UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet klagen, gas erop!
De landelijke media pakt het nu op met artikelen, op de radio is het te horen, dit is dé laatste kans om de eerlijke cijfers te tonen en dat moet dan dus tegen forse betaling, want op een andere manier worden ze niet gehoord. Hier zit momenteel zo gruwelijk veel tijd in van heel veel mensen, niemand heeft het échte verhaal goed mogen verkondigen in de grote media. Wat moet je dan? Precies, dit!

Download onderstaande afbeelding, is in hoge resolutie.
En nu zorgen dat iedereen dit massaal deelt, vandaag, direct, en liefst met de niet gecensureerde versie, maar de brief namens Jesse en Esther;

sorry-jesse-klaver-esther-ouwehand-misbruik-corona-voor-vuurwerkverbod.jpg

Laatst bewerkt:
Commentaar leveren is makkelijk, ook ik zou het anders gedaan hebben, maar vooropgesteld:

Fantastisch initiatief, respect voor het enorme bereik wat gevonden is en de moeite die er in is gestopt. De boodschap komt over, er staan echt hele ware dingen in dit artikel. Ik vind het een sterke tekst die duidelijk aangeeft hoe de vork in de steel steekt. Hopelijk zien heel veel andere mensen dat ook in door dit artikel.

Niet klagen, gas erop!
De landelijke media pakt het nu op met artikelen, op de radio is het te horen, dit is dé laatste kans om de eerlijke cijfers te tonen en dat moet dan dus tegen forse betaling, want op een andere manier worden ze niet gehoord. Hier zit momenteel zo gruwelijk veel tijd in van heel veel mensen, niemand heeft het échte verhaal goed mogen verkondigen in de grote media. Wat moet je dan? Precies, dit!

En nu zorgen dat iedereen dit massaal deelt, vandaag, direct, en liefst met de niet gecensureerde versie, maar de brief namens Jesse en Esther;

Iedereen, delen deze afbeelding! Gooi heel Facebook er mee vol!

Neem aan, nu dit zo landelijk wordt opgepakt, dat de personen uit de branch vanavond een breed podium krijgen in diverse talkshows?

Natuurlijk is het goed dat er eindelijk een solide tegengeluid te horen is. Maar wat steekt is dat het nu letterlijk één seconde voor twaalf is en we nu pas momentum beginnen te krijgen, terwijl een actie lijkend op de huidige al jaren geleden ingezet had moeten worden. Ik deel al sinds jaar en dag mailtjes, berichtjes en polls om de traditie te behouden. Maar dat kwam altijd vanuit kleinschalige winkeliersacties of burgerinitiatieven. Nu pas, terwijl de guillotine boven de nek hangt, wordt de branche als geheel wakker om te redden wat er te redden valt. En dat is imo gewoon (veel) te laat.

En ja, er is wellicht een compromis mogelijk, een tussenoplossing, waarin we als vuurwerkminnend Nederland weer een consessie moeten doen en bijvoorbeeld weer afsteektijd verliezen. Maar heeft dan niemand door dat de meerderheid er gewoon niets meer van moet hebben na jaren lang met negatief vuurwerknieuws bestookt te zijn? Dat ga je in een kort en hevig offensief niet ongedaan kunnen maken. Daar zit het grote probleem. Het is te laat. Het feit dat ik me als vuurwerkliefhebber met alles wat ik heb moet verdedigen tav familie, vrienden en kennissen zegt toch genoeg?

Dus ja, bedankt vuurwerkbranche! Bedankt voor de enorme inzet, dat wordt enorm gewaardeerd. Maar besef dat er veel te lang te laks is gereageerd. Wie z'n billen brand....juist. En in die situatie zijn we nu terecht gekomen. Er zijn nog tientallen van dit soort acties nodig om het collectieve beeld van vuurwerk op te vijzelen. Neemt niet weg dat ook ik hoop op een wondertje morgen, want ook ik strijd mee, maar tegen beter weten in voor mijn gevoel.

Heel eerlijk? Ik heb geen flauw idee of Groen Links weinig om zorg geeft. Maar dit soort opmerkingen vind ik zelf niet zo sterk in de hele discussie. De kracht zit hem er juist in dat er vanuit de liefhebbers feiten komen. Onderbuikgevoelens, op de persoon gerichte opmerkingen etc maken het betoog in mijn ogen eerder zwakker dan sterker.
Dit was meer een reactie die voor dit forum is om inderdaad een stuk emotie te lossen.
Daarbij sta ik er zeker achter, en onderbouwen kan niet want het is een onderbuik gevoel.

Ben het enigszins wel met je eens, maar er bestaat ook zoiets als beter laat dan nooit:wink:. Laten we hopen dat het morgen onze kant opvalt, want als dat gebeurt gaan er nog vele bestellingen geplaatst worden denk ik zo :handsup:

Niet klagen, gas erop!

Massaal delen!

Mooie actie, nu al paar keer op de radio voorbij horen komen.
Er is zeker aandacht en dat is goed!!

Neem aan, nu dit zo landelijk wordt opgepakt, dat de personen uit de branch vanavond een breed podium krijgen in diverse talkshows?

graag wel de juist onderlegde en niet de famke louises.

Top alle acties die op touw zijn gezet! Echter heb ik niet het idee dat het nog enig nut zal hebben. Als je ziet hoe de overheid het afgelopen jaar zonder enige feitelijke onderbouwing krankzinnige maatregelen heeft genomen, dan ben ik er van overtuigd dat ze dit ook zonder pardon zullen doorvoeren.

Mooie actie, nu al paar keer op de radio voorbij horen komen.
Er is zeker aandacht en dat is goed!!

graag wel de juist onderlegde en niet de famke louises.

Ja precies. Mag toch hopen dat er iemand in de organisatie is, welke en vlotte babbel heeft, zichzelf kan verweren en met de cijfers en feiten kan komen?

Ben het enigszins wel met je eens, maar er bestaat ook zoiets als beter laat dan nooit:wink:. Laten we hopen dat het morgen onze kant opvalt, want als dat gebeurt gaan er nog vele bestellingen geplaatst worden denk ik zo :handsup:

Uiteraard! Daar ben ik het zeker mee eens. Laten we het hopen, dan gooi ik er ook nog een hele bubs bestellingen uit. Toch moeten we geen wonderen verwachten voor m'n gevoel. Anderzijds, de wonderen zijn de wereld nog niet uit zegt men wel eens :wink:.

Heb aardig wat pagina's doorgespit hier, maar ben bang dat ik het of niet ben tegengekomen, of er compleet langs kijk:

Is er ergens een thread waar enkel feiten worden verzameld, inclusief bronvermelding?

Ik denk dat we het allemaal herkennen dat, hoewel dit onze passie is, we vele kennissen hebben die dit niet hebben....sterker nog, in mijn directe kennissen- en familiekring zijn er fervente voorstanders van een verbod.....

Ze roepen maar wat (althans, dat is mijn mening), maar het zou fijn zijn als met duidelijke bronnen aangetoond kan worden dat we hier niks mee oplossen.

Mijn insteek in dergelijke gesprekken, die altijd gaan over de onnodige vernielingen en ziekenhuisopnamen rond oud jaar, als gevolg van vuurwerk:
- alcohol en verkeer maken nog altijd veel meer slachtoffers dan vuurwerk, waarom wordt dit niet verboden?
- de vernielingen vinden met name plaats door illegaal vuurwerk, dat los je niet op met een verbod op consumenten vuurwerk
- ziekenhuisopnames zijn met name gerelateerd aan illegaal vuurwerk (aanname van mijn kant, voor de zwaardere letsels lijkt me dit aannemelijk)
- door een verbod op legaal vuurwerk, is een flinke toename op illegaal vuurwerk te verwachten, dit zal mogelijk alleen maar meer opnames en vernielingen veroorzaken

Ben vooral benieuwd naar feiten rondom ziekenhuisopnames....

Opties in mijn ogen:

- Marcel Teunissen van de BPN
- Ruud van Rubro
- Marcel Schutteman van Broekhoff
- Erwin van Huisman Vuurwerk (Gizmo75)

Bonus optie, liever niet:

- Ikzelf als liefhebber (omdat ik wel een prof achtergrond heb, maar geen belangen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan