UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijk me een soort 'paard van Troy' actie van Groenlinks oid. Doen alsof ze 1 van ons zijn om het zo van binnen kapot te maken.

Het valt ieder geval direct op dat dit totaal haaks staat met vuurwerkliefhebbers. Echt een tenenkrommend 'nieuws bericht'.

Dit kan je toch niet serieus nemen... Liefhebbers steken natuurlijk het liefst zelf vuurwerk af zolang het kan. Niemand hier zit op georganiseerde shows te wachten.

En inderdaad, hoe kan het dat dit wel een podium krijgt? Dit past zeker in het straatje van de anti's. En waarom werken ze niet samen met de branche? Hiermee gooien ze alleen maar de glazen in van degene die de vuurwerktraditie willen behouden. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Iemand die wel is van deze vereniging heeft gehoord? Ik in ieder geval niet, en volgens mij ben ik niet de enige.

Laatst bewerkt:
Als ik het Nederlands vuurwerkbond opzoek op Google dan kom ik o.a. een logontwerp tegen welke is geliked door o.a. Jeroen V. (Ik zal zijn naam niet helemaal uitschrijven hier). Die heeft ook het artikel van AD op zijn FB account gedeeld

Als je kijkt hoe AD de afgelopen tijd over vuurwerk heeft geschreven dan lijkt dit wel een één tweetje. Deze vereniging ontbreekt elke vorm van legitimiteit, dat blijkt ook wel uit het feit dat niemand op dit forum ze kent. Maar ja, daar doet het AD geen onderzoek naar, er wordt ook niks over vermeld in het artikel. We worden er in geluisd.

https://vuurwerkviaverenigingen.petities.nl/

2 keer ondertekend?

Ik vind het heel vreemd dat deze vereniging (bestaande uit mogelijk enkele personen) een groot podium gekregen heeft.

Inderdaad een groot podium, als headline op het AD, deze krant behoort ook tot de kliek van Links gestuurde mediakanalen.. Het artikel van de hoofdredacteur van het AD die de oproep van Bruls support om het tijdelijke verbod definitief te maken zegt genoeg.. consumentenvuurwerk moet verbannen worden.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...dig-belicht-aanpast-of-zelfs-niet-wil-brengen

logo-nvb.pnglogo-nvv.png

FEITEN OVER DE NEDERLANDE VUURWERKBOND & DE NEDERLANDSE VUURWERK VERENIGING

Afbeelding1.jpg

Bovenstaande gegevens heb ik verkregen middels een uitdraai bij de KVK. Ik heb zelf komende uren weinig tijd om uit te zoeken wie de twee bestuursleden zijn. Ik stel voor dat we in kaart gaan brengen wie dit zijn. Gegevens kunnen hieronder geplaatst worden, maar het liefst via een persoonlijk bericht. Ik verzoek nadrukkelijk geen (haat)berichten te versturen naar betreffende mannen!

Wanneer blijkt dat betreffende vereniging is opgericht met een ander doel, dan het behoud van vuurwerk. Ga ik later vandaag een column uitwerken welke ik vandaag of morgen door ga sturen aan alle redacteuren van de Landelijke nieuwsbladen en actualiteiten programma's.

Deze actie is wel héél smerig.

Misschien moeten wij ook een organisatie oprichten: Algemene Belangenvereniging Zorgmedewerkers Nederland (ABZN).

"De ABZN geeft aan niets te zien in een verbod op consumentenvuurwerk, omdat het pleisterwerk dat dit oplevert in het niets valt met de amputaties door het illegale knalvuurwerk dat daardoor populairder is dan ooit. Oprichter Avalanche geeft aan dat bij het ziekenhuis in zijn woonplaats de animo waarschijnlijk erg hoog is om dit idee te steunen. Ook de jurist van de ABZN, Gizmo75, geeft aan dat het belangrijk is het vuurwerk voor consumenten beschikbaar te houden. Dat het aantal slachtoffers dit jaar meeviel heeft alles te maken met de weersomstandigheden, aldus meteoroloog DavidH, ook aangesloten bij de ABZN."

Het leest idioot weg, maar dit ridicule is precies wat er nu gebeurd bij het AD.

https://vuurwerkviaverenigingen.petities.nl/

2 keer ondertekend?

Ik vind het heel vreemd dat deze vereniging (bestaande uit mogelijk enkele personen) een groot podium gekregen heeft.

Mijn idee. Je neemt hiermee de werkgelegenheid voor de schietbedrijven weg en de hele charme van de jaarwisseling. Daarnaast los je de problemen hiermee alsnog niet op. Geweld tegen hulpverleners blijft en er wordt nog steeds vernield met illegaal vuurwerk.
Wat er dan wel geraakt wordt is de normale man die gewoon zijn potje in de straat wil afsteken en zich netjes aan de regels houdt. Daarnaast vraag ik me af of er veel liefhebbers zullen zijn die naar een vereniging zullen stappen. Ik zal dit bijvoorbeeld alleen doen als er verder geen enkele optie meer is om vuurwerk af te steken...een soort laatste redmiddel.
Dit zal ook ten koste gaan van de traditie. De vuurwerktraditie is juist een soort verbroedering van de straat. Iedereen komt lekker naar buiten en geeft elkaar de beste wensen onder het genot van het zelf uitgekozen vuurwerk, een oliebol en afsluitend een lekker drankje.
Daarnaast maak je met zo'n vereniging je werkgebied een stuk groter. Van enkel de eigen straat naar wellicht de hele wijk. Dan wordt het al direct een stuk onpersoonlijker.

Veel vragen dus :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan