UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
...Vond het al met al een behoorlijk kritische les. Niet dat we er verder iets aan hebben voor dit jaar, maar ook hier is weer het geluid te horen dat het verbod écht eenmalig is.

Ja, DIT verbod is eenmalig. Dat is inherent aan hoe het georganiseerd is, namelijk als onderdeel van de tijdelijke (3 maanden) coronawet. De tweede kamer moet elke drie maanden akkoord geven voor verlenging. Dit verbod vervalt dus ook automatisch na deze Oud en Nieuw.

Dat is het probleem niet. Probleem is dat het wellicht zo goed bevalt dat dit tijdelijke verbod een routekaart is voor een nieuw verbod; een permanent verbod.

Dan kan dat verschrikkelijke mens met droge ogen volhouden dat het tijdelijke verbod echt tijdelijk was, en dan heeft ze gelijk, omdat het permanente verbod een compleet nieuwe wet zal worden.

Ik sprak gister een raadslid in zoetermeer over dat ze onze hobby afpakken en dat me dochter van 5 zo verdrietig is.Krijg ik als antwoord .Je dochter is het volgend jaar vergeten dat er vuurwerk was op 31 dec.en door jouw de papa is ze verdrietig.Als je raadslid met blauwoog ziet lopen in zoetermeer.Weet je waar het van komt.Stelletje uit de hoge boom gevallen mafketels.
En hoe heet die persoon?

Welke EU-regels (verdragen, verordeningen, richtlijnen, besluiten) of beginselen van het EU-recht worden volgens u geschonden?

welke was dit ook alweer voor het corona virus? kan het zo snel niet meer terug vinden in al die pagina's
2013/29/EU - Pyrorichtlijn

Ik heb voor een verbod gestemd. Laat ze nu ook maar de tering krijgen en het uit de hand lopen

Erg kortzichtig maat. Ik schiet al jaren Carbid. Snap echt niet dat je voor een verbod stemt. Iets van Ikke niet en jij dan ook maar niet. Waanzin

Nu staan ze zelfs voor? 49% vs 48% (geen idee waar de overige 3% is gebleven) of zie jij een andere uitslag. Er zijn 2 keuzes voor behoudt he?
Ik verwacht dat de anti-vuurwerklobby massaal deze poll manipuleert. Net als dat hier een oproep gedaan wordt zal dat bij die clubs ook gebeuren. En stiekem zijn die groepen zeer groot...

Ik verwacht dat de anti-vuurwerklobby massaal deze poll manipuleert. Net als dat hier een oproep gedaan wordt zal dat bij die clubs ook gebeuren. En stiekem zijn die groepen zeer groot...
Beetje slinks dit. De meerderheid kan geen cijfers interpreteren (zie coronacijfers). Ze zien de grootste balk bij een verbod staan dus zal dat wel de meest gedeelde mening zijn. Dat je de andere cijfers moet optellen zien veel mensen niet. Inderdaad erg manipulatief.

Het mooie van dit verhaal is wel, dat ze in de broek schijten voor wat er met oud en nieuw gaat gebeuren, nu er geen vuurwerk is. Dan krijg je dit soort gespartel ...
Laat ze maar mooi zweten die Pipo’s. Brave Hendrik hier, steekt mooi een potje aan om 0.00 uur

Ja ja, allemaal als de dood om naderhand de Zwarte Piet (oh pardon, de roetveegpiet) te krijgen toebedeeld. Als je op een rijtje zet hoe die Bruls zich de afgelopen maanden heeft gedragen. Eerst de hardliner uitgehangen en nu loopt het hem inderdaad dun door de broek (ruimte zat, dat dan weer wel).

Die Bruls die brult maar wat uit zijn dikke nek. Die is toch echt niet meer geloofwaardig:frusty:
Snacks en vet moet verboden worden, kijk eens naar die ongezonde kop van die Bruls... die kerel krijgt als hij niet oppast een hartaanval. Vreet en zuipt zich lekker vol zo te zien, zou verboden moeten worden.

Wat ik de afgelopen maanden (dan wel jaren) zie gebeuren lijkt mij een zeer kwalijke zaak (wellicht gevaarlijk) om die onvrede en verdeeldheid in Nederland maar te blijven voeden via media berichten, eigen politieke standpunten en polls.

Precies! Ik begrijp er ook niks van dat de maatregelen versoepeld kunnen worden, half december mogelijk zelfs nog meer versoepeld kunnen worden, omdat mensen toe zijn aan leuke feestdagen en tijd met elkaar.
Dit is een trap tegen het been van vuurwerkliefhebbers, die feestdagen zijn leuk maar die boeien ons geen fuck, het is verdomme toch niet normaal dat er totaal niet naar ons gekeken word en dat er klakkeloos een besluit word genomen. Wij zijn ook toe aan oud en nieuw, dit is immers waar we maanden voorbereiding in hebben zitten, waar de importeurs maanden voorbereiding hebben zitten.
Mensen die een kerst diner of oud en nieuw feest willen organiseren, hebben geen maanden voorbereiding en kunnen dit gemakkelijk binnen 1 week doen.
Het is zo oneerlijk, ik voel me gewoon totaal genegeerd, we voelen ons totaal in de steek gelaten!
Houd er wel rekening me dat "ons" maar een kleine 1% van de totale vuurwerk afstekende Nederlander is.

Valt mee. Wederom een gestuurde poll. 2 keuzes voor geen verbod 1 keuze voor verbod. De stand is 49% tegen vs 51% voor verbod.

Je hebt gelijk, ik zag de poll en ik heb te snel gereageerd. Toch weer erg krap.

Ik schrik er vaak van wanneer ik zie hoe weinig mensen elkaar gunnen. Carbid schieten is iets dat zelden op andere dagen gedaan word dan de 31e, je kan dit nou niet bepaald stiekem in een steegje doen. 1 dag in het jaar word je dit gewoon niet gegund door ongeveer de helft van de bevolking. Dat hele gelul over het ontlasten van de zorg is inmiddels toch wel heel duidelijk ontkracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan