UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al die rellen, met gebruik van verboden vuurwerk, duidelijk dus niet oudjaarsavond/nacht gebonden. Zou dat nog in ons voordeel kunnen gaan werken, qua behoud van het oudjaars(sier)vuurwerk?

Dat is dus precies wat er ook in mij opkwam vandaag. Of 't mee zal gaan werken betwijfel ik, maar het laat wel heel duidelijk zien waar het probleem ligt....en dat is absoluut niet bij siervuurwerk dat de laatste 3 dagen van het jaar verkocht word!!

Helaas denken er nog té veel Gerda's dat je dingen oplost door iets te verbieden wat allang verboden is. Maarja, de media maakt het ook niet makkelijker voor ze, en HeT Ston OP FeesBoEk.

VeRBieD BuItEn LOpen, HeT LeiD toT RellUn.

Nouja Gerda, 's middags gebeurd er vrij weinig als iedereen buiten loopt. Dus dat heeft er niets mee te maken.

NOu En Ik ViN vAN WeL eN HeB heT GelEzuh oP FeeSbOek

Die gerda's van tegenwoordig.

Hebben hier gerda's die filmen vuurwerk en zetten ze op de feestboek met de woorden wat nou vuurwerkverbod??? Mooi he al dat vuurwerk :D

Ach de gerda's op feestboek ook zie ook heel veel klagende Jannies

Ik heb van een anonieme bron vernomen dat Firekwakkers mogelijk binnenkort met goed nieuws gaat komen. Ik kan jullie helaas niet mededelen wie de anonieme bron is want hij of zij wilt graag anoniem blijven.

Dat kan ik ook:

Hee, heb je het al gehoord of gelezen? Ik mag niet zeggen van wie want dat wil die niet maar ik heb van pietje die van truusje heeft gehoord dat sjaakie zegt dat firekwakkers toch echt met iets gaat komen! Lijkt de Televaag euh graaf wel... :bonk: :wink:

Dat kan ik ook:

Hee, heb je het al gehoord of gelezen? Ik mag niet zeggen van wie want dat wil die niet maar ik heb van pietje die van truusje heeft gehoord dat sjaakie zegt dat firekwakkers toch echt met iets gaat komen! Lijkt de Televaag euh graaf wel... :bonk: :wink:
Dat is precies wat hier gebeurt. Hij riep dat hij goed nieuws had. Natuurlijk hoop ik ook op goed nieuws, maar tot op heden heeft hij niets gezegd omdat dit niet kan vanwege een bron die hij stilt wenst te houden.

Eerlijk gezegd verwacht ik dan ook niet dat hij goed nieuws te melden heeft anders had hij dat wel gedaan. Likes of no likes.

Even iets anders: heb jij nog goed nieuws Gizmo?:p

Was het nieuws niet dat ze bezig waren om gemeentelijke vuurwerkverboden te verbieden. Dit heb ik namelijk wel een tijdje terug gelezen hier.

Even iets anders: heb jij nog goed nieuws Gizmo?:p

Op nationaal niveau heb ik geen nieuws, de voorbereidingen op de compensatie lopen en het CDA partijcongres was even spannend maar we zitten nu duidelijk in de periode tussen de val van het Kabinet, de verkiezingen en de aanstelling van een nieuw Kabinet dat daarop zal volgen. Enkele partijen zullen het in de campagne terug laten komen maar dat zullen naar verwachting vooral de gebruikelijke partijen zijn zoals GroenLinks en Partij vd Dieren. Dat mag, dat is waar ze voor staan, zij willen er vanaf. Dat gaat niemand, ook wij niet, veranderen. Maar een Kamermeerderheid is geen voorstander van een verbod dus voorlopig gebeurt er in Politiek Den Haag nog niets.

Op lokaal niveau zijn we alweer keihard aan het werk want het Arnhemse lokale afsteekverbod staat volgende week alweer op de Politieke agenda. We voeren gesprekken met de verschillende ondernemers, verschillende Arnhemse politici en bereiden wederom een inspraak voor. Drukdrukdruk!!

Wat denk je, Gizmo. Gaat het lokaal verbieden van het afsteken van oudjaarssiervuurwerk een grote rol spelen bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar?

Wat denk je, Gizmo. Gaat het lokaal verbieden van het afsteken van oudjaarssiervuurwerk een grote rol spelen bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar?

Voor de gemiddelde politieke partijen, nationaal of lokaal, speelt vuurwerk maar een bijrol of is het zelfs helemaal geen issue. De uitzondering zit 'm bij partijen zoals GroenLinks en Partij vd Dieren. Voor hen is een verbod een principekwestie, diep geworteld in daar waar ze voor staan en daarom dat zij er telkens weer voor zorgen dat het op de politieke agenda komt, zowel nationaal als lokaal.

Dat zij vuurwerk mee zullen nemen in hun campagne bij de Gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar ben ik van overtuigd, zeker door de partijen die een verbod willen. Bij Gemeenteraadsverkiezingen beginnen de campagnes meestal ook wat eerder dan bij nationale verkiezingen het geval is, dus dan zit Oud & Nieuw nog fris in het geheugen en proberen ze daar op in te spelen. Een en ander zal wel afhangen van het verloop van volgend Oud & Nieuw.

Naar mijn idee zit juist ook op lokaal niveau de grootste uitdaging en het grootste gevaar voor onze geliefde traditie. In een "onbewaakt" ogenblik zit je zomaar opeens met een gemeentelijk afsteekverbod opgezadeld. Bij meerdere Gemeenten waar afgelopen jaar dat onderwerp speelde kwam het eigenlijk als donderslag bij heldere hemel via de media naar buiten dat er een Motie over was of zelfs al over gestemd was.

Dat het als een verrassing komt kun je eigenlijk alleen maar voorkomen door regelmatig de politieke agenda te checken en/of contacten met de lokale Politiek te hebben zodat ze jou informeren over ontwikkelingen op vuurwerkgebied. En dan nog zullen er zoveel mogelijk ondernemers en mensen gemobiliseerd moeten worden om er dan werk van te maken zodat er niet met een lokaal afsteekverbod wordt ingestemd.

Daarom blijft het mijn interesse hebben dat er hier op het forum door sommigen beweerd wordt dat er juridisch iets gaande zou zijn op het gebied van het wel/niet in mogen stellen van lokale afsteekverboden. Ik heb de afgelopen weken veel van mijn bronnen en contacten hierop aangesproken en geen van allen weet er iets van. Ik ben daarom ook zeer benieuwd, vooral ook omdat het onderwerp hier in onze regio keihard speelt.

Voor de gemiddelde politieke partijen, nationaal of lokaal, speelt vuurwerk maar een bijrol of is het zelfs helemaal geen issue. De uitzondering zit 'm bij partijen zoals GroenLinks en Partij vd Dieren. Voor hen is een verbod een principekwestie, diep geworteld in daar waar ze voor staan en daarom dat zij er telkens weer voor zorgen dat het op de politieke agenda komt, zowel nationaal als lokaal.

Dat zij vuurwerk mee zullen nemen in hun campagne bij de Gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar ben ik van overtuigd, zeker door de partijen die een verbod willen. Bij Gemeenteraadsverkiezingen beginnen de campagnes meestal ook wat eerder dan bij nationale verkiezingen het geval is, dus dan zit Oud & Nieuw nog fris in het geheugen en proberen ze daar op in te spelen. Een en ander zal wel afhangen van het verloop van volgend Oud & Nieuw.

Naar mijn idee zit juist ook op lokaal niveau de grootste uitdaging en het grootste gevaar voor onze geliefde traditie. In een "onbewaakt" ogenblik zit je zomaar opeens met een gemeentelijk afsteekverbod opgezadeld. Bij meerdere Gemeenten waar afgelopen jaar dat onderwerp speelde kwam het eigenlijk als donderslag bij heldere hemel via de media naar buiten dat er een Motie over was of zelfs al over gestemd was.

Dat het als een verrassing komt kun je eigenlijk alleen maar voorkomen door regelmatig de politieke agenda te checken en/of contacten met de lokale Politiek te hebben zodat ze jou informeren over ontwikkelingen op vuurwerkgebied. En dan nog zullen er zoveel mogelijk ondernemers en mensen gemobiliseerd moeten worden om er dan werk van te maken zodat er niet met een lokaal afsteekverbod wordt ingestemd.

Daarom blijft het mijn interesse hebben dat er hier op het forum door sommigen beweerd wordt dat er juridisch iets gaande zou zijn op het gebied van het wel/niet in mogen stellen van lokale afsteekverboden. Ik heb de afgelopen weken veel van mijn bronnen en contacten hierop aangesproken en geen van allen weet er iets van. Ik ben daarom ook zeer benieuwd, vooral ook omdat het onderwerp hier in onze regio keihard speelt.
Kijk die verboden worden zogenaamd 'democratisch' ingesteld,door een democratisch gekozen gemeente raad.
Maar waar partijen in de raad zitten die anti vuurwerk zijn en in minderheid zijn,en die toch een meerderheid weten te krijgen voor een verbod door íneens vvd/cda en weet ik wat mee te krijgen,dat moet toch gewoon tegen te gaan zijn?
De mensen in de betreffende gemeentes stemmen(beetje ver gezocht) mischien wel op de vvd/cda omdat die landelijk niet tegen vuurwerk zijn?
En dan is het in mijn ogen geen democratisch besluit meer,en moet de landelijke politiek ingrijpen en hun lokale partij genoten en burgemeesters terug fluiten!

Ja of we moeten als klootjesvolk allemaal lid worden van twijfel partijen en zodoende te kunnen meestemmen.

Ja of we moeten als klootjesvolk allemaal lid worden van twijfel partijen en zodoende te kunnen meestemmen.

Zou eerst even wachten op de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. Straks ben je lid en zit de fractie er niet bij, ben je straks lid voor niks.

Eerst maar is kijken hoe het landelijk vergaat binnenkort met de landelijke verkiezingen.

Lid worden van een twijfelpartij om vervolgens tegen een vuurwerkverbod te stemmen vind ik wel erg vergezocht.

Wordt eens een keer tijd dat er in de media duidelijk gemaakt wordt door wat voor soort vuurwerk mensen overlast ervaren, er zoveel vernielingen mee worden gepleegd en waardoor er zoveel gewonden vallen.

Wij als vuurwerkliefhebbers weten dat dat grotendeels door zwaar illegaal vuurwerk komt maar de tegenstanders van consumentenvuurwerk denken dat dit door consumentenvuurwerk komt.

En dat is ook niet raar, de linkse media werkt daar jaarlijks vrolijk aan mee om consumentenvuurwerk zo negatief mogelijk in beeld te brengen, dat was 10-15 jaar geleden ook al zo.

Laten ze op een gegeven moment wat filmpjes zien van zware vernielingen, waarvan je duidelijk kunt zien dat dit zwaar illegaal vuurwerk al dan niet aangevuld met flessen brandbare vloeistof betreft en doen ze net alsof dat consumentenvuurwerk is.

Mensen die die beelden zien en de ballen verstand van vuurwerk hebben gaan massaal de vuurwerkpetitie tegen consumentenvuurwerk ondertekenen.
Ook misbruikt men die verschrikkelijke brand in een flat in Arnhem (in 2019), waarbij een vader en kind zijn omgekomen, om er een verbod op vuurwerk er doorheen te krijgen.

Ook als je op diverse fora mensen ziet klagen over vuurwerk dan hebben ze het altijd over vroegtijdig afsteken, harde klappen, bommen, granaten, explosieven, trillende muren en ramen en oorlogsgebied.
Daaruit kan ik opmaken dat dit zwaar illegaal knalvuurwerk betreft.
Deze mensen pleiten vervolgens voor een verbod op consumentenvuurwerk terwijl de oorzaak grotendeels bij zwaar illegaal vuurwerk ligt.

Misschien kan de nieuwe omroep Ongehoord Nederland daar eens aandacht aan besteden, van de NPO moet je het in ieder geval niet hebben.

Christen Unie is vóór een landelijk vuurwerkverbod en wilt er gemeentelijke shows tegenover stellen. Het amendement werd voldoende ondersteund

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan