UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 1e mailtje aan groen slinks is weer verstuurd. Even wat eerdere puntjes aangehaald die ze zelf geantwoord hebben. Ze zullen zich er wel weer uit gaan draaien ...

Mijn 1e mailtje aan groen slinks is weer verstuurd. Even wat eerdere puntjes aangehaald die ze zelf geantwoord hebben. Ze zullen zich er wel weer uit gaan draaien ...
denk je nou echt dat Groenlinks ooit gaat zeggen: jongens we zitten helemaal verkeerd. Alles is weer toegestaan en weer 130 mogen rijden. Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat we het volk juist informeren en degene die tegen een verbod zijn sterken met argumenten

Persberichtje?

1 Januari 2021

Wakker geworden nadat ik toch nog een Oud & Nieuw met veel vuurwerk heb meegemaakt. Huh, met vuurwerk vraagt u zich af? Jazeker, er waren ontzettend veel mensen met illegaal vuurwerk uit het buitenland.

De grote flowerbeds werden rijkelijk naar buiten getild, de cobra's deden je trommelvliezen bijna scheuren en de mortieren vulden de lucht met prachtige kleuren.

Ja, ik heb hier wel van kunnen genieten. Maar het is eigenlijk te zot voor woorden. De brave Nederlander mocht zijn legale vuurwerk niet afhalen en afsteken, echter stonden de niet zo brave mensen ongegeneerd zwaar illegaal vuurwerk af te steken.

Ook was er geen politie te bekennen welke hierop ingreep. Logisch, deze mensen hadden al veelste veel op hun bord gekregen om te handhaven.

En nu, lees ik ook nog eens dat er helaas 2 jongens hun hand waarschijnlijk kwijt zijn na het afsteken van een cobra (zware illegale knaller). Ik had toch zó graag gezien dat deze jongens een Nederlands rotje hadden afgestoken, dan was er namelijk niet zoiets ernstigs gebeurd..(Zie onderzoek VeiligheidNL; "een rotje zal immers geen amputatie kunnen veroorzaken")* Maarja, die zijn verboden die "levensgevaarlijke" Nederlandse rotjes dus zoekt de jeugd ander knalvuurwerk uit het buitenland op..

Ook zijn er enorm veel autobranden geweest en is er meer actie van de politie gevraagd dit jaar. Wederom zorgen de raddraaiers voor het verpesten van een jaarwisseling, blijf nou eens met je poten van andersmans spullen en hulpverleners af!

En ja, ik ben blij dat er minder slachtoffers zijn dit jaar. Vergeet echter niet, dat er strenge coronamaatregelen waren afgelopen jaarwisseling. Trouwens, sinds 1 december 2020 zijn knalvuurwerk, vuurpijlen en singleshots reeds verboden. Die hadden dus het aantal slachtoffers sowieso voor 1/3 naar beneden gebracht.

Afijn, ik wens u allen een gezond en gelukkig nieuwjaar waarin we hopelijk weer samen kunnen zijn. Waar we weer samen kunnen leven, in plaats van op een eigen eilandje.

Ik kijk uit naar de volgende jaarwisseling en zal een mooie show geven voor de buurt met prachtig Nederlands consumentenvuurwerk.

Las zojuist dat de VVD ook steeds meer laat doorschemeren dat ze voor een verbod zijn.
Voor in maart valt er alleen safe te stemmen op FvD en PVV. Dus als we dat hier allemaal even massaal doen, scheelt toch weer!:D
Het CDA is trouwens ook nog wel redelijk meegaand, maar die zijn af en toe ook zo wisselvallig als wat, zeker met die uitspraken de laatste tijd!

Ik las dat ook op de dagelijkse standaard. Is een rechtse blog zag ik met wat banden met FvD. Of dat helemaal betrouwbaar is ....
Maar eens afwachten wat er komt de komende tijd.

Las zojuist dat de VVD ook steeds meer laat doorschemeren dat ze voor een verbod zijn.
Voor in maart valt er alleen safe te stemmen op FvD en PVV. Dus als we dat hier allemaal even massaal doen, scheelt toch weer!:D
Het CDA is trouwens ook nog wel redelijk meegaand, maar die zijn af en toe ook zo wisselvallig als wat, zeker met die uitspraken de laatste tijd!

Het CDA vertrouw ik misschien nog wel het minste van allemaal op dit moment...

Nou mensen om alleen voor vuurwerk behoud op een partij te stemmen ik weet niet hoor.in het leven zijn meer dingen belangrijk die de partij ook maar toevallig belangrijk moet vinden.

Zolang er niet over links geregeerd gaat worden acht ik de komende 4 jaar safe. Vooral de VVD en het CDA zullen meegaan met wat de toekomstige coalitiepartners vinden, ik verwacht hier dan verder ook geen duidelijke standpunten van. Uitgaande van hoge cijfers voor PVV en FVD resteert alleen de vraag of de VVD en het CDA dit keer wel bereid zijn om met deze te regeren, al heb ik daar persoonlijk mijn twijfels over..

Helemaal eens, het probleem is drieledig
1. harde illegale knallers
2. dronken mensen die boven een potje hangen
3. kleine kutpotjes die niet stabiel staan en omkiepen, en daarbij omstanders raken

de branche kan iig aan probleem 3 iets doen.

Zolang er niet over links geregeerd gaat worden acht ik de komende 4 jaar safe. Vooral de VVD en het CDA zullen meegaan met wat de toekomstige coalitiepartners vinden, ik verwacht hier dan verder ook geen duidelijke standpunten van. Uitgaande van hoge cijfers voor PVV en FVD resteert alleen de vraag of de VVD en het CDA dit keer wel bereid zijn om met deze te regeren, al heb ik daar persoonlijk mijn twijfels over..

Zullen wel weer buitengesloten worden, want ja we leven in een democratisch land, dan kan je gewoon de 2e partij van Nederland uitsluiten.

Nou mensen om alleen voor vuurwerk behoud op een partij te stemmen ik weet niet hoor.in het leven zijn meer dingen belangrijk die de partij ook maar toevallig belangrijk moet vinden.

Daar heb je een punt, maar kan mij sowieso in de meeste punten wel vinden, kan vrijwel geen goed punt van een linkse partij noemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan