UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hart van Nederland is op de hoogte van Het Vuurwerkprotest en zoeken daar nog mensen voor om geïnterviewd te worden door hen haha.

Ik stuur ze elke dag info waarom het verbod niet klopt etc, maar daar doen ze niks mee zo te zien :applause:

Gister Zembla gekeken? 400 politiehondenbeten per jaar. In de uitzending waren ook nog eens allerlei onnodige beten. Geloof me, die beten zagen er niet lekker uit. Vaak blijvend letsel. Moet je eens kijken hoe dat de zorg belast; bij blijvend letsel blijf je terugkomen voor zorg.
Niet gezien maar een maat van mij heeft het aan den lijve ondervonden. Hele bak hechtingen nodig gehad en 8 jaar later zit zijn hele been nog steeds onder de littekens.

Het vergrijp: Zijn huis binnen willen gaan...er was een incident geweest waarbij een agent gewond was geraakt waarna de hele uitgaansgebied werd leeggeveegd. Hij stond +/- 300 meter van zijn voordeur af en wilde graag naar huis.

Een voordeel: het argument om legaal vuurwerk af te schaffen omdat er nog steeds teveel slachtoffers zijn gevallen met 20-21 gaat op zo’n manier totaal geen hout snijden. Alle slachtoffers met de komende jaarwisseling zijn straks het gevolg van illegaal vuurwerk omdat aan legaal vuurwerk simpelweg niet te komen was.

Daarnaast zal een permanent verbod ook steeds minder kans maken op deze manier. Ik zie het niet gebeuren dat een permanent verbod in drie landen tegelijk doorgedrukt wordt. Als Duitsland en België het tijdelijke verbod niet omzetten in een permanent verbod zal Nederland eerder geneigd zijn dat voorbeeld ook te volgen. Is slechts mijn gevoel, geen idee of deze gedachte ergens op slaat, maar je moet positief blijven toch?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan