UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kamer kan voor zijn, het kabinet moet uiteindelijk beslissen. Het debat van Erik was van vorige week dinsdag en er is niet eens over gestemt nog?
Tuurlijk is het een gelopen race. Ook de kamer weet van het kabinet welke kant dit op zal gaan. En dat is exact de reden dat het niet in stemming gebracht is.

Hier ook nog wat tegen gas geven, met dank aan Niels.

Lezersbrief naar Stentor en Tubantia, verder de overige kamerleden weer voorzien.

Geachte politiek Nederland en iedereen die betrokken is bij de beslissing over een vuurwerkverbod,

Naar verluidt wordt vandaag de beslissing genomen over een tijdelijk vuurwerkverbod voor komende jaarwisseling. Dat is heel bijzonder, want op heel veel vragen omtrent het verbod zijn nog geen antwoorden.

Krijgen vuurwerkwinkels compensatie?
Waar moet al het vuurwerk heen wat niet verkocht wordt?
Verlicht een tijdelijk verbod wel echt de druk op de zorg?
Hoeveel méér illegaal vuurwerk wordt er afgestoken bij een verbod?
Hoeveel méér slachtoffers vallen er juist door dit illegale vuurwerk?
Is er met een toename in slachtoffers van gevaarlijk illegaal vuurwerk überhaupt sprake van een verlichting van de druk op de zorg of wordt het een toename?
Kan een verbod wel gehandhaafd worden?

Zoveel vraagtekens en de waarschijnlijkheid van een toename van het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk. Wegen de grote problemen die bij een verbod horen wel op tegen de geringe winsten? Ik wil u dan ook vragen, benadrukken, verbied vuurwerk niet! Dat vraag ik namens mijzelf en namens iedereen die dit jaar netjes vanuit zijn eigen voortuin, en dus op afstand, van al het vuurwerk in de buurt wil genieten. Houd de jaarwisseling veilig en laat Nederland een vervelend jaar afsluiten met veilig en goedgekeurd Nederlands siervuurwerk.

Met vriendelijke groet

Bart

Tandje bij, het is pas te laat als het definitief is.

Ik vermoed dat we het CDA niet hebben kunnen overtuigen, en dat alleen de VVD, PVV en FVD tegen een verbod zijn. Dat is plusminus 30% van de kamer toch?

Er is een ruime Kamermeerderheid voor een verbod.

Het kabinet moet echter beslissen. In het kabinet lijkt VVD tegen en zijn CU, CDA en D66 voor.

In het laatste debat heeft VVD zich niet eens meer sterk gemaakt tegen een verbod, maar over een goede financiële regeling.

Ik wil graag positief blijven, maar hoe...

Er is een ruime Kamermeerderheid voor een verbod.

Het kabinet moet echter beslissen. In het kabinet lijkt VVD tegen en zijn CU, CDA en D66 voor.

In het laatste debat heeft VVD zich niet eens meer sterk gemaakt tegen een verbod, maar over een goede financiële regeling.

Ik wil graag positief blijven, maar hoe...

Het is langzaam naar het hakblok lopen en het laten gebeuren.

Bekijk bijlage 57342

Vannochtend ontvangen naar aanleiding van mijn laatste mail.

Of ik heb een plaat voor mijn kop maar Ziengs mail komt mij over als een conclusie van het debat van vorige week dinsdag 6 nov.

Daar zei Ziengs letterlijk. "Ook ik kan koppen tellen ... blablbalba... en hier gaf hij inderdaad aan dat er een ruimte compensatie moest komen". Tijdens dit debat was er nog een motie ingebracht waarover DEZE week gestemt zou worden maar dat is niet gebeurd.

Ondertussen is er een hoop gebeurt, Ziengs is ook niet betrokken bij de discussie op de achtergrond, dat moet mevrouw Stientjes van d66 allemaal uitzoeken (waar ze 2 weken voor uit heeft getrokken)

Maargoed zoals gezegt misschien heb ik een PLAAT voor mijn kop en wil ik het niet horen

Ook al hebben we de VVD wel overtuigd, dan kunnen zij niet op tegen de rest van de kamer.
Met alle respect naar de zorg, maar was die druk op de zorg verminderen op de zorg voor 1 nacht (in hoeverre dat nog gebeurd) echt 70 miljoen+ waard?

Of ik heb een plaat voor mijn kop maar Ziengs mail komt mij over als een conclusie van het debat van vorige week dinsdag 6 nov.

Daar zei Ziengs letterlijk. "Ook ik kan koppen tellen ... blablbalba... en hier gaf hij inderdaad aan dat er een ruimte compensatie moest komen". Tijdens dit debat was er nog een motie ingebracht waarover DEZE week gestemt zou worden maar dat is niet gebeurd.

Ondertussen is er een hoop gebeurt, Ziengs is ook niet betrokken bij de discussie op de achtergrond, dat regelt mevrouw Stientjes van d66.

Maargoed zoals gezegt misschien heb ik een PLAAT voor mijn kop en wil ik het niet horen
Ik vrees dat je het inderdaad niet wil horen.
Erg naïef om te denken dat een kamerlid niet weet waar het kabinet naar toe beweegt.

Ik heb de koelkast al klaar liggen met gele rakkers. Of om te vieren dat een wonder is geschiedt of om m'n verdriet weg te zuipen...

Ik hoop dat je gelijk hebt Simmien. Allemaal nu het CDA mailen? Ik heb er zojuist al een mail uitgedaan. Wie weet brengen we nog wat teweeg.

Ondertussen is er een hoop gebeurt, Ziengs is ook niet betrokken bij de discussie op de achtergrond, dat moet mevrouw Stientjes van d66 allemaal uitzoeken (waar ze 2 weken voor uit heeft getrokken)

Dat maakt het er niet bepaald beter op, Stientjes my god... als voorbeeld: zij zet haar oogkleppen op en roept twee weken dat er qua vuurwerkopslag helemaal geen probleem is.

Geen idee of het nog op tijd komt, maar heb reactie terug van mijn voorstel bij BNNVARA:

Beste Niels,

Bedankt voor het bericht.
Wij hebben het doorgestuurd naar de redactie van ons programma, zodat zij dit kunnen bespreken tijdens een van de komende redactievergaderingen. Tijdens die vergaderingen bepalen ze onderwerpen voor komende uitzendingen en uitingen.

Onze redacties ontvangen dagelijks veel mails, zij zijn niet altijd in staat (direct) persoonlijk te antwoorden.
Als ze na bespreking aanleiding zien, dan kunnen ze contact opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Martijn
BNNVARA

Het is dus in ieder geval gelezen en sterker nog, doorgestuurd! We blijven strijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan