UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flikkerstreek, vals en niet democratisch.... liegen en verdraaien om je zin te krijgen.
Doet met denken aan een klein kind die op de grond ligt te rollen omdat hij geen snoepje krijgt.
Rutte heeft ze nu een snoepje gegeven en nu willen ze de hele zak.
Het feit dat er met verkeerde cijfers is gerekend (dat zou gehalveerd worden door het vuurpijlen verbod)en er helemaal niets met argumenten voor géén verbod is gedaan is echt stuitend. Daarom heb ik ook erg mijn twijfels bij dit ‘tijdelijk’ verbod. Het kabinet wat daar volgend jaar zit is dan net gekozen dus waarom zouden ze het terugdraaien? GL en PvdD zal positieve én negatieve berichten in het voordeel van een verbod gaan draaien.

Dit stukje komt niet bij mij vandaag maar zag het wel op FB voorbij komen:

Beste leden,

Ik heb contact gehad met een aantal politieke partijen. VVD zal na dit jaar geen vuurwerkverbod steunen.

CDA is heeft nog niet geantwoord

Echter zijn er een aantal partijen zoals de SP en PVDA die eerst willen zien hoe deze jaarwisseling verloopt. Mocht het goed gaan, gaan ze inderdaad voor een definitief verbod. Mocht het uit de klauwen lopen, ook dan gaan ze voor een definitieve verbod stemmen.

Je kunt inderdaad de conclusie trekken dat sommige partijen Corona misbruiken voor een verbod! Het is een schande en ik hoop dat de branche er op blijft hameren dat het eenmalig is of beter nog dat het van tatel gaat!

GroenLinks en PvDD zullen een motie indienen na deze jaarwisseling. Die zijn voor een definitief verbod.

Maar je had toch niets anders verwacht? GL en PvDD doen elk jaar dezelfde motie indienen. Stelt niet zo veel voor. Denk dat iedereen Jesse en co. wel een beetje uitkotst. Dat partijen op deze manier hun eigen politieke agenda doordrukken verbaast me eerlijk gezegd niets. Verbaast me eerder dat mensen zich daarover verbazen..

ROTTERDAM - Als de huidige trend zich voortzet, hoeven ziekenhuizen met de kerst geen reguliere zorg meer uit te stellen. Dat zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. „Dan daalt het aantal coronapatiënten mogelijk al naar 900.”

De chef ziekenhuisbedden schrok niet van de eerste toename van de ziekenhuisdruk in een week tijd. Maandag steeg het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis van 2095 naar 2130. „Het zijn dagkoersen. De algemene trend blijft een daling, al geeft deze korte stijging wel aan dat het nog niet heel snel gaat. Met zo’n 200 nieuwe ziekenhuisopnames per dag spreken we nog altijd over behoorlijk forse aantallen.”

Van de coronapatiënten liggen er 1557 op de gewone verpleegafdeling, 48 meer dan de dag ervoor. Het aantal patiënten met Covid-19 op de Nederlandse intensive cares daalde wel: van 586 naar 573. Tijdens de piek van de tweede golf, op 3 november, lagen er nog 2653 coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen, waarvan 2044 op de gewone verpleegafdeling en 609 op de ic.

Inhaalslag

Kuipers verwacht dat we dergelijke getallen ver achter ons gaan laten. „De allergrootste spanning is eraf. In de afgelopen week is de totale bezetting met 8 procent gedaald. Als die trend zich doorzet, zitten we met kerst rond de 900 coronapatiënten in het ziekenhuis.” En dat is precies de buffercapaciteit die ziekenhuizen hebben ingericht voor de coronazorg. Vanaf dat moment hoeft er dus geen reguliere zorg - zoals hartoperaties en transplantaties - meer uitgesteld te worden en kan de inhaalslag volledig van start gaan.

„Dat zou ontzettend mooi zijn”, zegt een stralende Kuipers, al benadrukt hij wel dat het model nog onzeker is omdat onduidelijk is wat het kabinet gaat doen en hoe we ons gedragen. Wel zitten we overduidelijk in een totaal andere fase dan een maand geleden, toen binnen het somberste scenario werd geschetst dat er eind november 6000 patiënten in de ziekenhuizen zouden kunnen liggen.

De baas van het Erasmus MC wil zich niet uitlaten over of die ontwikkeling ook betekent dat we met kerst veel meer kunnen doen. „Natuurlijk willen we dat allemaal, maar dat is echt nog te vroeg om te zeggen.”

Avondklok

Qua besmettingscijfers gaat het ook langzaam de goede kant op. Tussen vrijdag en maandag daalde het dagelijkse getal van 6108 naar 4873. „Dat zorgt ervoor dat de stijging in die cijfers van de dagen ervoor op te vangen is in de ziekenhuizen”, zegt Kuipers.

Daarom vindt hij het goed dat de tijdelijke aanscherpingen van de coronamaatregelen van 3 november ongedaan gemaakt zullen worden door het kabinet, wat Haagse bronnen eerder meldden. Daardoor kunnen bioscopen, dierentuinen, musea, pretparken en theaters weer gewoon open.

Regionale maatregelen als een avondklok zijn volgens die bronnen vooralsnog van de baan omdat het aantal besmettingen ook in ’brandhaarden’ als Rotterdam-Rijnmond afneemt. Kuipers: „Waar de besmettingsgraad in de minst getroffen regio’s in het noorden en oosten van het land en die regio zich tijdens de piek volgens 1 op 5 verhield, is dat nu gedaald naar ongeveer 1 op 3.”

Versoepeling

Voor een verdere versoepeling, zoals openstelling van de horeca, vindt de beddenplanner het echter te vroeg. „Op dit moment zitten we qua gemelde besmettingen nog altijd maar op de helft van de piek in oktober. Het R-getal ligt inmiddels duidelijk onder de één maar bij verdere versoepelingen zou het er weer boven kunnen komen. En dan heb je bij dit hoge getal maar weinig tijd en marge om opnieuw te reageren. Die besmettingen moeten verder omlaag.”

Ter vergelijking: in juli zaten we op een gegeven moment op de 200 besmettingen per dag. „Als dat getal verdubbelt, is dat heel anders dan bij 5000.”

Bron: Telegraaf Premium

---

Hier krijg je toch jeuk van aan je ballen, ofniet?

Kijk daar heb je het al. Afhankelijk van dit oud en nieuw een mogelijk algeheel verbod.
Als nou gigantisch de pleuris uit breekt zal de kans op algeheel verbod kleiner zijn?

Schandalig dat andere partijen zich zo om laten lullen, het heeft 0,0 procent niks te maken met de zorg capaciteit, maar om het voor eens en altijd af te schaffen!
Hoe is het mogelijk dat ze zoveel zieltjes voor zich winnen, ik begrijp daar echt helemaal niets van en ben daar echt enorm gefrustreerd over.
Blijkbaar maakt het woordje corona zoveel indruk, dat men zich niet verdiept in de zorg capaciteit en de tegengestelde werking die er gaat komen, dat men in de kamer maar snel akkoord gaat met een verbod.
Alle personen in de kamer hebben jaren op universiteiten gezeten, hoe is het nou in godsnaam mogelijk om mee te gaan in het linkse spelletje wat er gaande is!!

Ik hoop met ganser harte dat de pleuris uitbreekt!

Diederik Gommers bij Beau al die het ontkrachtte dat het puur voor de zorg is, nu deze berichten.... Moet niet gekker worden.
Ja,maar deze man Ernst Kuipers liep al te roeptoeteren dat als het zo doorging erin december 4500 patienten in het ziekenhuis zouden liggen.
Dat was een week of 2/3 voor er sprake was van het verbod...

Kijk daar heb je het al. Afhankelijk van dit oud en nieuw een mogelijk algeheel verbod.
Als nou gigantisch de pleuris uit breekt zal de kans op algeheel verbod kleiner zijn?

Ghehe, je zou er bijna op gaan hopen ja :D. Hoe je het went of keert; in beide situaties wordt het tegen je gebruikt. Bij een rustige jaarwisseling krijg je: 'zie je wel, dat verbod werkt!'. Bij een complete chaos: 'moet je eens nagaan als er ook nog eens vuurwerk aan te pas was gekomen. Verbieden!'. Tja...we staan met de rug tegen de muur. De dood of de gladiolen mannen. Stoken tot je ons weegt op de 31e :wink: & :cool:. Disclaimer: ik zet niemand aan tot wetoverschreidend gedrag (anders krijg je dat weer...).

Laatst bewerkt:
Echter zijn er een aantal partijen zoals de SP en PVDA die eerst willen zien hoe deze jaarwisseling verloopt. Mocht het goed gaan, gaan ze inderdaad voor een definitief verbod. Mocht het uit de klauwen lopen, ook dan gaan ze voor een definitieve verbod stemmen.

Oftewel, ze gaan voor een definitief verbod, wat er ook gebeurd.

Te kansloze argumentatie voor woorden. Als het verbod helemaal niet helpt en de situatie zelfs erger maakt dan gaan we toch voor een verbod. :frusty:

Wordt hier echt gek van

Ghehe, je zou er bijna op gaan hopen ja :D. Hoe je het went of keert; in beide situaties wordt het tegen je gebruikt. Bij een rustige jaarwisseling krijg je: 'zie je wel, dat verbod werkt!'. Bij een complete chaos: 'moet je eens nagaan als er ook nog eens vuurwerk aan te pas was gekomen. Verbieden!'. Tja...we staan met de rug tegen de muur. De dood of de gladiolen mannen. Stoken tot je ons weegt op de 31e :wink: & :cool:.
Van mij mag het volledig uit de klauwen escaleren.

Ja,maar deze man Ernst Kuipers liep al te roeptoeteren dat als het zo doorging erin december 4500 patienten in het ziekenhuis zouden liggen.
Dat was een week of 2/3 voor er sprake was van het verbod...
En nu zegt hij het de andere kant op. "als het zo door gaat, dan....." hoef je geen hoge wiskunde voor gestudeerd te hebben. Ik hoop echt dat er geen mensen meer in het ziekenhuis hoeven te liggen vanwege Corona en zeker op de IC daar is dit echt wel heftig.
Dus handhaving moet worden ingezet op groepsvorming, reisbewegingen, verspreiding tegen gaan en niet dat twee agenten vader en zoon staan te bekeuren omdat ze een cakeje afsteken.

Ja weet ik. Maar je ziet dat de hele handhaving in de spagaat gaat nu om dat ze aanvoelen dat handhaving met oud en nieuw een groot probleem gaat worden. Maakt niet meer uit wat het is.
Ergste geval zit je op de 31e met een avondklok!

Dan staat die klok van mij om 10:00 ochtends stil:handsup:

Ik vind dit zo dubbel, aan de ene kant denk je; alle negatieve berichten waar vuurwerk aan te pas komen werken tegen ons. Aan de andere kant, als het nu een heel rustige jaarwisseling word, werkt dat ook tegen ons.

Maar kijk naar de vreugdevuren in Scheveningen, dit is verzonnen juist omdat de pleuris daar uitbreekt als de mannen geen vuur kunnen stoken. Carbid schieten in Kampen is zó enorm diep geworteld, dat de pleuris uitbreekt als het verboden word. Daar werd al direct na bekendmaking van het vuurwerkverbod geroepen door de veiligheids regio's dat carbid schieten gewoon door kan gaan.

Dus ik neig nu steeds meer naar de pleuris uit laten breken deze jaarwisseling, zodat duidelijk word dat mensen die legale uitlaat klep nodig hebben voor een rustige jaarwisseling.
Blijft een lastig vraagstuk.

Oke... welke situatie moet zich dan voordoen waarbij zij niet gaan instemmen voor een definitief verbod? Als het een beetje goed gaat dus?

Dit hele gezeik zag je al jaren geleden aankomen. Nu het bijna zo ver is zitten ze in Den Haag in hun handen te wrijven. Da's nou politiek.

Ik hoop dat de importeurs morgen (tijdens het compensatie gesprek), de kans krijgen om hun argumentatie uit te spreken, wat er gebeurd kan gewoon niet! De uitspraak van de heer Gommers en dat de zorg capaciteit stabiel is ten tijden van kerst en oud en nieuw.
Dit kun je in godsnaam toch niet verkopen aan importeurs, die in gesprek gaan over de compensatie van 40 miljoen? (Wat sowieso al een lachtertje is).

Ik hoop dat de importeurs morgen (tijdens het compensatie gesprek), de kans krijgen om hun argumentatie uit te spreken, wat er gebeurd kan gewoon niet! De uitspraak van de heer Gommers en dat de zorg capaciteit stabiel is ten tijden van kerst en oud en nieuw.
Dit kun je in godsnaam toch niet verkopen aan importeurs, die in gesprek gaan over de compensatie van 40 miljoen? (Wat sowieso al een lachtertje is).

Ze moeten morgen met de hamer op tafel slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan