UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was natuurlijk wel te verwachten. Als het uit de hand was gelopen dan hadden ze dat ook geroepen. Nu was het rustiger met vuurwerk, de mensen bleven meer binnen en het verbod moet er ook komen, want kijk hoe weinig slachtoffers er zijn. Dit blijft gewoon zo doorgaan totdat er een verbod is. Zelfde met het verbod op pijlen, singleshots en knalvuurwerk. Daar zullen nu ongetwijfeld minder tot geen slachtoffers door komen, maar dan zijn het weer de cakes. En zo gaat het maar door.

Las ook een verhaal op het nieuws dat er iemand was omgekomen door een vuurpijl? Een vuurpijl in je gezicht zal niet prettig voelen maar je gaat mij niet vertellen dat hier iemand door omgekomen is. Zal wel een shell zijn geweest.
Klopt, in België een 28 jarige man.

Was natuurlijk wel te verwachten. Als het uit de hand was gelopen dan hadden ze dat ook geroepen. Nu was het rustiger met vuurwerk, de mensen bleven meer binnen en het verbod moet er ook komen, want kijk hoe weinig slachtoffers er zijn. Dit blijft gewoon zo doorgaan totdat er een verbod is. Zelfde met het verbod op pijlen, singleshots en knalvuurwerk. Daar zullen nu ongetwijfeld minder tot geen slachtoffers door komen, maar dan zijn het weer de cakes. En zo gaat het maar door.

Las ook een verhaal op het nieuws dat er iemand was omgekomen door een vuurpijl? Een vuurpijl in je gezicht zal niet prettig voelen maar je gaat mij niet vertellen dat hier iemand door omgekomen is. Zal wel een shell zijn geweest.

Je hebt gezien dat een verbod niet gaat werken. Nu hebben zich mensen nog ingehouden i.v.m. corona maar dat is na afgelopen oud en nieuw ook voorbij. Nee met of zonder verbod vuurwerk zal blijven worden afgestoken dat is wel duidelijk geworden.

Hoorde net op radio dat Bruls al gepleit heeft dat kabinet vuurwerkverbod moet doorzetten, nu volgens hem het beter te handhaven is gebleken... :bonk:

Als hij met 'niet handhaven' bedoelt dat ze beter handhaven, dan biedt dat nog wel perspectieven bij een definitief totaalverbod.

Hoorde net op radio dat Bruls al gepleit heeft dat kabinet vuurwerkverbod moet doorzetten, nu volgens hem het beter te handhaven is gebleken... :bonk:
Ja joh begin het verse jaar nu al met opnaaien,nooit gedacht dat het nog erger kan dan k.u.tje klaver pffff das vragen om rotzooi tijdens oud en nieuw van 2021.

Ach ja, ik heb een super oudjaar gehad hier in Soesterberg. Was eerst bang dat de buren me misschien raar zouden aankijken, maar na diverse compounds te hebben geschoten kreeg ik applaus en bedankjes van de buurt. Verbod of niet, vuurwerk blijft geschoten worden hier
Ohja politie kwam langsrijden, hebben alleen gezwaaid vanuit de auto terwijl ze langs de compounds reden. Beste wensen mede freaks!

Allemaal bullshit!

Autobranden in Haaglanden, 'rustiger Hollands Midden'
In Den Haag gingen er auto's in vlammen op in de Herman Costerstraat, de Wolvenrade, de Hilde Kroplaan, de Doctor H.E. van Geldererf, de Swanenburgstraat, de Van de Veldestraat, de Moreelsestraat en de IJzerwerf. In Wassenaar brandde een auto aan de Rozensteinstraat uit.

ME in actie in Katwijk en Den Haag

Regio gaat met siervuurwerk het nieuwe jaar in

Brandweer druk met kleine brandjes

Stapel autobanden in brand

Vuurwerk in het centrum van Katwijk

Kleine kopjes even genoteerd van regiowest! Aanmehoella dat het rustig was! NIEUWSCENCUUR.. Allemaal om de linkse partijen hun zin te geven! Koning langs de politiebureaus en ziekenhuizen en relatief rustig?!

Wat is de definitie van relatief? En hoe wordt het gemeten ten opzichte van een verbod en andere jaren?

Het was minstens zo onrustig als elk andere jaarwisseling, inderdaad. Het is gewoon de "spin" van de tandem media-politiek.

Bruls weet dat dit zijn enige moment en kans is. Dit jaar heeft het kabinet het vanwege corona en zorg gedaan, met nadruk op eenmalig.

Over 1,5 maand gaat de politiek met verkiezingen reces en zal er niks meer gebeuren. Dus Bruls zet er druk achter om een uitspraak te ontlokken aan het huidige kabinet om er straks op te kunnen verder borduren.

Met een nieuw kabinet wordt die discussie lastiger en weer van vooraf aan.

Je kunt dit ook zien als een kat maakt rare sprongen in het nauw.

Plus; blijkbaar kan het dus wél, met vuurwerk een rustige oog/SEH afdelingen. Die discussie mág door de politiek ook rustig gevoerd worden.

De beste wensen allemaal. En de grootste wens natuurlijk dat we dit jaar weer gewoon kunnen stoken.
Hoewel ik er hier in het Westland weinig van heb gemerkt, wel wat minder sier.
Blijkt toch veel vuurwerk afgestoken te zijn in heel NL.
Minder slachtoffers wellicht meer te wijten aan verbod op groepsvorming/feesten en horeca sluiting.
Maar zal helaas toegekend worden aan het vuurwerkverbod.

Bruls riep eerst dat alle verloven van de politie en brandweer waren ingetrokken, was niet waar. Nu spreekt die bolle weer voor ze beurt want alle cijfers zijn nog niet compleet bekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan