UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet verkeerd naar jou persoonlijk bedoeld hoor, maar beleving of niet, cat1 kan me gestolen worden. Voor mij is het cat2 of anders niks. Afgelopen jaarwisseling ook geen enkel cat1 in mijn handen gehad. Dit is nu dus juist wat de anti graag ziet. En ik schrijf het niet graag, maar dit is nu juist waar een anti een puntje puntje puntje van krijgt. Juist ja, je weet wel. Ik weiger te verliezen met een troostprijsje in mijn handen.

Helemaal mee eens het is F2 en niet anders met alle respect cat 1 raak ik niet aan en kan me gestolen worden. Hier maak je mij niet blij mee helaas...

Ik snap je volledig. Denk maar niet dat ik het een fijne discussie vind. Het voelt als een mes in de rug terwijl je met je handen vastgebonden op een loopplank naar voren schuifelt alvorens de afgrond ingeduwd te worden. Want, ja, een andere kant kun je voor je gevoel toch niet meer op in deze discussie. Tot zover de beeldspraak.

In mijn beleving is het vechten tegen de bierkaai van weinig nut. Ook al steek ik dit jaar op de 31e een mooie compound af...dan nog voel ik de ogen van die groene gekkies in mijn rug. Dat haalt gewoon volledig de charme van iets wat ooit zo magisch was af. Ze zijn in de meerderheid...dat is het nare van deze scheve discussie.

Begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie in cat 1 wellicht nog de enige manier om de komende jaren door te kunnen stoken. Ik ben inmiddels vrij goed in omdenken geworden...puur uit frustratie of woede misschien wel.

Knap, dan ben je verder dan mij :wink:

Overigens niet persoonlijk bedoeld hoor, wij zijn gewoon evengrote pyro’s in hetzelfde schuitje :wink:

Heeft er iemand (inhoudelijk) inzicht op de vraag waarom de overheid en de gemeentes verschillende mogelijkheden hebben als het gaat om het wel / niet verbieden van landelijk/lokaal vuurwerk?

Ja, ik ken de APV. Ja, ik ken de mogelijkheden van de lokale bestuurders.

Maar ergens snap ik die discrepantie niet bij dit soort (grote) maatschappelijke thema’s.

Stel dat de overheid zegt; we hebben democratisch besloten en aangegeven dat het verbod voor 1 jaar is. Dit houdt ook stand na de verkiezingen.

In theorie kan het dan zijn dat alle gemeenten zelf besluiten de APV aan te passen en het wel degelijk te verbieden. Dat is toch (te) gek (voor woorden)? Waarvoor zouden we dan de landelijke discussie moeten voeren? Is er geen “regel” “wet” die lokaal beleid gaat en kan overrulen? Ik ken het antwoord denk in wel maar toch houdt me deze vraag wel bezig.

Naar mijn idee zit de moeilijkheid (en het gevaar) veel meer in de gemeentes zelf; het beïnvloeden van lokaal beleid lijkt me gewoon onmogelijk.

Hoe zit het nu echt met de gemeentelijke verboden? Is net echt zo dat deze misschien aan banden worden gelegd? Ik heb het al van meerdere mensen gehoord, maar nog nergens echt overtuigend.

Ik had ook een flinke collectie Cat1. Fonteinen pakketje van de Aldi was ok. De ratellinten vond ik prima en de rest....pfff had er niet veel mee. De Shells en boxen aan de overkant waren te mooi om ook maar één seconde naar Cat1 te kijken....

Het congres gaat morgen vanaf 09.30u verder en duurt in principe tot 12.30u. De algemene stemmingen maken deel uit van het programma waarvan volgens mij geen verdere planningsdetails bekend zijn.

Er zijn 386 amendementen (wijzigingen) op voorhand ingediend, geen idee hoeveel daarvan stand hebben gehouden en dus over gestemd zal gaan worden.
Is er inmiddels al meer bekend?

Dit is geen een partij systeem ,wij blijven een handjeklap systeem net als bv op de paardenmarkt vroeger.leiders van 2 gaan saampies bieden en onderhandelen that's it.

Ik heb ook geen idee meer waar ik op kan stemmen. Afgelopen keer VVD gestemd. fvd en pvv hebben ook een paar goed punten naar mijn mening, maar helaas ook veel onzin. Ook zullen beide partijen never nooit een regering vormen omdat deze direct uitgesloten worden door andere partijen. Tevens
Hebben nieuwe partijen als ja21 ook weinig succes tot een samenwerking (omdat ze nieuw zijn, hopelijk potentie voor over 4 jaar).

Uiteraard heeft mijn keuze niet alleen maar met vuurwerk te maken maar vind dit wel een belangrijk punt.

Ik heb nu dus ook geen enkel idee meer op welke partij ik kan stemmen, sinds de VVD niet uit sluit om te regeren met GROEN LINKS krijgen ze mijn stem de volgende verkiezingen sws niet meer. Helaas weet ik nu niet wat er verder te kiezen valt....

Ik heb nog wel vertrouwen in JA21, zij staan open voor samenwerking met andere partijen en doen niet mee met de extreme vuiligheid van Baudet.

Ja klopt. Echter zitten er een aantal mensen in die partij die al wel meer ervaring hebben. Ik hoop in ieder geval dat de VVD de rechtse kiezers niet weer in de kou laat staan.

Wat betekend dit nou precies? Als dit er door komt zetten ze het in hun programma dat ze voor een verbod zijn. Als het er niet doorkomt zetten ze er dan in dat ze tegen een verbod zijn, of komt het hele vuurwerk onderdeel dan niet in hun programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan