UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat is wel een dingetje, die complottheorieën. Ik heb inmiddels meerdere mensen om me heen die corona hebben gehad, en er echt goed ziek van zijn geweest (eentje zelfs op de IC). En dan vervolgens lees je op het internet dat het allemaal nep is, en dat corona niet bestaat.

Ze wekken in de media een angstbeeld, en dat kan psychosomatische aandoeningen veroorzaken.

https://www.patient1.nl/encyclopedie/psychosomatische-aandoeningen

Net zoals sommige zieke mensen genezen met een placebo of suikerpil.

Als je iemand vertelt dat er een ultra dodelijk virus rondgaat, dat lijkt op een griepje.
Dan krijg je een heel andere reactie, bij het kleinste kuchje.
"oh nee ik ga dood"
De hersenen doen de rest.

De discussie is niet of het virus wel of niet bestaat.
Het is voor de meesten echt wel duidelijk dat ze dit misbruiken om onaangename agenda's door te drukken.

Ik hoop het ook, maar je voelt de angst hier onder de pyro's.

Angst, in de zin van? Het is natuurlijk een kwestie van 'als er een schaap over dam is, volgen er meer'. Sta je in je eentje wat af te steken heb je mogelijk uitdaging inderdaad. Maar doen veel meer mensen door het land met je mee wordt het een hele ander verhaal natuurlijk! Ik zou me er niet al te druk om maken. Gewoon af en toe wat afsteken. Komt goed, zolang het maar een beetje normaal blijft.

Fatalisme zie ik in sommige berichten.
Ze durven niet stoken, enkel een beetje F1.

En dat komt doordat 'men' nog steeds teveel te verliezen heeft. Baan, gezin, goede naam in de buurt, noem maar op. Men is bang. In de probleemwijken heb je dit veel minder. Wanneer je weinig hebt, heb je weinig te verliezen.

Men werkt niet, of als zzp kapper of als zzp belwinkel of als zzp avondwinkel of als zzp drugsrunner.
Deze figuren boeit het over het algemeen geen reet wanneer het strafblad weer 3 paginas groeit. Daarom hebben ze de 'luxe' te kunnen doen wat ze willen. Cynisch, ik weet het, maar daarom niet minder waar.

Jan met de Pet heeft deze luxe niet, wil geen risico lopen, wil een goede opvoeding geven aan de kinderen en doet derhalve wat hem opgedragen wordt, tot op het idiote af. Zo had ik nooit verwacht ooit heel Nederland met mondmaskers te zien lopen. Mocht het op 1 december een verplichting worden dan trek ik de bivakmuts uit de kast.

We hebben een capaciteit van 1150 IC bedden en dit kan opgeschaald worden naar 2000 toch?
We hebben nu minder dan 500 patiënten op de IC. Volgens mij zat ruimte....

Even om die stelling een beetje te tackelen. Ja, dat hebben we zeker. Alleen het aantal verpleegkundigen hebben we niet. En dat is het probleem. Als jij in je eentje op de IC 5 patiënten krijgt, dan ben je binnen 2 weken overwerkt en ziek thuis. Het gaat dus ook om de capaciteit van de zorgmedewerkers.

Even om die stelling een beetje te tackelen. Ja, dat hebben we zeker. Alleen het aantal verpleegkundigen hebben we niet. En dat is het probleem. Als jij in je eentje op de IC 5 patiënten krijgt, dan ben je binnen 2 weken overwerkt en ziek thuis. Het gaat dus ook om de capaciteit van de zorgmedewerkers.
Dan is t vreemd dat er gezegd wordt wel de capaciteit te hebben. Capaciteit is niet alleen de bedden maar ook het personeel toch?
Neemt niet weg dat ik in de zorg liever een overcapaciteit heb dan dat ze de mensen bij elkaar moeten schrapen....

Niet direct nee, maar ze zijn er wel. Afgelopen jaren zijn er duizenden verpleegkundigen bij o.a. de thuiszorg uitgeknikkerd. Velen vonden het toen wel best, en zijn iets anders gaan doen.

Als regeren echt vooruit zien is had je deze mensen kunnen mobiliseren 'voor het geval dat'. Een soort nationale reserve. Er staan ook nog wat ziekenhuizen leeg (marktwerking in de zorg bedankt!) die omgebouwd hadden kunnen worden.
Maar daar heeft de regering slechts 8 maanden de tijd voor gehad, dus ik snap dat dat erg kort dag is.

https://www.gelderlander.nl/nijmege...bijeenkomsten-om-stoom-af-te-blazen~a595d808/

Hier word je toch godverdomme kwaad om. We mogen niets. Met kerst oud en nieuw. En notabene de die dikkop van een bruls die gaat verkondigen dat jongeren best bij elkaar mogen komen.

Ik snap het allemaal niet meer

Precies! Ik begrijp er ook niks van dat de maatregelen versoepeld kunnen worden, half december mogelijk zelfs nog meer versoepeld kunnen worden, omdat mensen toe zijn aan leuke feestdagen en tijd met elkaar.
Dit is een trap tegen het been van vuurwerkliefhebbers, die feestdagen zijn leuk maar die boeien ons geen fuck, het is verdomme toch niet normaal dat er totaal niet naar ons gekeken word en dat er klakkeloos een besluit word genomen. Wij zijn ook toe aan oud en nieuw, dit is immers waar we maanden voorbereiding in hebben zitten, waar de importeurs maanden voorbereiding hebben zitten.
Mensen die een kerst diner of oud en nieuw feest willen organiseren, hebben geen maanden voorbereiding en kunnen dit gemakkelijk binnen 1 week doen.
Het is zo oneerlijk, ik voel me gewoon totaal genegeerd, we voelen ons totaal in de steek gelaten!

https://www.gelderlander.nl/nijmege...bijeenkomsten-om-stoom-af-te-blazen~a595d808/

Hier word je toch godverdomme kwaad om. We mogen niets. Met kerst oud en nieuw. En notabene de die dikkop van een bruls die gaat verkondigen dat jongeren best bij elkaar mogen komen.

Ik snap het allemaal niet meer
Echt on-ge-loof-lijk, zakt je broek van af op je gebarsten klompen :frusty:

Is onderhand wel 200% duidelijk hoe deze vork in de steel zit....wat een boter op hun hoofd, die verraderlijke onbetrouwbare VVD/CDA

Het mooie van dit verhaal is wel, dat ze in de broek schijten voor wat er met oud en nieuw gaat gebeuren, nu er geen vuurwerk is. Dan krijg je dit soort gespartel ...
Laat ze maar mooi zweten die Pipo’s. Brave Hendrik hier, steekt mooi een potje aan om 0.00 uur

Het mooie van dit verhaal is wel, dat ze in de broek schijten voor wat er met oud en nieuw gaat gebeuren, nu er geen vuurwerk is. Dan krijg je dit soort gespartel ...
Laat ze maar mooi zweten die Pipo’s. Brave Hendrik hier, steekt mooi een potje aan om 0.00 uur
Hij zal inderdaad wel signalen hebben gekregen dat het toch niet goed te handhaven is en is bang voor een cobra in zijn tuin

Bruls heeft zelf niets te vertellen. Hij heeft dit gisteravond verteld bij Op1. Hij was daarom ook trending op twitter. Hij is helemaal afgefikt op twitter. NIemand snapt hem

Goed lezen, er staat dat het ministerie graag een onderbouwing wil van alle problemen waar de branche nu mee te maken krijgt.

PS: ik heb Rutte in de persco niet gehoord over het verbod, waar ik dat wel had verwacht.
Maar wat had je dan willen horen in de persconferentie? Is afgelopen vrijdag in de persconferentie na de ministerraad uitgebreid aan bod gekomen. Valt denk ik op dit moment niks aan toe te voegen. Gesprekken met de branche om compensatie uit te werken zijn net gestart, daar gaat nog weken overheen voor er een uitgewerkt plan ligt.

Hey stel dat ik inderdaad bij de EU zon klacht wil indienen, waar kan ik ook alweer vinden welk EU richtlijn wordt overtreden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan