UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
De VVD appt mij zojuist terug:

Hi, dankjewel voor je vraag! Op dit moment komen er, begrijpelijk, veel vragen binnen over het vuurwerkverbod. Het definitieve besluit hierover moet nog genomen worden, maar we houden het natuurlijk goed in de gaten. ^I

- Edit - Ik zie dat ik niet de enige was, haha.

Een speculatieve gedachte. Het is natuurlijk niet voor niets dat ze daar niks over zeggen. Ze zijn ergens mee bezig achter de schermen. Je merkt gewoon dat er iets borrelt. Ik weet niet of het positief of negatief voor ons uit gaat pakken. Maar (wishful thinking) als ze echt een verbod willen hadden ze dat al lang bevestigd. Anderzijds, misschien hebben ze nog meer tijd nodig om de puntjes op een i te zetten.

Een speculatieve gedachte. Het is natuurlijk niet voor niets dat ze daar niks over zeggen. Ze zijn ergens mee bezig achter de schermen. Je merkt gewoon dat er iets borrelt. Ik weet niet of het positief of negatief voor ons uit gaat pakken. Maar (wishful thinking) als ze echt een verbod willen hadden ze dat al lang bevestigd. Anderzijds, misschien hebben ze nog meer tijd nodig om de puntjes op een i te zetten.

De tijd zal het leren... hopen op het beste en tegengeluid laten horen is het enige wat wij kunnen doen.

Krijg net dit als reactie op de vvd whatsapp

Hi, dankjewel voor je bericht! Op dit moment komen er, begrijpelijk, veel vragen binnen over het vuurwerkverbod. Het definitieve besluit hierover moet nog genomen worden, maar we houden het natuurlijk goed in de gaten. ^I

Deze ook gekregen, heb er wat achteraan gestuurd. ‘In de gaten houden’, potdomme gas der op!

Lastig om te zeggen welke kant het op gaat. Het lijkt nu een beetje op het weertopic de laatste dagen, alleen dan met veel grotere belangen. Wat een kruitstress:sad:

Ik heb ook alle vergelijkbare reacties van de vvd terug ontvangen. Alhoewel ziengs voornamelijk in de bres springt voor de ondernemers klinkt er in mijn ogen ook een afkeer tegen het verbod ivm het risico met illegaal vuurwerk.

Ik vermoed ergens dat het kabinet gaat komen met een scenario plan waarbij afhankelijk van besmettingen en de situatie wel of geen mogelijkheid verleend wordt voor de verkoop en het afsteken van vuurwerk. Dan steunen ze de zorg en leggen ze de bal bij de bevolking zonder deze direct iets te verbieden. Vergelijkbaar met hun eerdere faseplan. De dalende besmettingen zijn dus onze beste hoop!

Mocht er dus een mogelijkheid ontstaan om wel vuurwerk af te steken dan kunnen we wellicht gezamenlijk met alle liefhebbers en importeurs een campagne starten die oproept mensen zich te houden aan de corona regels en normaal te doen met oud en nieuw. Samen kunnen we veel bereiken.

Blijf doorgaan mensen! Pyros unite!

Het verloop in de media doet me erg denken aan de periode begin dit jaar. Eerst een golf van eenzijdige berichten, anti-vuurwerk gericht. Daarna, toen het er op leek dat de politiek al genoeg gekneed was richting een (deel)verbod kwam de nuance.

"Wel zaten er veel dubbele reacties tussen. Een enkeling was juist blij met het verbod. ‘Hoera! Geen vuurwerk, doe wat goeds met je geld”, reageerde Trudi."

Haha, het had ook niemand anders dan Trudi of Bep kunnen zijn

Er zaten echt nog geen 5 personen tussen welke voor een verbod waren, dat dit weer in de media moet worden uitgemeten is jammer.

Wel weer typisch dat alleen de reactie van boomknuffelaar Trudi in het persbericht is opgenomen. Teken aan de wand.

Kan natuurlijk ook dat ze aantal kilo's wat je mag hebben flink verlagen en naar buitenland dus ook DE BE strafbaar maken. omdat er zo vaak geklaagd wordt.
Dat ze het wel laten doorgaan maar toch weer iets aan gedaan hebben.

Maar (wishful thinking) als ze echt een verbod willen hadden ze dat al lang bevestigd. Anderzijds, misschien hebben ze nog meer tijd nodig om de puntjes op een i te zetten.
Lijkt mij inderdaad wishfull thinking, puur om die reden. Hij kan nu niet 'out of the blue' zeggen dat het verbod er definitief is, zonder aan te kunnen geven hoe dat qua restvoorraden, compensatie en handhaving geregeld moet gaan worden. Dat snap ik ook wel, dat dat nog wat tijd kost.
We moeten er maar hoop op houden dat er ook nog twijfel heerst, bij VVD, CDA e.a.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan