Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Helaas zijn alle juridische hordes waar A'dam destijds op doelde van tafel geveegd tijdens het kort geding tegen Rotterdam dat daarna gediend heeft. Op alle ingebrachte punten is die zaak verloren. Ik ga er vanuit dat firekwakkers iets anders bedoelt?
Maar was het niet zo dat een gemeentelijk verbod mogelijk strijdig is met Europese wetgeving, zoals tijdens de discussie over het verbod in Apeldoorn werd beweerd? En dat dat pas duidelijk zou worden wanneer iemand een boete wegens afsteken aan zou vechten bij de rechter?
Zie https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...peldoorn-maar-Raad-van-St&highlight=apeldoorn
en
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...minister-om-duidelijkheid&highlight=apeldoorn
Ze zoeken altijd een underdog voor de problemen.
bv:
XTC of softdrugs moet verboden worden, terwijl alcohol al 1000000jaren legaal.. veel meer problemen veroorzaakt. Als alcohol nu zou worden uitgevonden, werd het nooit legaal gemaakt.
Idem voor Vuurwerk, speelt een x-aantal maanden per jaar, BBQen gebeurdt heel de zomer, is algemeen geaccepteerd. Heb nog nooit iemand gehoord die anti bbqen is..
De spreekwoordelijke spijker! Maar let maar eens op, de bbq moet er ook nog wel eens aan geloven. BBQ staat garant voor veel vlees (en dat is toch niet meer van deze tijd?), veroorzaakt luchtvervuiling, (stank)overlast voor de buurt. Zwarte Piet en vuurwerk is nog maar het begin. De zucht om te verbieden, wat voor sommigen gelijk staat aan machtsverslaving, kent bij sommige partijen geen grenzen.
En owja, zodra het weer goed weer wordt gaat de bbq bij mij aan. En een winterbbq in de sneeuw lijkt me zelfs ook nog wel eens wat...
Inderdaad. Vandaag zag ik DPG al weer artikelen posten over houtkachels etc. Het volgende topic waar veel mensen zich over opwinden (en waar dus veel clicks op komen) wordt alvast opgestookt.
De spreekwoordelijke spijker! Maar let maar eens op, de bbq moet er ook nog wel eens aan geloven. BBQ staat garant voor veel vlees (en dat is toch niet meer van deze tijd?), veroorzaakt luchtvervuiling, (stank)overlast voor de buurt. Zwarte Piet en vuurwerk is nog maar het begin. De zucht om te verbieden, wat voor sommigen gelijk staat aan machtsverslaving, kent bij sommige partijen geen grenzen.
En owja, zodra het weer goed weer wordt gaat de bbq bij mij aan. En een winterbbq in de sneeuw lijkt me zelfs ook nog wel eens wat...
...Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd...
Euhh... heb ik iets gemist? Even los van het feit dat het al zo was dat het niet een Burgemeester is die dat kan doen, die heeft alleen maar een publieke functie, het is een Gemeenteraad waar B&W onderdeel vanuit maakt die lokale wetgeving maken. Maar maak ik uit jouw reactie nou op dat volgens jou een Gemeente niet meer de complete Gemeente vuurwerkvrij kan maken? Heb je dat zwart op wit voor mij?
Waar kan ik dat terugvinden.
Rotterdam, Amsterdam en enkele andere gemeenten zijn dus ineens niet meer totaal vuurwerk vrij?
Het is heel simpel Bonzo, er is zeer zeker nieuws. Van mij neem je het alleen niet aan en als een importeur hier hetzelfde had gezegd, had je dat misschien wel gedaan. Allemaal prima verder, maakt mij persoonlijk niet uit. Kan ook met je aversie richting mij te maken hebben. Mocht dat zo zijn, ook dat maakt me niet uit. Ik onderbouw het hier niet, omdat ik meer waarde hecht aan mijn geloofwaardigheid richting mijn bron, dan naar jou als zelfbenoemde survival expert. Komend vuurwerkseizoen krijg je vast iets van het nieuws mee. Zelfs de dealers zijn er nog niet van op de hoogte, dus voel me echt niet geroepen om het hier te delen. Feit is wel dat we er als liefhebbers allemaal profijt van hebben, dus ik zie het probleem verder niet.
Beste Liefhebbers,
Gisteren hebben wij een bericht gemaakt voor de CDA leden in Nederland. Zoals sommigen al weten is er deze vrijdag een stemming over het opnemen van een permanent vuurwerkverbod in het verkiezingsprogramma. Vandaar onze oproep aan de CDA leden de mooie vuurwerktraditie in ere te houden.
Facebook wilde helaas vanwege het politieke karakter van de post niet meewerken met de promotie. Hier wordt aan gewerkt maar we weten niet of dit nog (op tijd) goedgekeurd wordt dus vandaar ook hier het verzoek onze oproep te delen.
Verder hebben wij vandaag natuurlijk ook de berichtgeving in de kranten gezien en daarop ook een reactie naar buiten gebracht. Uiteraard nemen wij, net als de mensen hier, met klem afstand van enige vorm van geweld of bedreiging.
Echter, op het artikel was genoeg aan te merken dus dat hebben we ook zeker verwoord. Het moet maar een keer afgelopen zijn met het wegzetten van de Nederlandse vuurwerkliefhebber als “tokkie” of aso volk. Iedere groep heeft zijn zwarte schapen ertussen zitten. We weten immers ook dat er genoeg liefhebbers bedreigd worden of met geweld te maken krijgen, zelfs minderjarigen.
Dus help ons de boodschap uit te dragen en deel/like onderstaande berichten
Oproep CDA Leden
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109867261020086&id=100190271987785
Reactie berichtgeving bedreigingen Vuurwerkbond
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109992921007520&id=100190271987785
Totdat straks verkiezingen geweest zijn en er meer links en/of groen in het Kabinet terecht komt.Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd.
Om 14:30 is het congres begonnen. Hebben jullie het CDA nog weten te bereiken? En is er iemand bij die jullie op de hoogte houdt van de stemmen?