UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het echt heel gaaf om te zien hoe iedereen er mee bezig is. Ook op YouTube steeds meer video's van kanalen met een groot bereik (op de grootste na, maargoed, daar had ik toch al niks mee). Wil ook zeker AW fireworks toch wel even benoemen, net zoals Toro. Erg mooi werk geleverd!

Maar goed ook die grotere kanalen hebben hetzelfde als ons denk ik, preken voor eigen parochie.
Mijn gemoedstoestand wordt constant door elkaar geschud. Ik kan de kansen op wel of geen verbod niet meer goed inschatten.

Deze informatie kan je als het goed is vinden op de website van je eigen gemeente. In dit stadium nog niet bepaald handig, maar mocht het tot "lokale maatregelen" komen dan welicht wel.

Misschien wel, misschien ook weer niet. Ik denk dat we de lokale gemeenteraden een slag voor moeten zijn. Je kunt erop wachten dat volgend jaar veel gemeenten een lokaal vuurwerkverbod willen instellen, zeker na de uitspraak Rotterdam. Dan moeten we niet wachten totdat er over gepraat wordt. Juist daarvóór moeten we de juiste partijen voorzien van de juiste cijfers zodat áls er over gepraat gaat worden men al weet dat de (linkse) partijen met onjuiste en verdraaide cijfers en feiten strooien. Zodra dat gebeurd moeten de 'goede' partijen direct het spelletje doorhebben zodat links direct door de mand valt.

Als ik iets hoor waar ik nog onvoldoende over weet ben ik geneigd om dat als voorlopige waarheid aan te nemen. En dát moeten we voorkomen. Dus nadat deze slag (hopelijk) geslagen is moeten we niet gaan rusten maar doorgaan. Als het verbod morgen van tafel is zijn we nog lang niet klaar, dan begint de volgende slag direct!

Hebben jullie voor dit moment nog concrete handvatten waarmee ik nu aan de slag kan. Begin van de week uiteraard mijn betoog gemaild naar alle kamerleden en de nodige reacties teruggehad, ook vermeld in dit topic toentertijd.

Door het volgen van alle berichtgeving, dit topic, alle discussies op social media en de spanning voor morgen overzie ik het even niet goed meer.

Een nieuwe mail opstellen of hetzelfde betoog opsturen oid? Zoja, naar wie? Roept u maar!

Wat ik ook zat te denken is dat VVD liever deze winst niet aan GL wil laten gaan, voor de partij kan dat zeker gezien de verkiezingen in Maart consequenties hebben. Mocht GL dit verbod er doorheen krijgen dan gaat men dat natuurlijk van de daken schreeuwen. Gevolg zou zeker aannemelijk kunnen zijn dat er mensen van de VVD overlopen naar de GL club. Dus gezien het eigen belang van de VVD zou je zeggen dat ze de poot stijf moeten houden, mochten ze dat doen, dan hebben ze mijn stem alvast.

Wellicht al gezien of gemeld, maar carbidschieten mag (https://nos.nl/artikel/2356274-vuur...l-leveranciers-zien-toename-bestellingen.html). Halverwege staat dan: In de jaarwisseling van 2018 op 2019 zijn 35 gewonden gevallen door het carbidschieten, blijkt uit cijfers van VeiligheidNL. Vrijwel alle slachtoffers waren mannen, 85 procent was tussen de 15 en 29 jaar oud. Ruim driekwart van de slachtoffers had het carbid zelf aangestoken. Tijdens de afgelopen jaarwisseling kwam 9 procent van alle letsels door legaal vuurwerk door carbid. In heel Nederland steekt men legaal vuurwerk af en in een paar dorpen zijn ze aan het carbidschieten. Dan is het toch zo dat carbidschieten gevaarlijker is in verhouding?

Hebben jullie voor dit moment nog concrete handvatten waarmee ik nu aan de slag kan. Begin van de week uiteraard mijn betoog gemaild naar alle kamerleden en de nodige reacties teruggehad, ook vermeld in dit topic toentertijd.

Door het volgen van alle berichtgeving, dit topic, alle discussies op social media en de spanning voor morgen overzie ik het even niet goed meer.

Een nieuwe mail opstellen of hetzelfde betoog opsturen oid? Zoja, naar wie? Roept u maar!

Wellicht heb je iets aan mijn mail uit deze post:

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...elijk-verbod&p=1194070&viewfull=1#post1194070

Het ontlasten van alle hulpverlening is een item wat ik meer en meer terug zie komen bij verschillende partijen die tegen zijn. Maar een verbod gaat dit er slechter op maken in plaats van beter!

Appen naar een aantal partijen is nog een optie.
Zelfde als naar een aantal ministers.
Verder houdt het wel een beetje op denk ik...

Beau benadrukte in ieder geval wel dat er morgen pas besloten zal worden. Kwam redelijk neutraal over, alleen zat die muts van de VVD er weer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan