UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rechtszaak heeft volgens mij geen zin omdat ze dit doen vanuit de covid pandemie.
Nu is alles mogelijk.

Als dat zo zou zijn had er in de tekst ook niet gestaan dat de EC er nog over gaat.

De argumenten achter deze wet, dit verbod, zijn grotendeels niet valide.

Covid-1984 of niet, een dergelijk besluit zal getoetst moeten worden.

Laat de juristen van de BPN er maar naar kijken.

Als dat zo zou zijn had er in de tekst ook niet gestaan dat de EC er nog over gaat.

De argumenten achter deze wet, dit verbod, zijn grotendeels niet valide.

Covid-1984 of niet, een dergelijk besluit zal getoetst moeten worden.

Laat de juristen van de BPN er maar naar kijken.

De rechter heeft het vuurwerkverbod in Rotterdam niet verworpen.

Sterker nog, volgens de rechter was het niet aannemelijk dat de verkopers financiële schade zouden hebben aan dit verbod.
Wat natuurlijk knettergek is.

Dat maakt mij weinig positief, maar ik ben dan ook een negatieve lul.

Als dat al niet lukt, en die rechter doet zo een uitspraak.... tja...

De beste kans dit verbod van tafel te krijgen is om via een rechtszaak aannemelijk te maken dat het verbod niet gestoeld is op een 'ernstige en onvoorziene' situatie.
Inzet zal dan moeten zijn het verbod niet via de spoedprocedure maar via de reguliere weg bij de EC neer te leggen, wat de facto betekent dat het verbod van tafel is.

Verschillende deskundigen en direct betrokkenen hebben reeds betoogd dat dit verbod zijn doel voorbij schiet, weinig tot niets uithaalt en betrokken (markt)partijen onevenredig hard treft en benadeelt.

Omdat de impact van dit verbod voor velen bijzonder groot is moet de inzet zijn dat er NIET van de spoedprocedure bij de EC gebruik kan worden gemaakt, maar dat de belangen van ALLE BETROKKEN PARTIJEN in deze worden gehoord en afgewogen via een reguliere procedure.

Kom op BPN trek dat blik juristen open en maak gehakt van 'deze rommel'!

***bedankt jakhal voor de integrale tekst***
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...elijk-verbod&p=1194699&viewfull=1#post1194699

Even opletten allemaal! Hier staat PERFECT wat er moet gebeuren. Dit is inderdaad de enige weg, maar wel een sterke. Er is momenteel geen enkele onvoorziene situatie die een spoedprocedure rechtvaardigt. De cijfers dalen en er zijn voldoende prominente figuren, waarvoor dank Dhr. Gommers, die aangeven dat dit verbod op niets gestoeld is en niets bijdraagt.

Als BPN zijnde even een keer niet mauwen over centen, maar een hele, héle degelijke advocaat in de arm nemen en hier serieus werk van maken. Rutte ons naaien? Dan naaien we keihard terug.

Deze notificatieprocedure is een vrij obscuur stapje in het traject, maar ooooo zo ongelofelijk belangrijk. Trap die onderuit en iemand breekt het Torentje af.

Even opletten allemaal! Hier staat PERFECT wat er moet gebeuren. Dit is inderdaad de enige weg, maar wel een sterke. Er is momenteel geen enkele onvoorziene situatie die een spoedprocedure rechtvaardigt. De cijfers dalen en er zijn voldoende prominente figuren, waarvoor dank Dhr. Gommers, die aangeven dat dit verbod op niets gestoeld is en niets bijdraagt.

Als BPN zijnde even een keer niet mauwen over centen, maar een hele, héle degelijke advocaat in de arm nemen en hier serieus werk van maken. Rutte ons naaien? Dan naaien we keihard terug.

Deze notificatieprocedure is een vrij obscuur stapje in het traject, maar ooooo zo ongelofelijk belangrijk. Trap die onderuit en iemand breekt het Torentje af.

Gaat de branche iets willen doen, als de overheid 40 miljoen euro gaat verdelen?

Mochten centen een probleem zijn wat ik me niet voor kan stellen, het gaat tenslotte om miljoenen dan maar een crowdfundingsactie opzetten, daar heb ik wel wat voor over!

De rechter heeft het vuurwerkverbod in Rotterdam niet verworpen.

Sterker nog, volgens de rechter was het niet aannemelijk dat de verkopers financiële schade zouden hebben aan dit verbod.
Wat natuurlijk knettergek is.

Dat maakt mij weinig positief, maar ik ben dan ook een negatieve lul.

Als dat al niet lukt, en die rechter doet zo een uitspraak.... tja...

In Rotterdam mag (mocht) er nog gewoon verkocht worden. Dat is bij dit totaalverbod compleet anders. Daarnaast is de tijd tussen aankondiging en in werking treding niet te vergelijken. In Rotterdam waren de stakeholders bijtijds op de hoogte en daarmee in staat hun bedrijfsrisico in te schatten en af te dekken.

Bij het totaalverbod is daar geen sprake van. Magazijnen en bunkers liggen reeds vol, containerschepen met handel zijn nog onderweg en consumenten hebben al volop besteld.

Wanneer op deze manier tijdens het spel de doelpalen worden verplaatst moet er wel iets heel ernstigs aan de hand zijn wat met deze wet kan worden opgelost. Volgens Gommers cs is die noodzaak er niet, wat hopelijk meteen de validiteit van een spoedprocedure onderuithaalt.

Heerlijk die knallen buiten. Kwart over 1, nog steeds niet helemaal stil. Keep 'm coming!

Intussen zijn alle reacties onder de video verwijderd en heeft YouTube bepaald dat er geen reacties meer onder mogen worden geplaatst...

Edit: de video over dhr. Gommers is door RTL geblokkeerd! Ik krijg net een bericht :mad:

Gaat de branche iets willen doen, als de overheid 40 miljoen euro gaat verdelen?

Vorig jaar een verkoop van 77 miljoen. Ik mis dus een slordige 37 miljoen. Lijkt me dat je daar wel voor wil strijden. Als niet, dan strijd je maar voor je toekomst als Branche want met dit verbod kom je er volgend jaar echt niet fraai vanaf.

Mochten centen een probleem zijn wat ik me niet voor kan stellen, het gaat tenslotte om miljoenen dan maar een crowdfundingsactie opzetten, daar heb ik wel wat voor over!

Goed plan, ik zou zeker ook bijdragen.

Zou er niet teveel achter zoeken.

Puur een rechtenkwestie.

Maak er een audio only van en gooi die op YT. Het gaat immers om WAT er gezegd wordt. We weten hoe Gommers eruit ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan