Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Beste Jeffrey,
Dank voor je bericht. Ik ben het helemaal met je eens dat het een heel vervelend en ongezellig jaar is waarin veel waarvan we genieten in het leven niet door kon gaan. Ik ga je email onder de aandacht brengen bij Kamerlid Attje Kuiken, die over vuurwerk zal komen te spreken.
Hartelijke groet en op betere tijden,
Bianca Palm
Politiek adviseur
PvdA
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Hartelijk dank voor uw bericht aan de Tweede Kamerfractie.
In uw mail heeft u het over het verbod op vuurwerk. Het besluit hierover moet nog door het kabinet worden genomen.
Wanneer er een verbod komt, willen wij dat er goed wordt gekeken naar de randvoorwaarden zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren die vaak al voor grote bedragen investeringen hebben gedaan.
Ook is de VVD is bezorgd over de bij-effecten van het verbod. We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Waar lees jij iets positiefs voor ons dan?En toch he, als je puur kijkt naar de feiten als het gaat om de communicatie vanuit het kabinet (en de media en linkse partijen even buiten beschouwing laat), kun je het eigenlijk samenvatten tot dit berichtje:
https://www.112drachten.nl/hoofdnieuws/komt-er-een-vuurwerkverbod/
En dan gloort er voor mij toch nog een héél klein beetje hoop.
Besluit 2 weken uitstellen is indirect al een besluit toch?
Krijg je de winkels dan nog op tijd bevoorraad?
Ik wil geen negatieve stemming hier te weeg brengen maar zojuist onderstaande mail van Ziengs terug ontvangen.
Dag heer... .
Ik ken alle feiten en heb deze ook in het debat genoemd . Zeventig procent van de Kamer is voor een tijdelijk verbod . Ik heb mijn knopen geteld en ga voor ruimhartige schadevergoeding voor de branche . Hou mijn hart vast voor oud en nieuw want ben ook van mening dat dit een averechts effect kan hebben . Dat willen we juist de zorg niet aandoen . Maar het is een gelopen race
Mvrgr
Erik Ziengs
om te huilen ja, ik dacht eerst dat hij van het vuurwerkmuseum wasHad je hem zien staan met zijn koffertje met fonteintjes? Was allemaal nostalgisch vuurwerk en dat komt overeen met zijn nostalgische uitspraken![]()
Waar lees jij iets positiefs voor ons dan?
Ik wil geen negatieve stemming hier te weeg brengen maar zojuist onderstaande mail van Ziengs terug ontvangen.
Dag heer... .
Ik ken alle feiten en heb deze ook in het debat genoemd . Zeventig procent van de Kamer is voor een tijdelijk verbod . Ik heb mijn knopen geteld en ga voor ruimhartige schadevergoeding voor de branche . Hou mijn hart vast voor oud en nieuw want ben ook van mening dat dit een averechts effect kan hebben . Dat willen we juist de zorg niet aandoen . Maar het is een gelopen race
Mvrgr
Erik Ziengs
Wat een vreemde reactie, is dit echt van hem....?? notabene van de VVDIk wil geen negatieve stemming hier te weeg brengen maar zojuist onderstaande mail van Ziengs terug ontvangen.
Dag heer... .
Mvrgr
Erik Ziengs
Dag heer... .
Mvrgr
Erik Ziengs
Ik moet eerlijk zeggen dat mij onduidelijk is wat nu nog onze kansen zijn. Kunnen we niet het kabinet nog bestoken met mails? Wie gaan er vanmiddag in overleg?
Gizmo enig idee?
Heel vreemd geschreven ook, rare taalfouten en interpunctie.Wat een vreemde reactie, is dit echt van hem....?? notabene van de VVD
Hij heeft zijn knopen geteld,??, hij heeft helemaal geen invloed op de begroting en of het een ruimhartige vergoeding wordt. Blijft een vreemde reactie. Geloof er geen reet van.