UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op 4 december schreef ik dit;

Ik wilde vanmorgen klaar gaan zitten met de popcorn, maar ik zag dat Fabertje de eerste klap al heeft uitgedeeld in het AD. Uiteraard de rustigste jaarwisseling in 23 jaar , en het bewijs dat verbod helpt. Bah.

Ja deze had Faber al klaar liggen inderdaad.

Laten we voor het gemak even vergeten dat van heel Nederland ook verwacht werd dat je je koest hield in eigen huishouden + in een harde lock down zit. Uiteraard is het dan rustig.

Andere kop zou kunnen zijn: massaal vuurwerk afgestoken, verbod op pijlen werkt.

Maar dat is niet interessant

Ze zeggen wel alweer allemaal wat anders. Ad spreekt over een grimmiger jaarwisseling. Terwijl NOS over een zeer rustige oud en nieuw spreekt?. Ik weet niet waar hun zaten maar rustig was het alles behalve.

Geen feestjes, geen samenscholing, geen mensen op straat is minimaal aantal slachtoffers. Helaas kan je dit gebruiken hoe je het wilt en worden de NLers steeds vaker gestuurd door de Media.

Nou de media is verdeeld. Maar zoals hierboven al gezegd is, faber(l)tje heeft zijn ver van te voren gepland verhaaltje al klaar. Valt me nog dat media niet ook al een duit in het zakje heeft gedaan.
Hier de hele avond cat1 gestookt, politie nog langs geweest. Werd verzocht er mee te stoppen want ook cat1 was verboden. Heren vriendelijk verzocht heel snel verder te rijden met hun onzin. 12 uur ging het hier helemaal los. Zinkpijlen vanuit het handje krap boven huizen. Profblokken aan alle kanten, wist niet waar ik kijken moest. Buren in de straat massaal naar buiten en konden alle vuurwerk en vooral die paar boxen erg waarderen.

Fingers crossed hoe de media/artsen zich de komende dagen gaat houden, en of de importeurs zich er goed tegen kunnen verzetten (als dat nodig is).

Mensen!
Veul heil en zeegn, dat we dit jaar maar mooi onze auto's etcetera kunnen vol laden met cakes en boxen

Ben blij dat deze voorbij is. Dit was mijn vreselijkste oud en nieuw ooit. Het gevoel wilde maar niet komen. Na 10 minuten was ik er klaar mee. Kortom in tegenstelling tot anderen heb ik er totaal geen lol aan beleefd.
Hopelijk, maar als ik de berichten in de media dan weer lees, wat ik eigenlijk niet moet doen, krijgen we dit jaar een nieuwe kans.

Natuurlijk wel nog de beste wensen allemaal.:wink:

Rustig was het niet maar was natuurlijk wel rustiger als normaal. Hier in de wijk merkte je geen verschil met knallen maar er ging gewoon wel veel minder siervuurwerk de lucht in als normaal. Normaal is het chaos om 12 uur maar nu werd hier en daar wat de lucht in gejaagd.

Afgelopen nacht heeft voor mij bewezen dat: vuurwerk leeft en zal nooit verdwijnen. Prachtig om te zien ook overdag hoeveel jong grut (7/8/9/10 jarigen) met cat1 aan het gooien waren, zowel jongens als veel meisjes.

Dat is namelijk de toekomst en de branche zou er alles aan moeten doen om de jeugd zich te binden want daar begint het.

AD melden om 23.30 al dat het "enorm rustig" is, en dat blijven ze stug volhouden.
fuckaduck, ze gaan het écht op die manier spinnen hè :frusty: Ik kan je wel vertellen dat er dankzij het verbod veel meer illegaal siervuurwerk de lucht in ging. Shells waar ik ze anders nooit zag, tot uit kleine smalle straatjes met losstaande buizen an toe. Als er werkelijk vanaf 2022 een verbod komt, zoals er gecommuniceerd wordt, dan breekt de pleuris helemaal uit. Grootschalige illegale handel, dweilen met de kraan open, en massa's shells uit stadse straatjes...

Zwaarste knallers minder in trek, maar 1 oogslachtoffer. Dr propaganda machine draait gewoon door. "Nothing changes at New Years Day",.

Ja AD heeft er weer zin in.
. Misselijkmakende klotekrant. Ze zullen het altijd zo verdraaien dat vuurwerk negatief in het nieuws komt.

Ze zeggen wel alweer allemaal wat anders. Ad spreekt over een grimmiger jaarwisseling. Terwijl NOS over een zeer rustige oud en nieuw spreekt?. Ik weet niet waar hun zaten maar rustig was het alles behalve.

Liveblog de Telegraaf: Vuurwerkverbod massaal genegeerd: overal wordt geknald!

Liveblog RTL Nieuws: Overal vuurwerk te zien en te horen, ondanks verbod.

Daar gaan we alweer; minder slachtoffers dus moet het verbod maar blijven.

Ik weet niet, maar hebben die gasten naar buiten gekeken. Er werd massaal vuurwerk afgestoken, en dat was dus massaal reeds verboden vuurwerk

Gisteren regelmatig politie zien rijden door de straten hier. Veel feesten met 10-20 man en veel proffblokken en shells de lucht in zien gaan.

Nos nieuws melde al dat er weinig mensen oo de spoedeisende hulp beland zijn. Maar echte cijfers zijn er nog niet.

In de buurt wordt hier normaal 50% Duits vuurwerk afgestoken (regio IJsselland). Helaas was dit in Duitsland dit jaar ook niet mogelijk en is dit verbod dus ook echt niet te vergelijken met een nationaal totaalverbod waar ze nu op gaan jagen komende maanden.

Ook was er dit jaar door meer mensen begrip voor een verbod i.v.m. corona. En toch kwamen overal mensen naar buiten om te genieten van die prachtige traditie met vuurwerk. Heb meerdere mensen gehoord dat ze ook wel een keer voor vuurwerk naar Polen willen, nu ze zien hoe mooi het vuurwerk is wat daar te verkrijgen is.

Het wordt duimen dat de traditie nog jaren zal bestaan. Maar ik kan gerust zeggen dat illegaal vuurwerk een grote opmars heeft gemaakt welke zich de komende jaren verder zal ontwikkelen, met of zonder verbod. Zelf ben ik niet echt van het zware spul en zie ook graag de Nederlandse compounds weer volgend jaar.

Één ding is zeker. Komende jaren blijf ik nog vuurwerk zien!! Ook al is het van anderen..

Iedereen nog de beste wensen en hopend op een knallende 2021/2022!!!!

Voor mijn gevoel waren de mensen met vuurwerk alleen buiten. Iedereen stond voor de ramen. Het aantal slachtoffers met oogletsel waren toch vaak omstanders. Het is logisch dat het nu dus een enkeling was. Het merendeel zat achter de tv of voor het raam. ( tenminste zo is mijn ervaring )

Ik weet niet, maar hebben die gasten naar buiten gekeken. Er werd massaal vuurwerk afgestoken, en dat was dus massaal reeds verboden vuurwerk

Ze hebben mazzel gehad dat Duitse winkels dicht waren, Daar komt het meeste vuurwerk in het oosten vandaan

Was natuurlijk wel te verwachten. Als het uit de hand was gelopen dan hadden ze dat ook geroepen. Nu was het rustiger met vuurwerk, de mensen bleven meer binnen en het verbod moet er ook komen, want kijk hoe weinig slachtoffers er zijn. Dit blijft gewoon zo doorgaan totdat er een verbod is. Zelfde met het verbod op pijlen, singleshots en knalvuurwerk. Daar zullen nu ongetwijfeld minder tot geen slachtoffers door komen, maar dan zijn het weer de cakes. En zo gaat het maar door.

Las ook een verhaal op het nieuws dat er iemand was omgekomen door een vuurpijl? Een vuurpijl in je gezicht zal niet prettig voelen maar je gaat mij niet vertellen dat hier iemand door omgekomen is. Zal wel een shell zijn geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan