Verbod op singleshots f2 vanaf volgend jaar!?

het verbod op de 'kleine' thunderkings kan ik nog een beetje begrijpen maar het verbod op de grote snap ik totaal niet! tevens snap ik alle verboden sowieso niet zo werk je illegaal vuurwerk meer en meer in de hand. het zal je gebeuren.... alles verbieden en of ik dan naar het buitenland ga en dan wel de zwaardere knallen en flowerbeds ga kopen.

misschien nu een nieuwe niche in de markt? de kleine thunderking potjes? of gewoon 2 buisjes naast elkaar.

ik snap dat er liefhebbers zijn die singleshot fan zijn hor! maar als we siervuurwerk kunnen behouden door de singleshots/rotjes/vuurpijlen te verbieden ben ik voorstander!

En door deze mentaliteit wordt alles verboden, wakker worden.

Hoe jaag je iedereen de grens over! Wat een sukkels zeg.
Zena gaat hier flink van profiteren komend jaar.

En de Duitse webshops. Ik had het al aan zien komen. Ik ben nu ook al aan het oriënteren op de Duitse markt. Dit jaar al een aantal soorten besteld. De singleshots zijn nou net de dingen die mijn kidz nu nog leuk vinden. Hopen dat de jeugd volgend jaar geen cakes uit elkaar gaan halen, dat zie ik nu ook al op veel videos. Elke actie heeft een reactie.

Wat een mafklappers zijn het toch... Ik hoop van harte dat het wat oplevert wat betreft de veiligheid/ongelukken. Maar ik denk dat het niks zal uitmaken, en de zaak alleen maar zal verslechteren.

Waar is die pauper branche dan? Die eens met de vuisten op tafel slaat en compromis probeert te sluiten. Ongekend, in de 2e kamer hebben we een stel zakkenwassers, maar die lui van de vuurwerkbranche zijn nog 10 keer erger.

Waar is die pauper branche dan? Die eens met de vuisten op tafel slaat en compromis probeert te sluiten. Ongekend, in de 2e kamer hebben wat een stel zakkenwassers, maar die lui van de vuurwerkbranche zijn nog 10 keer erger.

Denk zelfs dat ze het toejuichen, zijn ook alleen maar bezig hun zakken te vullen, en dit gaat het beste met compounds/boxen, meeste winstmarge op te halen

Het zal me trouwens benieuwen hoe ze omgaan met bv de triple thunderking van Katan. Dat is niet echt een thunderking maar een cake met 3 tubes. :idea::devil: Maas in de wet? hehehe Even de naam aanpassen in tripleshot

Het zal me trouwens benieuwen hoe ze omgaan met bv de triple thunderking van Katan. Dat is niet echt een thunderking maar een cake met 3 tubes. :idea::devil: Maas in de wet? hehehe Even de naam aanpassen in tripleshot
inderdaad of gewoon de dubbelshots introduceren haha!

Gaat om de uitvoering van de motie die eind november is aangenomen door de Tweede Kamer.

Zie file:///C:/Users/Myrthe/Desktop/t_lid_Van_Dam_c.s._over_een_verbod_op_single-shotvuurwerk_en_zware_vuurpijlen_(t.v.v._28684-583).pdf

en

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2019Z23096&did=2019D47858

Alleen VVD, PVV en FvD hebben tegen de motie gestemd.

Verbod op F2 single shots was overigens een voorstel van BPN. Opvallend dat er nog zo veel members zijn die dat kennelijk niet wisten.

Binnen 5 jaar totaal verbod?! Binnen 2 tot maximaal 3 jaar. Lang leve de linkse kut mentaliteit in Nederland. En wat gaat er gebeuren? Juist, nog meer vraag naar groter, harder, extremer vuurwerk. De laatste paar die nog niet naar Belgie gaan / via zwarte handel hun knallertjes kopen gaan dat nu ook doen. En ja, als je toch gedwongen wordt om via andere wegen je spullen te halen en het toch allemaal voorbij is, waarom zou je dan jezelf nog beperken tot licht vuurwerk? Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan Nederland en niet alleen vanwege vuurwerk, maar het totale politieke beleid wat hier gevoerd wordt.

Ook bedankt naar de importeurs die alleen op korte termijn denken en er toch geen reet om geven. Zwakste lobby in een branch die ik ooit heb meegemaakt.

Ik kan hier echt niet bij. Wat een kutland leven we in waarin alle plezier maar verboden moet worden omdat er een paar zuurpruimen zijn, die bovendien geen idee hebben hoe het allemaal in elkaar zit. Zogenaamde 'vuurwerkexperts' van de politie of andere officiële kanalen hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Probeer eens contact te zoeken met de personen die echt kennis van zaken hebben, de liefhebbers van het vuurwerk. Hebben die een objectieve mening? Nee, natuurlijk niet, maar dat heeft de anti-lobby nog veel minder.

Dit verpest voor mij toch wel flink de sfeer zeg. Om dit er in de laatste 10 dagen nog even door te drammen, dat zou toch niet moeten kunnen. Winkels die grote voorraden hebben en daar wellicht meerdere jaren op teren hebben echt gewoon een probleem straks.

En 'zware' vuurpijlen waren het volgende op de lijst toch? Ook levensgevaarlijk.. Maar wel raar dat ze inderdaad geen tijd geven om van restvoorraad af te komen.. Gaan ook wel echt in sneltreinvaart richting algemeen verbod op deze manier.

Echt hoor, flikker toch een eind op met je kortzichtige ondoordachte verbod. Hoop dat het volledig gaat escaleren de komende jaren met de jaarwisselingen en dat de overheid, en de anti-lobby, dan eindelijk eens in gaan zien waar het echte probleem zit.

Sorry, ik schiet niet snel uit mijn slof, maar dit kan gewoon echt niet wat ze nu doen.

Back
Bovenaan