UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben een vuurwerkliefhebber in hart en nieren, waar wij met zijn allen al bang voor waren gaat er komen. Ongegrond of niet het komt er.

Er zijn na het tijdelijke verbod twee mogelijkheden:

1. Overlast/vernielingen/verwoningen etc. blijven ongeveer gelijk of stijgen. Wat de vuurwerkbranch munitie geeft om terug te slaan tegen het "tijdelijk" verbod.

2. Er is daadwerkelijk (ruim) minder overlast/vernielingen/verwoningen dan afgelopen jaren. Dan is het gedaan met onze mooie hobby in Nederland.

En onder de streep, er zijn altijd ergere dingen... wees blij dat je gezond ben en stem in maart op de goede partijen. Dan kan er altijd weer opnieuw gepraat worden over vuurwerk.

Ik ben een vuurwerkliefhebber in hart en nieren, waar wij met zijn allen al bang voor waren gaat er komen. Ongegrond of niet het komt er.

Er zijn na het tijdelijke verbod twee mogelijkheden:

1. Overlast/vernielingen/verwoningen etc. blijven ongeveer gelijk of stijgen. Wat de vuurwerkbranch munitie geeft om terug te slaan tegen het "tijdelijk" verbod.

2. Er is daadwerkelijk (ruim) minder overlast/vernielingen/verwoningen dan afgelopen jaren. Dan is het gedaan met onze mooie hobby in Nederland.

En onder de streep, er zijn altijd ergere dingen... wees blij dat je gezond ben en stem in maart op de goede partijen. Dan kan er altijd weer opnieuw gepraat worden over vuurwerk.

Ik denk dat de verkiezingen volgend jaar in maart doorslaggevend gaan zijn of het een tijdelijk of structureel verbod wordt. Gaan we over links of over rechts (voor zover dat laatste uberhaupt nog bestaat)

Dus, we steunen een tijdelijk verbod omdat de ziekenhuizen mogelijk de stroom van vuurwerkslachtoffers niet aan kunnen.

Tegelijkertijd moet een verbod wel degelijk leiden tot een vermindering van het aantal vuurwerkslachtoffers dat behandeld moet worden in het ziekenhuis. Praktisch geven ze zelf aan niet te weten of dit daadwerkelijk gaat gebeuren door het door hen gesteunde voorstel.

Dus nee, u heeft mij niet niet voldoende geïnformeerd. U bent zelfs zeer tegenstrijdig. Ik zie het somber in.

"Gisteren is daaruit gekomen dat er een vuurwerkverbod komt."

"Ook staat het voor ons vast dat er zeker een vorm van schadeloosstelling moet zijn richting ondernemers bij een eventueel vuurwerkverbod dit jaar."

:confused:

Dit is gewoon het standaardantwoord dat vorige week na het nieuws van een mogelijk Vuurwerkverbod ook als reactie op mijn mail kwam. Geen woord aan veranderd en het hele stuk "gisteren is daaruit gekomen dat er een vuurwerkverbod komt" klopt dan ook helemaal niet. Slordig van ze.

Oké nou hopelijk bied dat nog perspectief

Mannen, het is een gelopen race. Deze fake pandemie gaat niet eens meer om een virus of om de zorg te ontlasten. Kan iemand mij uitleggen waarom er wel tientallen miljoenen naar de vuurwerkverkopers kan maar niet besteedt kan worden aan de zorg?

1 grote grap dit

We kunnen maar 1 ding doen en dat is gewoon straks met zen allen alsnog stoken. Hup naar DL en Belgie en het overgebleven vuurwerk afsteken. Handhaving zal er toch nauwelijks zijn.

Ik denk dat de verkiezingen volgend jaar in maart doorslaggevend gaan zijn of het een tijdelijk of structureel verbod wordt. Gaan we over links of over rechts (voor zover dat laatste uberhaupt nog bestaat)
Ik denk dat het geen drol uitmaakt op wie je stemt. Volgens mij streefde men al naar een totaalverbod en is het onderdeel van een grotere agenda. Dat men vandaag iets sterker laat doorsijpelen dat het een gelopen race is, is gewoon een stukje verwachtingsmanagement dat toegepast wordt. Veel van de mannetjes hebben toch voor de politiek bij grote bedrijven gezeten? Daar leer je wel hoe je onzalige plannetjes er doorheen moet drukken en verwachtingen moet managen.

We kunnen maar 1 ding doen en dat is gewoon straks met zen allen alsnog stoken. Hup naar DL en Belgie en het overgebleven vuurwerk afsteken. Handhaving zal er toch nauwelijks zijn.

Precies dit en ja ik baal dat je 10 keer over je schouder moet kijken en dat je niet meer gewoon kan stoken zonder dat je je opgejaagd voelt. Maar stoken doen we, andere optie is er niet.

Mannen, het is een gelopen race. Deze fake pandemie gaat niet eens meer om een virus of om de zorg te ontlasten. Kan iemand mij uitleggen waarom er wel tientallen miljoenen naar de vuurwerkverkopers kan maar niet besteedt kan worden aan de zorg?

1 grote grap dit

De grap is dat je die rekening nog alsnog zelf betaald als je belasting betaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan