Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe denken jullie over de hoeveelheid cakes voor een laatste "finale bang" van all at once cakes?

Mijn finale begint met:
5x shanghai na 10sec 6x Sterling Thunder en 1x Hellfire thunder er bij.

Als laatste heb ik
8x Crazy Kamikaze 1x hellfire thunder at once, Tot mijn beschikking. In hoeverre is het overkill als ik 8 cakes all at once af laat gaan?

In een show kan de eindsalvo van een finale nooit dik genoeg zijn. Dus het zou eigenlijk nooit een overkill zijn, tenzij je hele show zou bestaan uit een paar potjes oid. Maar je moet maar zo denken, de laatste seconde van je showtje is wat het langst blijft hangen. En wat ik zo lees zal de Sterling Thunder sowieso het hardste gedeelte zijn. Die Crazy Kamikaze is volgens mij ook niet zo heel denderend toch? Volgend jaar zou ik gewoon 12 x Sterling Thunder doen en die All at once cakes achterwegen laten, tenzij je ze zelf versnelt want dan klapt het allemaal wat harder dan de standaard all at once cakes uit NL.

Ik wil de escape from hell gaan combineren met andere cakes en/ of boxen. Iemand suggesties?

Ik heb er dit jaar 2x Crackling Chry en 2x thunderstorm achter geplakt. Je kan er ook wat rustiger spul voor doen.

Tis een pracht blok om up te graden. Benieuwd wat je er van gemaakt hebt!

Ik heb de thunderstorm 2x in mijn collectie dus dat is zeker een optie. Ik vind persoonlijk de crackling einde van de escape from hell al heel mooi dus 2x de crackling chry voegt daar niet echt meer iets aan toe. Denk zelf aan de code red. Eventueel voor de crackling van de escape from hell. Wat vind jij?
Er zit ik te denken aan de e-Pulze eventueel 2x.

Ik heb er dit jaar 2x Crackling Chry en 2x thunderstorm achter geplakt. Je kan er ook wat rustiger spul voor doen.

Tis een pracht blok om up te graden. Benieuwd wat je er van gemaakt hebt!

Ik heb de thunderstorm 2x in mijn collectie dus dat is zeker een optie. Ik vind persoonlijk de crackling einde van de escape from hell al heel mooi dus 2x de crackling chry voegt daar niet echt meer iets aan toe. Denk zelf aan de code red. Eventueel voor de crackling van de escape from hell. Wat vind jij?
Er zit ik te denken aan de e-Pulze eventueel 2x.
Ja tof! Eventueel een stille cake halverwege plakken? Code red is ook top erbij!

Mijn show:

1. Thor Bardarbunga + Cuckoo (alle kleuren)
2. Original Fireworks - Silver Comets 0.8''
3. Original Fireworks - 1.2'' Shell Cake 25sh
4. Firestar - Double backfire
5. Loud - King of blue cake 2x
6. Pyromanschaft 3 x der hammer
7. Loud - 3 x beastmode + - 2 x bengers 600sh
8. Evolution - 5 x ruffneck + 2 x zena secret salute + zena extreme whistler
9. Fünke - Elegant night

Ik twijfel een beetje of 8 en 9 moet omdraaien. Wat vinden jullie?

Mijn show:

1. Thor Bardarbunga + Cuckoo (alle kleuren)
2. Original Fireworks - Silver Comets 0.8''
3. Original Fireworks - 1.2'' Shell Cake 25sh
4. Firestar - Double backfire
5. Loud - King of blue cake 2x
6. Pyromanschaft 3 x der hammer
7. Loud - 3 x beastmode + - 2 x bengers 600sh
8. Evolution - 5 x ruffneck + 2 x zena secret salute + zena extreme whistler
9. Fünke - Elegant night

Ik twijfel een beetje of 8 en 9 moet omdraaien. Wat vinden jullie?

8 is een leuke chaos, maar 9 is qua burst echt heel dik en met een salute finale. Ik zou die lekker laten staan want die overstemd alles.

Heb geen ervaring met stille cakes. Zou er ook zo niet 1 kunnen bedenken. Suggestie?

Blushing Crossette van Evo
Street muscle van vwtotaal (hoewel die wel heeeeeel stil is)
Spinning blue van Broekhoff
Shaft van wolff

Of als break, de molotov mines van lesli. Ook dik!

ja is ook zo! dacht in eerste instantie eindigen met chaos, maar elegant night is zo'n topper an sich!

Ja hij werd paar keer geschoten op de Trophy, leek net een dik profblok qua burst. Daar kan geen chaos aan middelmatige burstknallen tegenop!

Hi, dank voor het mee denken! Je hebt me op leuke ideeën gebracht.

Blushing Crossette van Evo
Street muscle van vwtotaal (hoewel die wel heeeeeel stil is)
Spinning blue van Broekhoff
Shaft van wolff

Of als break, de molotov mines van lesli. Ook dik!

Freaks! Voor een showtje heb ik een zooitje Daisy Beams. Nog niet eerder gehad.

Is een Daisy Beam in veelvoud 8 of 10 stuks een goede toevoeging (lees: goed geweld) voor een eindstuk of kan je beter deze in het midden of aan het begin zetten?

Is een Daisy Beam in veelvoud 8 of 10 stuks een goede toevoeging (lees: goed geweld) voor een eindstuk of kan je beter deze in het midden of aan het begin zetten?

Ik betwijfel of ik een breed gedeelde mening heb, maar ik vind ze te 'slap' voor het eindschot. De fluit is het net niet en de boeketten zijn het net niet voor in een finale. Ikzelf had er vorig jaar 2 en vond ze oke, maar niet super.

Ja dat kan he! Zocht ook juist naar de mening van degene die heb hebben gehad. Misschien dat ik ze dan toch meer naar voren schuif.:thumbup:

Ik heb meerdere keren de Daisy Beam per 12 geschoten, en dat is wel flink geweld en het gas erop hoor. Spektakel gegarandeerd.

Lifehack. Haal da karton daisy beam, en haal er flink wat Chry of the Night bij (Venom box). Dat is met recht een dikke afsluiting. Die schiet je na de chaos ben de daisy beam. At once knalcake der achter en je bent klaar!

Een veelvoud aan daisy beam is finale waardig afhankelijk van de hoeveelheid je hiervoor tegelijk schiet. DB is een compleet plaatje vuurwerk, sier, fluit en crackling. Dit betekend dat wanneer 1 cake zich volledig richt op 1 van die drie punten, op dat punt beter is. Een veelvoud compenseert.

In andere woorden, 1 secret salute, 1 ROTP en 1 King of blue is beter dan 3 DB.
(Heb desondanks wel jaren de DB in de collectie, vind hem gewoon mooi.)

Bedankt voor de reacties.

@ omepje: Klinkt veelbelovend! Ben nu wel benieuwd hoe dit eruit gaat zien in de straat.

@Koala dat klinkt wel goed! Wat meer crackling cakes is altijd goed in een finale vind ik. Ga is even kijken naar goeie alternatieven in de omgeving Amsterdam.

@PieterV. Goed punt! In de finale heb ik al fluit (special 4 en Sky Screamer 2.0), secret salute ook, kan er altijd bijgevoegd worden, had ik voor een ander project, en voor het blauwe heb ik juist deze cake gekozen.

Had nog een klein crackling project, maar denk dat ik die gewoon opneem in de show. Thanks allemaal, meer reacties altijd welkom:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan