Vuurwerkliefhebber34
VWC lid
Volgens mij gold die 2/3 alleen voor de eerste stemronde. plenaire sessie was gewoon 51%
Als in de eerste sessie 2/3 behaald werd was een amendement in principe overgenomen, maar kon het bestuur nog kiezen het alsnog plenair in te brengen.
Het is wat ik eruit begreep is ook in de plenaire vergadering moet hij opnieuw een pleidooi houden waarom dat verbod. Dat amendement is niet aangenomen omdat het 2/3 stemmen niet is bereikt. Het leeft laten we maar zeggen hij is niet direct verworpen. Echter omdat het amendement niet is aangenomen begint het circus opnieuw en heeft weer 2/3 nodig. Die 2/3 blijft hoe dan ook staan omdat het betreft met opnieuw stemmen te maken heeft. En lukt dat niet dan kan het CDA kiezen of aannemen of verwerpen. Die 54% is enkel voor de plenaire vergadering niks meer niks minder.
Maar goed heb het van een CDA raadslid hij kan er net zo naast zitten sprak hem gisteren erover. Hoopgevend maar feit blijft krijg de zenuwen ervan op dat wachten. Maar goed het zei zo dus wacht rustig af het is niet anders. Weet zelf ook niet hoe en wat maar wat ik hoorde van die CDA raadslid.