UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
en terecht.

Lijkt me geen goed idee als iedereen maar lukraak carbid gaat schieten.

Volgens mij heeft elke gemeente zijn eigen regels. Bij ons zit lukraak schieten er niet in. Wij moeten in onze gemeente melding hier van maken. En daar is bij ons wel controle op. Ze komen elk jaar even langs om te kijken en vragen dan om mijn aanmmeldings papiertje.

Had al eerder aangegeven dat deze enge zin in de brief van het kabinet nog meer gevolgen kan hebben.

"Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken."

Volgens mij heeft elke gemeente zijn eigen regels. Bij ons zit lukraak schieten er niet in. Wij moeten in onze gemeente melding hier van maken. En daar is bij ons wel controle op. Ze komen elk jaar even langs om te kijken en vragen dan om mijn aanmmeldings papiertje.

Ik ben ook niet tegen.
Klopt iedere gemeente heeft hierin zijn eigen regels.

Het verbieden is niet akkoord, ik vind alleen dat men moet oppassen.

Hi ..., dankjewel voor je bericht nog! Vorige week vrijdag is inderdaad het besluit genomen voor een tijdelijk vuurwerkverbod voor de komende jaarwisseling. Zoals bekend zijn wij niet voor een algeheel vuurwerkverbod, en dit zijn wij ook zeker nog steeds niet. Maar in deze crisis moeten we ook kijken naar de zorg. Als het kabinet van mening is dat een tijdelijk verbod dit jaar de zorg kan ontlasten dan leggen we ons daarbij neer. Wel vinden we het belangrijk dat dit een een eenmalig besluit is, en dus alleen voor deze jaarwisseling.

Zoals eerder aangegeven willen we in dat geval ruimte compensatie voor de vuurwerkverkopers. We zijn blij dat daar gehoor aan gegeven is. ^I

@vvd whatsapp

Wat een smoes. Zij hebben toch ook een vinger in de pap? Ze zitten immers in het kabinet. Zijn de averechtse effecten weleens besproken? Zo ja, hoe hebben ministers van andere partijen hierop gereageerd? Ben ik zeer benieuwd naar. Rutte had het niet alleen over de zorg maar noemde ook handhaving. Het ontlasten van de zorg lijkt ontkracht te zijn. Maar ik vraag mij oprecht af hoe deze besluitvorming is gegaan... o wacht handje klap natuurlijk, dikke koehandel.

Ik sta er wel een beetje dubbel in trouwens. Nee, het moet niet verboden worden, net zoals dat met vuurwerk zo is. Wél is het gek dat je dit toestaat, terwijl je een vuurwerkverbod er doorheen duwt. En nog erger; slachtoffers van Carbid-ongelukken, zijn opgenomen in de 1300 vuurwerkslachtoffers, dus eigenlijk gewoon onderdeel van de discussie.

Ik vind, dat als carbis NIET wordt verboden (wat ik hoop), ze er nog zwakker voor staan qua beargumentatie.

Stiekum hoop ik dat de overheid er ook nog even een carbid verbod doorheen drukt. Dan zijn de rapen helemaal gaar. Dan heb ik zoiets van: wij niet, niemand niet.

Vergeten hoeveel trekkers er in den haag stonden zeker.

Nee dat zeker niet woon zelf in den haag dus heb het allemaal gezien, maar met een vuurwerkverbod demostratie hebben veel mensen een grote mond maar als het er op aankomt, staat er niemand dus ik hoop ook dat de mensen die aangaven te gaan op FB dan ook daadwerkelijk gaan

Stiekum hoop ik dat de overheid er ook nog even een carbid verbod doorheen drukt. Dan zijn de rapen helemaal gaar. Dan heb ik zoiets van: wij niet, niemand niet.

Als carbid ook dit jaar verboden wordt, dan gaat het helemaal een leuke oud en nieuw worden.

Carbid valt niet onder vuurwerk.
Ja weet ik. Maar je ziet dat de hele handhaving in de spagaat gaat nu om dat ze aanvoelen dat handhaving met oud en nieuw een groot probleem gaat worden. Maakt niet meer uit wat het is.
Ergste geval zit je op de 31e met een avondklok!

En carbid verbod kan nog sneller, die hebben geen verkoopdagen, geen logistieke ketens, geen CE, geen wetgeving

Ja weet ik. Maar je ziet dat de hele handhaving in de spagaat gaat nu om dat ze aanvoelen dat handhaving met oud en nieuw een groot probleem gaat worden. Maakt niet meer uit wat het is.
Het zou me niet eens meer verbazen. Als het in de dagen richting O&N uit de hand begint te lopen.

Leuk...vuurpijlen uit het dakraam schieten :D

Een demonstratie op het Malieveld lijkt mij in elk geval een héél slecht plan. Er zitten altijd rotte appels tussen die daar iets gaan afsteken wat verboden is. Geef de media 1 hand en ze trekken je helemaal mee de de put in.

Een avondklok, mag je dan niet buiten zijn of op straat zijn?

Misschien stoot ik mensen tegen de grote teen. Maar ik heb zoiets van, verbied dat dan ook maar. En kun je nog meer verzinnen om te verbieden? Vooral doen! Hoe meer er verboden wordt, hoe meer druk er op de ketel komt. En hoe meer druk op de ketel, hoe groter de kans dat de jaarwisseling landelijk uit de hand gaat lopen met rellen, schade en slachtoffers. Ik zie het als graven van je eigen graf. Alles verbieden om er op 1 januari achter te komen dat het he-le-maal niet helpt om van alles te gaan verbieden. Een vuurwerkverbod of carbidverbod is niet de weg naar een jaarwisseling zoals het hoort: zonder overlast, zonder schade en zonder slachtoffers. Dat weten we hier maar al te goed. En sommigen moeten eerst flink op hun snuit vallen willen ze dat ook gaan geloven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan