UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus wat de "gestuurde media" het volk wil laten geloven..

Nee, dat is niet gestuurd. Dat zijn gewoon de resultaten van de poll die ze uitzetten. Dat daar van de 1000 man 2/3e dus tegen is, geeft meer aan dat de liefhebber daar niet bij zit. Anders was dar percentage minimaal op 50% uitgekomen.

Hart van Nederland had ook een poll of vuurwerk definitief verboden moest worden. Hier was de uitslag 49% voor een verbod en 48% tegen een verbod. Dit valt mij erg mee. Normaliter zijn diegene die meedoen met een poll van deze zender grotendeels voor een verbod. Toch een klein lichtpuntje

Ik ben inderdaad bang dat je gelijkt krijgt. Ik maak zelf altijd een wandeling door de stad tijdens de jaarwisseling om een beetje de sfeer aan te kunnen voelen. De samenvatting voor dit jaar? Shells, Shells en nog eens Shells. 3 of 4 inch was niet eens speciaal meer. Weinig cakes, weinig tot geen vuurpijlen en singleshots, maar een overvloed aan zware doffe klappen en profblokken. Ik keek er later op de avond niet eens meer van op dat ik jongens niet ouder dan 16 rond zag wandelen met buizen. Ik denk persoonlijk dat deze verhouding wat soorten vuurwerk betreft een realistisch beeld schetst voor toekomstige jaarwisselingen in Nederland
Yep, hier in Groningen ook. Men kon niet legaal sier krijgen, dan maar illegaal. Zag anders nooit shells hier, en nauwelijks profblokken, nu grotendeels.

Eindje verderop waren ze weer shells aan het schieten zoals elk jaar. Gok rond de 4 en 8 inch. Maar ineens, zie je een mega groot boeket net boven de huizen en meerdere klappen..

Even wezen kijken, lagen meerdere buizen helemaal aan gort. Ik hoop dat ze er zonder schade en gewonden van af gekomen zijn, man wat een klap was dat..

Het is heel simpel Bonzo, er is zeer zeker nieuws. Van mij neem je het alleen niet aan en als een importeur hier hetzelfde had gezegd, had je dat misschien wel gedaan. Allemaal prima verder, maakt mij persoonlijk niet uit. Kan ook met je aversie richting mij te maken hebben. Mocht dat zo zijn, ook dat maakt me niet uit. Ik onderbouw het hier niet, omdat ik meer waarde hecht aan mijn geloofwaardigheid richting mijn bron, dan naar jou als zelfbenoemde survival expert. Komend vuurwerkseizoen krijg je vast iets van het nieuws mee. Zelfs de dealers zijn er nog niet van op de hoogte, dus voel me echt niet geroepen om het hier te delen. Feit is wel dat we er als liefhebbers allemaal profijt van hebben, dus ik zie het probleem verder niet.

Zo, het is 2021 en we willen met goed nieuws beginnen. @Firekwakkers kom er maar in :handsup:

Zo, het is 2021 en we willen met goed nieuws beginnen. @Firekwakkers kom er maar in :handsup:
Maar dat mag 'ie vast nog niet van z'n overlords....

f3 fonteinen d'r bij zou ook leuk nieuws zijn, voor mij althans. Maar gezien het helemaal bannen van f3 door onze overheid afgelopen jaar, zal eigenlijk een échte verbetering er nauwelijks in zitten...of je een compound niet hoeft door te lonten of een blok niet hoeft door te lonten, dat valt voor de consument geen verbetering te noemen, alleen voor de producent

Bij ons minder siervuurwerk de lucht in, maar wat er de lucht in ging waren grote blokken.
Ook veel meer harde zware klappen en echt veel meer shells, zowel in de lucht als op de grond.
Het verbod lijkt hier averechts gewerkt te hebben.

Het goede nieuws is dat het gross van de bevolking nooit meer legaal vuurwerk gaat kopen.

Oke, even to the point.

De dope cowboys hebben vorig jaar de vuurwerk markt ontdekt. Grotere marges, geen keihard concurrentie en lagere straffen dan voor de coke handel. Grotere handelaren hebben miljoenen verdiend en die worden dit jaar her investeert want dit is jackpot voor ze.

De consumenten die deze illegale, veelal mega blokken kochten hebben een super ervaring gehad. Laten we wel wezen, de 600sh triplex rammers, 36 sh shell blokken en de supernauten waren er in overvloed.

Volgend jaar grotere inkoop bij de leveranciers dus meer aanbod, lagere prijzen. Aan de andere kant meer vraag. Want zie jij je buurman zo een ' dikke doos ' de lucht in rammen, sta je volgend jaar voor lul met je lesli compound. Dus de consumenten die het dit jaar niet kochten zijn ook warm gelopen.

Mijn inschatting is dat de consument volgend jaar niet ineens weer een lesli compoundje gaat kopen.

Kort samengevat zal aanbod en vraag toenemen, straatprijs 20% omlaag. Dat word over 12 maanden nog meer genieten van al het moois.

Strategisch gezien een hele domme zet van de overheid om vuurwerk te verbieden. De verspilde middelen hadden ingezet moeten worden om de corona maatregelen te handhaven. Overal waren feestjes en geen capaciteit om te handhaven want de dienders moesten achter de vuurpijlen aanrennen. Met een dag of 10 een enorme piek in de corona besmettingen.

Chapeau!

Ik heb heerlijk genoten en gewoon geknalt zoals elk jaar...

Hartsikke mooi toch.. De jeugd is nu gewend aan, cobra,s en zwaar vuurwerk.. Wat willen we nog meer...
Toppie kabinet, gas erop!!!

Vandaag twee jonge jongens de handjes verloren.... door een cobra, dit zijn cobras die wellicht niet in het land waren gekomen als men het vuurwerk verbod niet had ingevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan