UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben het vergaand eens met je Mike, maar er komen betere dagen ook. Ik merk aan mezelf dat ik de ene dag strijdbaar ben, mij overal - net als jij - druk om maak, en het stellig met alles en iedereen oneens ben. Tegelijk merk ik dat dit met zich meebrengt dat je een tweedeling krijgt in de maatschappij, of zelfs binnen mijn eigen sociale kring.

Daarom maak ik op andere dagen de afweging me 'er bij neer te leggen'. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik wil de strijd niet altijd voeren ten koste van alles.

Daarnaast ligt de waarheid altijd in het midden, en daar ben ik nu ook van overtuigd. Dus nee, dit is geen plan dat al vast is gelegd in een geheime agenda van bloeddrinkende, pedosexuele 'Bill Gates-figuren' die uit zijn op mass-control via 5g chips. En nee, er is ook geen reden om blind te varen op wat de overheid zegt, want het klopt natuurlijk van geen kanten.

Ik ben vooral bang dat het gevolg van alle acties vanuit de overheden, voortgekomen uit véél te veel belangen links en rechts, zal zijn dat we elkaar niet meer horen. Families worden uit elkaar gedreven op hun meningen, en niemand respecteert elkaars mening. Als je je aan de wet houdt ben je een mak schaap, als je je mondkapje vergeet ben je een crimineel. Als je bang bent om ziek te worden 'moet je je niet zo aanstellen' en als je ervoor kiest om je moeder tóch een knuffel te geven omdat ze wegkwijnt van eenzaamheid, dan heb je geen recht meer op zorg als het toch misgaat.

Dan terug on topic (heeft dit topic eigenlijk één onderwerp?): Deze misgunning en onbegrip naar elkaar toe zie je terugkomen in het debat over vuurwerk. Maar ook de vele belangen, duidelijke politieke agenda's, sensatiebeluste media-headlines, het maakt me diep ongelukkig.

Laat iedereen lekker zijn of haar eigen conclusies trekken, mening vormen, en elkaar vooral iets gunnen in plaats van alles maar te willen verbieden, inperken of in de weg staan.

Heel mooi verwoord en 100% mee eens!! Kudo's!

Ja ik blijf me verbazen over hoe simpel het is voor een land om vergaande vrijheid beperkende wetten er doorheen de drammen. Nog verbazender zijn trouwens de mensen die op websites als Nu.nl roepen om nog strengere regels dan we nu al hebben. Er zijn mensen die letterlijk lopen te roepen dat we een totale lockdown moeten etc :p Als mijn bedrijf gesloten moet worden dan overleven we het niet langer dan een paar weken... Leuk dat de salarissen dan betaald worden door de overheid maar er komt dan verder geen geld binnen voor grondstoffen en huur etc. Maarja ik denk dat de mensen die dit roepen stokoud zijn en niet meer hoeven te werken voor hun centen, of mensen met een uitkering ofzo.

Mijn gezin en ik hebben allemaal al corona gehad, inclusief iemand met een auto-immuun ziekte en een longaandoening en we zijn allemaal binnen een week genezen. Sterker nog, mijn grootmoeder van 90 is ook positief getest en zij had helemaal geen symptomen.

Heel vreemd want ik ben helemaal niet meer bang voor dat "killer virus" maar de media, politiek en het grote publiek doen allemaal net of de zwarte plaag weer terug is en de enige manier hoe we die kunnen stoppen is om al onze vrijheid in leveren. :no:

Het is een beetje alsof ik tussen twee werelden inzit nu. Heb het al gehad en heb de antistoffen in m'n bloed maar als ik geen mondkapje draag word ik nog net niet gelynched op straat, en je zult zien dat als ik straks nee zeg tegen dat vaccin dat ik dan ineens niet meer mag reizen enzo terwijl ik het echte virus al gehad heb :p

Ik hoop dat jullie ernaast zitten met die avondklok maar als die er toch komt dan schiet ik overdag in een rap tempo m'n carbid erdoor en ga ik 's avonds wel vanuit de tuin mn vuurwerk afsteken. Één voordeel van een avondklok is dat je er dan praktisch vanuit kunt gaan dat elke auto die je ziet / hoort rijden van de handhaving is. Maakt het wat makkelijker om niet op heterdaad betrapt te worden :devil:

Ja ik blijf me verbazen over hoe simpel het is voor een land om vergaande vrijheid beperkende wetten er doorheen de drammen. Nog verbazender zijn trouwens de mensen die op websites als Nu.nl roepen om nog strengere regels dan we nu al hebben. Er zijn mensen die letterlijk lopen te roepen dat we een totale lockdown moeten etc :p Als mijn bedrijf gesloten moet worden dan overleven we het niet langer dan een paar weken... Leuk dat de salarissen dan betaald worden door de overheid maar er komt dan verder geen geld binnen voor grondstoffen en huur etc. Maarja ik denk dat de mensen die dit roepen stokoud zijn en niet meer hoeven te werken voor hun centen, of mensen met een uitkering ofzo.

Mijn gezin en ik hebben allemaal al corona gehad, inclusief iemand met een auto-immuun ziekte en een longaandoening en we zijn allemaal binnen een week genezen. Sterker nog, mijn grootmoeder van 90 is ook positief getest en zij had helemaal geen symptomen.

Heel vreemd want ik ben helemaal niet meer bang voor dat "killer virus" maar de media, politiek en het grote publiek doen allemaal net of de zwarte plaag weer terug is en de enige manier hoe we die kunnen stoppen is om al onze vrijheid in leveren. :no:

Het is een beetje alsof ik tussen twee werelden inzit nu. Heb het al gehad en heb de antistoffen in m'n bloed maar als ik geen mondkapje draag word ik nog net niet gelynched op straat, en je zult zien dat als ik straks nee zeg tegen dat vaccin dat ik dan ineens niet meer mag reizen enzo terwijl ik het echte virus al gehad heb :p

Ik hoop dat jullie ernaast zitten met die avondklok maar als die er toch komt dan schiet ik overdag in een rap tempo m'n carbid erdoor en ga ik 's avonds wel vanuit de tuin mn vuurwerk afsteken. Één voordeel van een avondklok is dat je er dan praktisch vanuit kunt gaan dat elke auto die je ziet / hoort rijden van de handhaving is. Maakt het wat makkelijker om niet op heterdaad betrapt te worden :devil:

Goed verhaal! Eens met elke letter, elk woord en elke zin die je schrijft.

Je laatste opmerking toverde zowaar een glimlach op mijn gezicht. Zeldzaam in deze tijd. Bedankt!

@ghost dan hebben jullie mazzel gehad. De meeste mensen hebben natuurlijk weinig klachten, maar ik zie ook genoeg mensen die dood en doodziek worden en al dan niet dood gaan, of forse rest beschadiging oplopen. Dat zijn helaas lang niet allemaal oudjes met een medische voorgeschiedenis....
Dat maakt het ook zo lastig allemaal :shy:

Het gevaar zit hem denk ik in het (te veel en abrupt) weg nemen van eigen verantwoordelijkheid.

als er 1 ding is wat duidelijk is dat mensen heel slecht zijn in risico's inschatten en naar het grotere plaatje kijken wat betreft verantwoordelijkheid.

Een echte epidemie ga je dus helaas niet tegenhouden met "eigen verantwoordelijkheid". dus wat dat betreft is het enige middel vrijheden ontnomen.

zelfde als er een oorlog uitbreekt, dan wordt iedereen ook opgetrommeld ivm dienstplicht want dan red je het ook niet met het verantwoordelijksgevoel van het individu.

Mensen zijn over het algemeen egoïstisch vanaf een bepaald niveau wanneer men het totaal beeld niet meer kan zien of voelen. In kleine collectieven kan de mens wel makkelijker een verantwoordelijkheid gevoel opbrengen en opofferingen maken maar in het grotere nationale en globale niveau vaak niet.

Dat is gewoon geen goede combinatie als je iets op nationaal of internationaal niveau moet aanpakken waarbij elke individu moet meerwerken

Het is dan ook de afweging maken van, wat is een zinnige maatregel en wat niet?
Voor mijn gevoel heeft een avondklok niks maar dan ook helemaal niks met corona bestrijden te maken. Met groepen samenkomen in de buitenlucht is al verboden, dus waarom zou je opeens in de avond niet meer naar buiten mogen?

zelfde als er een oorlog uitbreekt, dan wordt iedereen ook opgetrommeld ivm dienstplicht want dan red je het ook niet met het verantwoordelijksgevoel van het individu.

Als we oorlog hetzelfde zouden aanpakken als deze epidimie, dan zou Nederland direct capituleren. Dat spaart immers levens.

Het is dan ook de afweging maken van, wat is een zinnige maatregel en wat niet?
Voor mijn gevoel heeft een avondklok niks maar dan ook helemaal niks met corona bestrijden te maken. Met groepen samenkomen in de buitenlucht is al verboden, dus waarom zou je opeens in de avond niet meer naar buiten mogen?

Omdat het de énige manier is om deze jaarwisseling te kunnen beheersen. Draconische maatregelen worden niet geschuwd in deze absurde tijden. Alles om geen modderfiguur te slaan en politiek gezichtsverlies te lijden...heeft niets meer met Corona te maken.

@ghost dan hebben jullie mazzel gehad. De meeste mensen hebben natuurlijk weinig klachten, maar ik zie ook genoeg mensen die dood en doodziek worden en al dan niet dood gaan, of forse rest beschadiging oplopen. Dat zijn helaas lang niet allemaal oudjes met een medische voorgeschiedenis....
Dat maakt het ook zo lastig allemaal :shy:

Hoe vervelend het ook is voor de mensen die er wél ernstig ziek van worden of blijvende schade aan overhouden, maatregelen opleggen aan de hand van uitzonderingen - want dat zijn deze gevallen - is nooit goed. Statistisch gezien is dit gewoon géén 'killer-virus'.

Ik zeg het nog één keer, en dan stop ik: al die maatregelen zijn alleen om te zorgen dat de zorg niet (nog meer) overbelast wordt. Dat het krijgen of moeten krijgen zal niemand ontkennen, alleen liefst niet teveel tegelijk want dan gaat de mortaliteit wel flink omhoog ....
Neemt niet weg dat niet alle maatregelen even zinvol zijn/waren, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen :wink:

Mooi stukje van Laurence over eigen verantwoordelijkheden :thumbup: ik werk in de zorg met kwetsbaren en heb gekozen (uit eigen overwegingen, boeien wat de overheid van me wil) niet met familie van 7 op een kluitje te gaan gourmetten met Kerst. Wordt me niet in dank afgenomen, zelfs door familielid die verpleegkundige is (en die helaas nog niet op covid afdeling heeft gewerkt, zou ze misschien anders gaan denken), maar liever een half jaar geen familie zien dan dooie cliënten op m'n geweten (want enkelen gaan het gewoon niet overleven met hun combi van risicofactoren). Dat is verantwoordelijkheden zelf inschatten én nemen.

Het belangrijkste punt, zoals heho weer probeert te schetsen, is de overbelasting van de zorg. Ja, er zijn veel fouten gemaakt in de opschaling (en opgeschaald houden), bezuinigingen, te lage lonen etc. Dat is overheidsniveau. Individueel niveau: ik heb een client met geklemde zenuwen ín het ruggenmerg (anders dan hernia, pijnlijker nog) die in maart een dag voor de operatie te horen kreeg dat het niet kon doorgaan, want personeel allemaal aan de covidpatiënten. Gisteren is ze eindelijk wél geopereerd. Moet jij zien wat voor pijnen die tweederde jaar geleden heeft.

Daarom overtuigt het punt van zorgoverbelasting ook overheid en EC in dit punt van vuurwerk. Ja, ik weet net als jullie dat het een drogreden is, en er andere factoren in realiteit spelen (handjeklap voor akkoord belastingplan 2021), maar het scoort want emotie/gevoel/angst blabla.

Dan krijg je handhaving. Die is onmogelijk. Ook weer vanuit overheidsfalen qua bezuinigingen, onderbezetting, te lage lonen en onmoglijkheid door bureaucratie om bij crowdcontrol hardere middelen in te mogen zetten. Dan kun je met één klap de handhaving makkelijk maken met een avondklok. Het gros houdt zich eraan en gluurt tussen de gordijnen naar de kleine groepen relschoppers die het aan hun laars lappen en waar de volledige politiemacht zich op kan focussen (kunnen anderen wat boxen de lucht in jassen gheghe).

Ik zie die maatregel van avondklok nog wel komen, en dan niet heel lang, om draagvlak te houden met de juiste (weer op emotie en angst spelende argumenten)argumenten en dan denk je aan 20u of 22u-02u bv. Ik wil het ze niet adviseren, want ik wil graag illegaal f2 vuurwerk de lucht in jagen om 00u. Maar een avondklok negeren gaat mij dan óók te ver (ook gezien mijn werk en evt gevolgen, verantwoordelijkheidsgevoel) en geef dan in principe de politie graag de ruimte de relschoppers aan te pakken. Alleen zit je dan weer met of dat wel goed is voor/tegen het vuurwerkverbod... wat een spagaat dit jongens, vind je 't gek dat je niet alle neuzen dezelfde kant op kunt krijgen?! En dan moet de overheid paal en perk gaan stellen, zoals Laurence goed uitlegt.

Ik zeg het nog één keer, en dan stop ik: al die maatregelen zijn alleen om te zorgen dat de zorg niet (nog meer) overbelast wordt. Dat het krijgen of moeten krijgen zal niemand ontkennen, alleen liefst niet teveel tegelijk want dan gaat de mortaliteit wel flink omhoog ....
Neemt niet weg dat niet alle maatregelen even zinvol zijn/waren, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen :wink:

Ben ik mij ten zeerste van bewust Heho, maar waarom dan het overgrote deel van de bevolking hun vrijheden afnemen en de economie naar de knoppen helpen en niet juist die groep die de zorg zal overbelasten inperken?

Daarnaast is de zorg op het moment verre van overbelast, al doet de media ons graag anders geloven. En nee, ik ontken niet dat de zorg het druk heeft gehad, maar is dit de schuld van het virus? Of van jarenlang wegbezuinigen? Hoe zou ons land ervoor staan wanneer wij een keer een ramp of massa aanslag mee zouden maken?

Waarom 1,5m wanneer WHO 1m adviseert? Waarom hameren op handen stuk wassen en mondkapjes? Waarom horeca dicht, maar pretparken open? Waarom alle maatregelen baseren op een 'onbetrouwbare' PCR-test?

Ik snap jouw redenering, maar het huidige kabinet - incl. bijbehorende maatregelen - is voor mij gewoon niet meer geloofwaardig. Neemt uiteraard niet weg dat ik ook helemaal klaar ben met de huidige situatie en ze de mensen die graag gevaccineerd willen worden z.s.m. hun prik mogen geven.

Mooi stukje van Laurence over eigen verantwoordelijkheden :thumbup: ik werk in de zorg met kwetsbaren en heb gekozen (uit eigen overwegingen, boeien wat de overheid van me wil) niet met familie van 7 op een kluitje te gaan gourmetten met Kerst. Wordt me niet in dank afgenomen, zelfs door familielid die verpleegkundige is (en die helaas nog niet op covid afdeling heeft gewerkt, zou ze misschien anders gaan denken), maar liever een half jaar geen familie zien dan dooie cliënten op m'n geweten (want enkelen gaan het gewoon niet overleven met hun combi van risicofactoren). Dat is verantwoordelijkheden zelf inschatten én nemen.

Het belangrijkste punt, zoals heho weer probeert te schetsen, is de overbelasting van de zorg. Ja, er zijn veel fouten gemaakt in de opschaling (en opgeschaald houden), bezuinigingen, te lage lonen etc. Dat is overheidsniveau. Individueel niveau: ik heb een client met geklemde zenuwen ín het ruggenmerg (anders dan hernia, pijnlijker nog) die in maart een dag voor de operatie te horen kreeg dat het niet kon doorgaan, want personeel allemaal aan de covidpatiënten. Gisteren is ze eindelijk wél geopereerd. Moet jij zien wat voor pijnen die tweederde jaar geleden heeft.

Daarom overtuigt het punt van zorgoverbelasting ook overheid en EC in dit punt van vuurwerk. Ja, ik weet net als jullie dat het een drogreden is, en er andere factoren in realiteit spelen (handjeklap voor akkoord belastingplan 2021), maar het scoort want emotie/gevoel/angst blabla.

Dan krijg je handhaving. Die is onmogelijk. Ook weer vanuit overheidsfalen qua bezuinigingen, onderbezetting, te lage lonen en onmoglijkheid door bureaucratie om bij crowdcontrol hardere middelen in te mogen zetten. Dan kun je met één klap de handhaving makkelijk maken met een avondklok. Het gros houdt zich eraan en gluurt tussen de gordijnen naar de kleine groepen relschoppers die het aan hun laars lappen en waar de volledige politiemacht zich op kan focussen (kunnen anderen wat boxen de lucht in jassen gheghe).

Ik zie die maatregel van avondklok nog wel komen, en dan niet heel lang, om draagvlak te houden met de juiste (weer op emotie en angst spelende argumenten)argumenten en dan denk je aan 20u of 22u-02u bv. Ik wil het ze niet adviseren, want ik wil graag illegaal f2 vuurwerk de lucht in jagen om 00u. Maar een avondklok negeren gaat mij dan óók te ver (ook gezien mijn werk en evt gevolgen, verantwoordelijkheidsgevoel) en geef dan in principe de politie graag de ruimte de relschoppers aan te pakken. Alleen zit je dan weer met of dat wel goed is voor/tegen het vuurwerkverbod... wat een spagaat dit jongens, vind je 't gek dat je niet alle neuzen dezelfde kant op kunt krijgen?! En dan moet de overheid paal en perk gaan stellen, zoals Laurence goed uitlegt.

Wat mij dan ten zeerste stoort is dat er binnen een overheid/kabinet gewoon niet gedaan wordt aan het erkennen van fouten. Nee, het volk krijgt weer de schuld van het aantal oplopende besmettingen en krijgen daarbij te horen dat zij indirect schuldig zijn aan het belemmeren van zorg aan niet covid patiënten.

Idem voor een avondklok, ik kan er ten eerste met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die hiervoor pleiten. Maar ik zie het inderdaad gebeuren dat die avondklok er gaat komen, en dan onder de noemer; samen houden we corona onder controle. Terwijl de avondklok eerder nog zo in opspraak is geweest en toen niet doorgevoerd is, mede omdat er helemaal geen bewijs is dat de avondklok ook maar iets zal bijdragen aan het verminderen van het aantal besmettingen. Nee, in Den Haag voelde ze de druk om hem in te voeren, omdat andere landen in Europa het ook doen.

1.Ben ik mij ten zeerste van bewust Heho, maar waarom dan het overgrote deel van de bevolking hun vrijheden afnemen en de economie naar de knoppen helpen en niet juist die groep die de zorg zal overbelasten inperken?

2.Daarnaast is de zorg op het moment verre van overbelast, al doet de media ons graag anders geloven. En nee, ik ontken niet dat de zorg het druk heeft gehad, maar is dit de schuld van het virus? Of van jarenlang wegbezuinigen? Hoe zou ons land ervoor staan wanneer wij een keer een ramp of massa aanslag mee zouden maken?

3.Waarom 1,5m wanneer WHO 1m adviseert? Waarom hameren op handen stuk wassen en mondkapjes? Waarom horeca dicht, maar pretparken open? Waarom alle maatregelen baseren op een 'onbetrouwbare' PCR-test?

Ik snap jouw redenering, maar het huidige kabinet - incl. bijbehorende maatregelen - is voor mij gewoon niet meer geloofwaardig. Neemt uiteraard niet weg dat ik ook helemaal klaar ben met de huidige situatie en ze de mensen die graag gevaccineerd willen worden z.s.m. hun prik mogen geven.
1. De groep die overbelasting bepaald, i.e. in ziekenhuis en IC zal belasten, ís al beperkt want dat zijn zij in verzorghuizen, ouderen, zwakken en die némen wel hun verantwoordelijkheid van contacten beperken, afstand, handen wassen enz. etc. Daarbij is gebleken naar model van andere landen dat verdere inperking van hen en loslaten van dee rest van maatschappij niet dat effect geeft dat je zou verwachten; nml verminderen van opname en mortaliteit onder kwetsbaren.

2. Oh zeker spelen bezuinigingen in de zorg een grote rol, dank VVD/CDA en hun rechtse neokapitalisme! Momenteel is de zorg idd net niet overbelast, en dat wil je graag zo houden, dat is de hele gedachte. Kan een cliënt van mij met ****** ook nog behandeld worden, en die met gruwelijke rugpijnen ook eindelijk geopereerd. Natuurlijk ligt overheidsfalen eraan ten grondslag; dan dus geen VVD/CDA of andere (neo)kapitalistische partijen stemmen....

3. Jij gaat miepen over 50cm? Nies/hoest eens in de zon, kijk eens met hand voor je mond en dan ook elleboog hoeveel er nog langs komt en hoe ver dat komt...
Handen wassen is normaal protocol bij elk virus en beperken van verspreiden ervan, al decennia bekend normaal effectieve methode.
Mondkapjes kunnen enkele tientallen procenten extra bescherming bieden waar afstand niet gehouden kan worden (supermarkten, fysieke verzorging), daarbuiten is het onzin (bv op de fiets, of buiten, weirdos die dat doen!) en gezien mensen beetje dom zijn in hun gedrag inperken en snappen/uitvoeren wanneer wel/niet nodig heeft overheid het over één kam geschoren om van het gezeik af te zijn.
Horeca (vooral nat, dus café, droog (restaurant) zou best open kunnen) is binnen of op kramperige terrassen, bezopen en daardoor minder goed afstand houden, pretpark is buiten en kun je de afstand veel beter coördineren en handhaven.
PCR-test is niet onbetrouwbaar, dat is onwetendheid (of agenda) van zij die het claimen. Als je kijkt naar de hoeveelheid testen en de kleine hoeveelheid positieve uitkomsten, is dat klein en gewoonweg realistisch.

Vooral niet teveel woowoo websites lezen incl facebook en twitter waar elke gek alles kan roepen. Wetenschap is niet je vijand, al zijn ze geldgeil, "men" wil niet de mensheid uitroeien of met chips implanteren blabla. En dat zegt iemand die al z'n leven lang tot over z'n oren in de samenzweringstheorieën zit. Nu dat mainstream is geworden zie je de massa doorslaan in emotie, en met/door natuurlijk intellectueel onvermogen overzicht te kunnen houden en afgewogen kunnen rationaliseren.

Ook "leuk"; ik ken iemand die sinds een tijd bij GGD bron/contactonderzoek werkt. Die was daarvoor best hypochondrisch en bang. Ging er werken, ontdekte dat idd minstens 80% vrijwel asymptomatisch is, en werd lichtelijk overmoeding; geen mondkapje in supermarkt enzo (was toen nog niet verplicht), ook al heeft ze 86jarige moeder met lekkende hartklep. Vervolgens kwam ze voor Randstad te werken en schrok van de situatie in R'dam en A'dam waaruit ze ontdekte hoe ontzettend besmettelijk het is, en als lopend vuurtje gaat ("kunt in A'dam nauwelijks een openbare deurgreep aanraken of je hebt het") en ging mij vervolgens smeken alsjeblieft niet met de trein erop uit te gaan om niet asymptomatisch haar moeder aan te steken...

Achter die schermpjes met social media weg, jongens! Met het geld is het het kwaad van deze tijd.

ps: en alsnog is het vuurwerkverbod op basis hiervan 100% bullshit. Dat ziet vrijwel elke leek die ik spreek ook wel, die niet teveel SBS/RTL kijkt en social media propaganda leest, en je de juiste cijfers voorlegt. Helaas wordt die groep steeds kleiner en zeldzamer. Bah. Wereld leeft in een zelfgecreëerde en te sturen illusie.

Laatst bewerkt:
en daar komt alweer een youtube link... "da heb op joetjoep gestaan en de msm is per definitie tegen "ons"!"

Was het maar zo simpel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan