UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mag aannemen dat de uitlatingen van Grommers van vanavond een staartje gaan krijgen hé !!!

Zou niet weten wat voor staartje. Besluit is genomen, verbod is er. Dat gaat met de beste wil van de wereld niet meer van tafel. Daarbij is Gommers geen adviseur op dit gebied. Je kan het als branche alleen maar in het strijdplan meenemen naar volgend jaar. Hoeveel we ook ons best doen, dat verbod blijft bestaan. Helaas....

Ik heb het stukje doorgestuurd naar Hart van Nederland, heb een nummer van hen omdat ze mij wilden spreken over het verbod. Heb er ook het volgende bij gezet;

Er komen miljoenen kilo's illegaal vuurwerk Nederland binnen of is zelfs al binnen. De rotjes, vuurpijlen en singleshots waren al sinds 1 december dit jaar verboden om het veiliger te maken. Dus alleen siervuurwerk was te koop, zoals de veilige compounds.

En nu, nu gaan degenen die wel willen afsteken naar Duitsland of Belgie, of erger nog bestellen het spul uit Polen.

Met alle gevolgen van dien, het illegale vuurwerk is ontzettend gevaarlijk en komt nu terecht bij de jongeren/kinderen/vaders.

Ik hoop het niet, maar het zou mij niet verbazen dat dit helaas voor meer slachtoffers gaat zorgen en meer onrust op de straten. Het is simpelweg niet te handhaven voor de onderbezette politiemacht.

Maar carbidschieten kan nog wel, wat vooral in groepsverband gedaan wordt. Lijkt me niet zo verstandig, met het oog op de coronabesmettingen.

Met vriendelijke groet,

Zou niet weten wat voor staartje. Besluit is genomen, verbod is er. Dat gaat met de beste wil van de wereld niet meer van tafel. Daarbij is Gommers geen adviseur op dit gebied. Je kan het als branche alleen maar in het strijdplan meenemen naar volgend jaar. Hoeveel we ook ons best doen, dat verbod blijft bestaan. Helaas....

Hoho. Grapperhaus vergeten? Als de druk maar hoog genoeg wordt is alles mogelijk

Nee dat zal wel, maar wat wij de afgelopen week van de daken hebben lopen schreeuwen wordt hier bevestigd, te laat denk ik ook, maar o man hé..

Een reden des te meer om met oud en nieuw lekker burgerlijk ongehoorzaam te zijn !!!

Nee dat zal wel, maar wat wij de afgelopen week van de daken hebben lopen schreeuwen wordt hier bevestigd, te laat denk ik ook, maar o man hé..

Een reden des te meer om met oud en nieuw lekker burgerlijk ongehoorzaam te zijn !!!

Klopt! Des te zuurder is dat hele verbod. Het komt mij ook de strot uit. Het zette mij inderdaad ook aan tot een wat minder tolerante houding (zacht uitgedrukt) naar de regelmakers en -handhavers in dit land...

Top! volgens mij is hij stiekem een pyro.. :idea:
Denk ik ook, je herkent de liefhebber.

Opbeurend woordje voor deze zwarte vrijdag die bijna over is:
“The only way to deal with an unfree world is to become so absolutely free that your very existence is an act of rebellion.”

― Albert Camus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan