UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niemand Beau aan het kijken? Ze hadden het erover dat het vuurwerk wat niet opgeslagen kan worden bij een verbod misschien word opgekocht door de overheid zodat hun het kunnen vernietigen.... dit zei Frits Wester. Weet niet waar hij die informatie vandaan heeft dat heb ik gemist

Niemand Beau aan het kijken? Ze hadden het erover dat het vuurwerk wat niet opgeslagen kan worden bij een verbod misschien word opgekocht door de overheid zodat hun het kunnen vernietigen.... dit zei Frits Wester. Weet niet waar hij die informatie vandaan heeft dat heb ik gemist
Misschien..zou kunnen....kan worden....zo ken ik er nog wel een paar. Frits zit weer aan de drank

Simpel gezegd is er geen oplossing voor de gevolgen van een verbod.
1. Er is groot risico op ongeregeldheden
2. Bedrijven gaan failliet met gigantische hoeveelheden vuurwerk in de voorraad schuren, wie gaat dat moeten vernietigen? Juist de overheid.
3. Er is geen opslag genoeg in NL en daarom zou het vuurwerk potentieel vernietigd moeten worden. Heeft GROEN-links hier ook maar 1 seconde over nagedacht? De gevolgen voor het milieu zijn minstens zo zwaar als het gewoon afsteken van vuurwerk. Hier win je geen zieltjes mee.
4. Wie gaat het vuurwerk in de havens beschermen? Het is al onmogelijk gebleken om drugshandel te voorkomen in de haven, zeer eenvoudig dus voor doorgewinterde criminelen die kwaad willen met het opgeslagen vuurwerk, krijgen we hier een tweede Beirut waar de regering ook zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen?

Al met al is er geen enkele reden te verzinnen waarom dit verbod uit te leggen is en vooral de gevolgen uit te leggen zijn. Iedereen denkt maar aan het verbod als heilige graal maar uitleggen wat de echte gevolgen gaan zijn? Daar kraait geen haan naar. Zonder het te weten staan de brave GL en PvdD stemmers straks de verbrandingsgiffen in te ademen wanneer het vuurwerk vernietigd wordt op een mooie april dag. Maar ja dan zijn ze veel te druk met de verkiezingen om te beseffen dat de gevolgen van hun stokpaardje nog steeds aanwezig zijn.

Laat ze maar snel een besluit nemen. De lol is er af, de hobby is een politiek wapen geworden, het kijken naar welk vuurwerk je af wilt steken is ook geen zak meer aan als je niet weet of je het überhaupt gaat kunnen kopen.
Tot zo ver de frustratie, ik wens ze een wijs besluit toe en dat we allemaal een leuk potje kunnen afsteken tijdens de jaarwisseling!

Wellicht heb je iets aan mijn mail uit deze post:

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...elijk-verbod&p=1194070&viewfull=1#post1194070

Het ontlasten van alle hulpverlening is een item wat ik meer en meer terug zie komen bij verschillende partijen die tegen zijn. Maar een verbod gaat dit er slechter op maken in plaats van beter!

Ja de turn naar handhaving krijgt steeds meer voet aan de grond. In eerste instantie was het de zorg in het ziekenhuis te ontlasten volgens GL. Handhaving is natuurlijk al jaren een probleem, wel heel zuur dat je nu 7 weken voor oud en nieuw het gaat verbieden om die reden.
Nu snap ik ook al die politieke reacties die ik kreeg van de politieke partijen over compensatie.

Ik weet niet zeker of dit tenenkrommende linkse artikel van het AD hier al geplaatst was (incognito openen):

https://www.ad.nl/binnenland/1300-p...n-de-cijfers-van-een-vuurwerkverbod~ac8e59d5/

Ik citeer de auteur van het artikel: "En dan zijn er nog de gewonden van opstootjes en vechtpartijen die nu mogelijk uitblijven.".

Ja je ziet het goed: de auteur impliceert hier eventjes dat zonder legaal vuurwerk er ook minder agressie is. Alsof we agressieve tokkies zijn.

Uiteraard stopt het framen hier niet.

Wat wel voor waarheid wordt aangenomen is een onderzoek dat uitwijst dat het grootste deel van de slachtoffers te wijten is aan legaal vuurwerk.
Begrijp me niet verkeerd, wellicht is dit ook zo. Maar zou iemand die gewond is geraakt altijd eerlijk toegeven dat dit te wijten is aan illegaal vuurwerk?

Dat is het enige wat de regering bij een totaalverbod morgen gaat zeggen. Beste mensen, het spijt ons, ja het het is laat, maatschappelijk belang prevaleert, we kopen alles op en ruimen alles op en niemand valt om. Verder mag je geen illegaal vuurwerk afsteken en dat gaan we handhaven en volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Verder nog wat? Nee? Ok. Dossier gesloten. Op naar de virtuele weekend borrel.

Nee. Vele zijn bang om het te zeggen. Plus als ze zeggen dat het om illegaal vuurwerk gaat zijn ze niet eens verzekerd.

Zag inderdaad laatst een bericht dat ziekenhuis personeel dit probleem aangaf. Mensen, met letsel dat alleen door illegaal veroorzaakt kan zijn, die zeggen dat het legaal was...

Ik citeer de auteur van het artikel: "En dan zijn er nog de gewonden van opstootjes en vechtpartijen die nu mogelijk uitblijven.".

Ja je ziet het goed: de auteur impliceert hier eventjes dat zonder legaal vuurwerk er ook minder agressie is. Alsof we agressieve tokkies zijn.

Ja ik wordt ook zo super agressief hé, als ik een Blitzgewitter in mijn hand heb....................DIE IK NIET MAG AFSTEKEN!!!

Ik ben helemaal voor persvrijheid. Maar één groep die het grootste deel van het medialandschap in Nederland in handen heeft, is weinig democratisch. Vooral als al die kranten binnen dezelfde lijntjes moeten kleuren.

Even kort door het rapport van VeiligheidNL gegaan (waar het AD het over heeft), maar in een van de tabellen (5.6 ) wordt gesproken over : (waarschijnlijk) legaal vuurwerk, dus de onderzoekers twijfelden er kennelijk ook al over.

Je zou toch zeggen dat het afschaffen van vuurwerk best veel geld kost.
Nee niet als je kijkt naar met hoeveel geld het kabinet speelt maar wat je met het geld kon doen. Je kan met dit geld redelijk wat zorgsalarissen verhogen.....

Het AD post online niet de paginagrote advertentie van BPN maar online en op sociale media wordt wel deze hele advertentie serieus in twijfel getrokken. Zo jammer dit, zo frustrerend

IMG_24986351623B-1.jpg

Je zou toch zeggen dat het afschaffen van vuurwerk best veel geld kost.
Nee niet als je kijkt naar met hoeveel geld het kabinet speelt maar wat je met het geld kon doen. Je kan met dit geld redelijk wat zorgsalarissen verhogen.....

Wie spreekt vanuit de zorg? Als ze inzien wat dit oplevert en gaat kosten moeten ze toch van de daken schreeuwen dit hen niet gaat helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan