UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach de media zoooo rot van binnen,puur bezig om vuurwerk liefhebbers in de rug te steken.radio 538 is vanmorgen al begonnen met een nieuwe vijand cat1 vuurwerk lekker ouwehoeren over het gevaar van cat1 levensgevaarlijk voor kinderen en dieren etc omvalvuurwerk lekker bezig om het laatste stukkie vuurwerk te amputeren. Viezerikken ik luister niet meer naar 538 bah

Als 538 Cat 1 in een slecht daglicht zet. Dan weet ik genoeg.
Je hele leven werken en je netjes gedragen en dan komt 1 van de bekende radio programma's ouwehoeren over CAT 1. Je zou bijna mee gaan rellen... en geloof me. De meest rustige mensen kunnen uit rare hoeken komen!!!!!!~psycho!!

En vergeet niet mensen, dat er een algoritme is wat alles bijhoud wie wat leest, opzoekt, op reageert etc. etc. Eigenlijk via internet kan je iedereen bespelen... zo kaats je de bal steeds heen en weer tussen mensen die niks tegen mekaar hebben. WELKOM IN DE ROBOT WERELD VAN NU !

Ben ik de enige die zich irriteert dat er altijd zo duidelijk bij vermeld wordt dat het komt omdat er te weinig te doen is voor de jongeren? Dat klopt gedeeltelijk wel maar dat is niet de oorzaak maar een gevolg van het algemene verbod beleid van de politiek.

Klopt San71, je ziet nu dat het doorschuiven van de verantwoordelijkheid goed aan de gang is. Men heeft het verbod waar ze om vroegen, maar geeft nu aan dat er te weinig alternatieven zijn om ellende te voorkomen.

Het is zo typisch, de Politie riep steeds dat bij een totaalverbod het handhaven zo veel eenvoudiger zou worden. Ik hoor nu, het verbod er doorheen is, alleen maar geluiden dat handhaven onmogelijk gaat zijn.

Dat doorschuiven van verantwoordelijkheid zie je nu gebeuren bij alle kartrekkers van het verbod: de Burgermeesters, de Politie en ook bij Groenlinks. Men legt de verwijten en verantwoordelijkheden gewoon lekker terug in de maatschappij. Het feitelijk enige handhavingsmiddel van de Politie blijkt dan ook nog eens 'meldmisdaadanoniem' te zijn. Enige gevolg hiervan is meer onrust en ellende tussen mensen onderling. Zeer bedroevend.

Zoals je zegt, had gewoon gekozen voor het Duitse model. Sta het toe in eigen straat, kleinschalig en vermijd drukte. Dit was by far het beste scenario geweest of je nu vuurwerkliefhebber bent of niet.

Ik denk dat het van enorm belang is dat de branche nu al persberichten klaar heeft liggen en DIRECT op 1 januari als eerste naar buiten komt om de sfeer te bepalen. Ik zie namelijk al voor me hoe de tegenstanders op elke uitkomt een draai geven aan dit verhaal, en dat moet je voor zijn.

Als je moet reageren op krantenkoppen sta je met 1-0 achter, als je de koppen maakt, sta je 1-0 voor.

Ik kijk in die zin wel met bewondering naar de Duitse media. Daar heeft de branche een platform waar ze goed ogende flyers mogen delen om mythes over bijvoorbeeld fijnstof te ontkrachten. Ik zag er zojuist nog eentje langskomen op de ZDF.

Ben ik de enige die zich irriteert dat er altijd zo duidelijk bij vermeld wordt dat het komt omdat er te weinig te doen is voor de jongeren? Dat klopt gedeeltelijk wel maar dat is niet de oorzaak maar een gevolg van het algemene verbod beleid van de politiek.
Sinds dit verbod kijk ik heel anders naar de media

Ik denk dat het van enorm belang is dat de branche nu al persberichten klaar heeft liggen en DIRECT op 1 januari als eerste naar buiten komt om de sfeer te bepalen. Ik zie namelijk al voor me hoe de tegenstanders op elke uitkomt een draai geven aan dit verhaal, en dat moet je voor zijn.

Als je moet reageren op krantenkoppen sta je met 1-0 achter, als je de koppen maakt, sta je 1-0 voor.
De branche bedoel je BPN? die doet niets. DIe Marcel zit met Jasper het geld te tellen

De branche bedoel je BPN? die doet niets. DIe Marcel zit met Jasper het geld te tellen

Haha, ik zie het helemaal voor me. Maar ik denk dat je je toch vergist.

En inderdaad, meestal is dat de hoek waar de mening van wordt opgetekend namens de branche, maar mij maakt het niet uit wie het doet. Ik weet 100% zeker dat GroenLinks in de eerste twee dagen van 2021 naar buiten komt en een draai geeft aan de jaarwisseling die moet uitmonden in een definitief verbod.

Daarom denk ik dat het van belang is dat er nu al een tekst ligt met de strekking "Wij hebben dit jaar géén vuurwerk verkocht, en kijk eens naar de ellende". Meteen duidelijk maken dat het dus op geen enkele wijze bleek te liggen aan de traditie.

Ook zou ik in dat persbericht direct de quotes die wij dit jaar hebben gekregen (het is eenmalig, het is vanwege de druk op de ziekenhuizen, volgend jaar kunnen de voorraden gewoon worden verkocht, het handhaven wordt nu makkelijker, etc etc) nogmaals worden aangehaald om even het geheugen op te frissen bij het volk. Na de pepernoten, gourmet, oliebollen en champagne is iedereen dat misschien vergeten, maar wij niet.

Haha, ik zie het helemaal voor me. Maar ik denk dat je je toch vergist.

En inderdaad, meestal is dat de hoek waar de mening van wordt opgetekend namens de branche, maar mij maakt het niet uit wie het doet. Ik weet 100% zeker dat GroenLinks in de eerste twee dagen van 2021 naar buiten komt en een draai geeft aan de jaarwisseling die moet uitmonden in een definitief verbod.

Daarom denk ik dat het van belang is dat er nu al een tekst ligt met de strekking "Wij hebben dit jaar géén vuurwerk verkocht, en kijk eens naar de ellende". Meteen duidelijk maken dat het dus op geen enkele wijze bleek te liggen aan de traditie.

Ook zou ik in dat persbericht direct de quotes die wij dit jaar hebben gekregen (het is eenmalig, het is vanwege de druk op de ziekenhuizen, volgend jaar kunnen de voorraden gewoon worden verkocht, het handhaven wordt nu makkelijker, etc etc) nogmaals worden aangehaald om even het geheugen op te frissen bij het volk. Na de pepernoten, gourmet, oliebollen en champagne is iedereen dat misschien vergeten, maar wij niet.

Eerste krantenartikel van Groenlinks op 1 januari:

Het is genoeg geweest! Vuurwerk moet ècht verboden worden!
Afgelopen jaarwisseling was er een vuurwerkverbod van kracht. Dit om de zorg en handhaving te ontlasten. Helaas kon een groot deel van Nederland deze verantwoordelijkheid niet aan en besloten vele liefhebbers alsnog vuurwerk te kopen in België en Duitsland. Hierdoor is er extreem veel overlast geweest in de maanden november en december. Omdat er een groep vuurwerkliefhebbers tegen het verbod waren zijn er opstootjes ontstaan waarbij er veel schade en overlast veroorzaakt is. Politie-agenten en brandweermannen werden bekogeld met zwaar vuurwerk en konden hierdoor niet goed hun werk doen.
De schadecijfers liegen er niet om! Door vuurwerk is er alsnog net zoveel schade als voorgaande jaren waarbij er geen verbod was. Ook het aantal zware vuurwerkletsels is niet heel erg afgenomen. Ik heb ook nog eens vele beelden gezien van bange honden die niet meer naar buiten durven. Kijk maar eens naar deze foto's...
Het blijkt dan ook wel weer hoe belangrijk het is om dit verbod door te zetten en er voor te zorgen dat heel Nederland vuurwerkvrij is. Dit terreur moet stoppen! De zorg en de handhaving kunnen anders hun werk niet fatsoenlijk doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan