UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet het toch echt de lucht maar in, want ik wil niet dat er illegale bende in mijn schuur ligt. En ik heb nergens een afgiftepunt gezien, en al helemaal niet waar ik ook mijn aankoopbedrag (waar ik BTW over heb betaald) retour krijg.

Dus sorry buren, het is niet anders.

De burgemeester van onze gemeente had een briljant idee; lever je vuurwerk wat je thuis hebt liggen en nu verboden is / restanten in bij de lokale “verkooppunten”. Ze zien ons al aan komen :). In de categorie een opmerking: ik weet het anders ook niet :idea:.

Ik kan helaas niet het hele artikel lezen, maar dit is toch gewoon indirect toegeven dat je volledig mis zit?

Wanneer gaan ze nou eens toegeven dat de keuze die ze hebben gemaakt, niet de juiste was? Van mij hoeft het verbod dit jaar niet teruggedraaid te worden, maar geef gewoon toe dat de beslissing die je genomen hebt, de foute keuze was.

-knip-

Mijn mening is dat het allemaal een te snel genomen besluit is geweest, en dat ze nu langzamerhand steeds meer gaan inzien naar welke problematiek we uitkijken.
Als de dag ooit komt dat een politicus openlijk zijn fout toegeeft en deze rectificeert, eet ik mijn schoen op.

Zojuist in de chat schrijft iemand dat het verkoopverbod in België ook van kracht gaat. Ik heb verder geen bron, maar dacht ik drop 'm ff hier.

Snap dr geen *** meer van haha, is het nou al goedgekeurd door de EC en definitief of?

De spoedprocedure is toegekend per vandaag. Dat wil zeggen dat de Nederlandse overheid nu alles kan gaan uitvoeren omdat inwerkingtreding zo snel als mogelijk te realiseren.

Je kunt overigens nog wel een zienswijze indienen. Op basis daarvan kán er nog om wijziging worden gevraagd bij de overheid, al lijkt me dat meer een procedurele formaliteit in dit geval.

Pijnlijk om hier zo weinig activiteit te zien...
We hebben er alles aan gedaan medefreaks, het gaat een ander oud en nieuw worden.
Meer over onze schouder kijken, wat cat 1 tussendoor stoken en hopen dat we niet zoveel commentaar krijgen.
Enige positieve van het verbod, is dat we volgend jaar een kans maken dat het doorgaat, het letsel en de vernielingen zullen door illegaal vuurwerk komen en handelaren zitten met overvolle bunkers.
Ik heb mijn strijdbijl begraven en het geaccepteerd hoe de situatie is.
En eerlijk gezegd hoe moeilijk en tegenstrijdig ik het ook vind klinken, het verbod dit jaar opheffen zou ik diep van binnen willen, alleen moeten we dit niet willen, aangezien er al gigantisch veel illegaal vuurwerk in het land is, hier zou consumentenvuurwerk dan bij komen en dan krijg je het ''zie je wel consumentenvuurwerk is ook slecht'' effect en dan krijgen we onze traditie nooit meer terug.

Iedereen bedankt voor jullie gigantische inzet (deze inzet liet me telkens verstelt staan, zoveel passie, zoveel strijd), deze strijd heeft het kabinet gewonnen, maar we blijven vechten voor onze passie, onze traditie, niemand pakt dit ons voor altijd af! Pyrofreaksforlife!!

Inderdaad je moet nu eigenlijk niet meer willen dat legaal vuurwerk alsnog verkocht mag worden. Dan krijg je dat zie je wel effect :rolleyes:

Er was toch een fout gemaakt?
Blijkbaar was er alleen een afsteekverbod in belgie.
Verbod op verkoop stond er helemaal niet bij.

Ik zit naar dat gezever van de raadsvergadering Rotterdam te kijken en mijn god...Je zal maar in Rotterdam wonen maargoed blijkbaar zitten er veelal enkel domoren in de politiek.

Ik zit naar dat gezever van de raadsvergadering Rotterdam te kijken en mijn god...Je zal maar in Rotterdam wonen maargoed blijkbaar zitten er veelal enkel domoren in de politiek.
En toch hoorde ik ook dat die mensen die laten beinvloeden door de media.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan