doen.

Wat klote dat je eigen ma je erbij naait man. Maarja ze word samen met veel anderen in Nederland door de media en de politie bang gemaakt voor buitenlands vuurwerk. Bommen granaten etc. we kennen allemaal de bullshit verhaaltjes.

Ik zou je aanraden om bij dat verhoor gewoon niets te zeggen. Je bent niet verplicht om te antwoorden, antwoorden kan heel gevaarlijk zijn.
Maar als je dit moeilijk vind dan raad ik aan om toe te geven dat het alleen voor jezelf was. Als ze je gaan vragen of je ook wat aan je maatjes hebt gegeven ofzo dan moet je dat keihard ontkennen. Die agenten gaan waarschijnlijk proberen om je in de val te lokken met dit soort vragen. Zelfs als jij toegeeft dat je één nitraat aan je buurjongen hebt gegeven ofzo dan kunnen ze al een zwaardere straf eisen. Zelfs als je er geen winst op hebt gemaakt kunnen ze je naaien voor handel ipv bezit.

Verder zou ik gewoon een beetje schijnheilig gaan doen, dat je niet wist dat het zo gevaarlijk was en dat je er enorme spijt van hebt, enzovoorts. Wij weten allemaal dat het niet zo gevaarlijk is maar de politie denkt daar anders over, speel het spel gewoon met ze mee.

Sterkte man!

Optie 1:

Je verantwoordelijkheid nemen, eerlijk zijn, berouw tonen en er iets van leren.
Hier kom je er het beste mee weg. Een advocaat zal in deze zaak weinig kunnen doen omdat het bewijs er al is.

Optie 2:

Niet naar de afspraak gaan en wachten tot de politie je een keer uit je nest komt halen met een aanhouding buiten heterdaad. Dan heb je recht op gratis bijstand van een advocaat.
Deze werkwijze zal echter in je nadeel werken en een forsere straf opleveren.

Verder de complimenten voor je moeder en dit is het risico van het vak&#55357;&#56841;

Of misschien moet jij met de andere illegaalvuurwerkliefhebbers een anfer forum opzoeken?
Door al het illegale vuurwerk word de traditie in Nederland verpest en wie weet nog wel eens verboden.
En als je echt het verchil niet ziet in gevaar tussen een Nederlands knallertje ( waar inderdaad geen ruk aan is) of de buitenlandse zooi dan moet je toch even wat beter nadenken knul.

Wat doe jij op dit forum? :bonk: Ga anders met alle andere moraalridders van de laatste tijd een eigen forum maken!

Dat hij gepakt is met een paar nitraatjes maakt hem geen slechte gozer. Hij is gepakt met rotjes die in de rest van Europa gewoon toegestaan zijn, dat de wetten in Nederland zo idioot zijn kan hij niets aan doen.

Wat klote dat je eigen ma je erbij naait man. Maarja ze word samen met veel anderen in Nederland door de media en de politie bang gemaakt voor buitenlands vuurwerk. Bommen granaten etc. we kennen allemaal de bullshit verhaaltjes.

Ik zou je aanraden om bij dat verhoor gewoon niets te zeggen. Je bent niet verplicht om te antwoorden, antwoorden kan heel gevaarlijk zijn.
Maar als je dit moeilijk vind dan raad ik aan om toe te geven dat het alleen voor jezelf was. Als ze je gaan vragen of je ook wat aan je maatjes hebt gegeven ofzo dan moet je dat keihard ontkennen. Die agenten gaan waarschijnlijk proberen om je in de val te lokken met dit soort vragen. Zelfs als jij toegeeft dat je één nitraat aan je buurjongen hebt gegeven ofzo dan kunnen ze al een zwaardere straf eisen. Zelfs als je er geen winst op hebt gemaakt kunnen ze je naaien voor handel ipv bezit.

Verder zou ik gewoon een beetje schijnheilig gaan doen, dat je niet wist dat het zo gevaarlijk was en dat je er enorme spijt van hebt, enzovoorts. Wij weten allemaal dat het niet zo gevaarlijk is maar de politie denkt daar anders over, speel het spel gewoon met ze mee.

Sterkte man!

Het is en blijft verboden. Moederlief kiest niet als eerste stap de politie, wij missen geheid wat informatie.

Of misschien moet jij met de andere illegaalvuurwerkliefhebbers een anfer forum opzoeken?

Gast lang voordat jij op dit forum was is dit forum groot geworden omdat we hier over buitenlands vuurwerk mochten praten. Tijdens Fallas lopen wij Nederlandse freaks in Valencia ook met z'n alle flash knallers af te steken, dan is het wel legaal, dus dan is het ineens niet gevaarlijk meer volgens jou?

En deze gozer is gepakt met nitraatjes. Een nederlandse single shot knalt net zo hard. Als hij gepakt was met salutes ofzo dan was het een ander verhaal geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan