UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dergelijke reacties van je (niet alleen deze, maar door de jaren heen) wekken me toch een partij irritatie op. Je verwijt anderen dat ze maar wat roepen en weigert tegelijkertijd zelf structureel om ook maar iets van informatie te delen, evenals de rest van de ‘branche’ wat dat dan ook mogen zijn. Behoorlijk hypocriet.

Ga datzelfde eens in een bakkerij doen. Jij bakt de broden en er staan een hoop klanten in de winkel. Af en toe roep je vanuit de keuken dat er een hoop gebeurt in de keuken en dat zij je straks dankbaar zullen zijn als ze je heerlijke brood proeven. Maar als er na uren (in dit geval jaren) nog steeds geen enkel brood over de toonbank is gegaan is je winkel leeg. Dan kan je wel roepen dat je niets verplicht bent als bakker/branche, maar er is niemand die naar je luistert. Je geloofwaardigheid is foetsie en je winkel is leeg.

De geloofwaardigheid van jou en de hele branche is - heel begrijpelijk - bij mij en ik denk velen weg. Jaren gebeurt er zogenaamd een hoop maar ik zie als klant geen enkel brood. Ik heb honger en moet ieder jaar zelfs oud brood uit de vriezer inleveren. Ergens houdt het begrip en het geduld op.

Ik wens jou en de branche succes in de achterkamers (want daar begeef jij je in tegenstelling tot bijna alle onwetende forumleden kennelijk wel) en met de lege winkel. Het had wellicht niet zo hoeven te lopen, maar ja jij/jullie zijn niets verplicht gelukkig.

Haa Bonzo, een reactie van jou richting mij kon haast weer niet uitblijven. Maakt niet uit verder, want ik ben hier niet voor de likes of hits. Ik heb het geluk (of de pech?) dat ik aan de zijlijn ook een hoop meekrijg van wat er zich aan de andere kant van de streep afspeelt. Als ik hier dan structureel lees dat de branche stil is en het dus af laat weten, dan merk ik op dat deze kritiek niet terecht is. Ik heb het al vaker gezegd, er gebeurt genoeg. Lastig te begrijpen als je daar niks van meekrijgt, maar ik mag er inhoudelijk niks over loslaten. Als vertrouwelijke informatie mij wordt toevertrouwd, dan plemp ik het niet openbaar op een forum neer.

Geldt voor iedereen, kijk vooruit en dus over de komende jaarwisseling heen. Het nieuws dat ik te horen heb gekregen, maakte me bijzonder enthousiast. Iedere keer (na dit jaar) dat je tijdens de jaarwisseling weer een lontje aan staat te steken, denk er dan aan dat het niet vanzelfsprekend is en zonder slag of stoot voor elkaar is gebokst. Daar hebben mensen zich dan wel degelijk voor ingespannen en zeg nou eerlijk: zou het in dat geval iets uitmaken? Gevalletje maakt niet uit hoe of wat, zolang het maar kan.

Als je toch niks te melden hebt en alleen dingen zonder inhoud roept zeg dan liever niks. Wekt alleen maar meer irritatie op.

Ik ga die stress volgend jaar niet eens meer afwachten, wat zal lesli nu weer uit de hoge hoed toveren, een fontijnen verbod? Ik wijk lekker uit naar duitsland.

Nu maak je me erg nieuwsgierig firekwakkers haha..

"Geldt voor iedereen, kijk vooruit en dus over de komende jaarwisseling heen. Het nieuws dat ik te horen heb gekregen, maakte me bijzonder enthousiast."

Nu maak je me erg nieuwsgierig firekwakkers haha..

"Geldt voor iedereen, kijk vooruit en dus over de komende jaarwisseling heen. Het nieuws dat ik te horen heb gekregen, maakte me bijzonder enthousiast."

Als hij maar niet op de extra nieuwjaarsplannen in de zomer doelt, want hoezeer ik ook van vuurwerk houdt, dat gaat er bij mij niet in: ik ga echt geen 100.000 klapper afsteken in mijn zwembroek :)

Zolang er geen verbod komt, is de kans natuurlijk groot dat die jarenlange belofte van 2kg cakes ipv compounds doorkomt. Alleen valt er voor volgende jaarwisseling weinig te importeren natuurlijk. Iets als ook 50mm/40gr tubes daarin toestaan zou wel echt enthousiast maken.

Zolang er geen verbod komt, is de kans natuurlijk groot dat die jarenlange belofte van 2kg cakes ipv compounds doorkomt. Alleen valt er voor volgende jaarwisseling weinig te importeren natuurlijk. Iets als ook 50mm/40gr tubes daarin toestaan zou wel echt enthousiast maken.
Dat laatste is wishful thinking ben ik bang :D maar zou inderdaad leuk zijn.
Ik zou al blij zijn als de F3 singles weer terug mogen, noemen we het gewoon cat2B

Het nieuws dat ik te horen heb gekregen, maakte me bijzonder enthousiast. Iedere keer (na dit jaar) dat je tijdens de jaarwisseling weer een lontje aan staat te steken, denk er dan aan dat het niet vanzelfsprekend is en zonder slag of stoot voor elkaar is gebokst.

Geen enkele Nederlandse gemeente gaat consuvuurwerk afsteken verbieden komend jaar. Zoiets?

Waar ik nou echt blij van zou worden, is dat een verbod de aankomende 5 jaar niet op tafel kan komen d.m.v. een getekende rechtsgeldige wet. Dat zou een stunt zijn

Haa Bonzo, een reactie van jou richting mij kon haast weer niet uitblijven. Maakt niet uit verder, want ik ben hier niet voor de likes of hits. Ik heb het geluk (of de pech?) dat ik aan de zijlijn ook een hoop meekrijg van wat er zich aan de andere kant van de streep afspeelt. Als ik hier dan structureel lees dat de branche stil is en het dus af laat weten, dan merk ik op dat deze kritiek niet terecht is. Ik heb het al vaker gezegd, er gebeurt genoeg. Lastig te begrijpen als je daar niks van meekrijgt, maar ik mag er inhoudelijk niks over loslaten. Als vertrouwelijke informatie mij wordt toevertrouwd, dan plemp ik het niet openbaar op een forum neer.

Volgens mij best interessante reality-tv, als wij samen op een onbewoond eiland worden gedropt. Ik ga direct voedsel zoeken en een vlot bouwen, terwijl jij stelselmatig blijft roepen dat er zo een boot komt, terwijl er niets aan de horizon te zien is. Maar jij hebt goede contacten bij verschillende rederijen en staat alvast te kwispelen op het strand met een vuursteen in je hand en een berg hout naast je om te steken. En als die boot dan komt, dan is het een gevalletje maakt niet uit hoe of wat.

Bijzonder dat je mijn vorige post met jouw laatste post overigens onderschrijft. Ik zou je er bijna een hit of een like voor geven. Wat een terminologie weer.. de zijlijn, een hoop meekrijg, de andere kant, er gebeurt genoeg, het nieuws dat ik te horen heb gekregen, zonder slag op stoot.. Het is allemaal nogal vermoeiend en nietszeggend. Je kunt je wel voordoen als het orakel op dit forum, maar zolang je in een brede zin nooit met concrete informatie komt, passen je posts prima in het nieuwste sprookjesboek van de Efteling.

Overigens wel ronduit stuitend dat je de aanname doet dat het allemaal lastig te begrijpen is voor mij, omdat ik nergens iets van meekrijg. :bye:

Succes daar aan de zijlijn, ik laat je voorlopig weer even met rust. Kan mijn tijd beter besteden aan het doorlezen van een survival boek.

Ik ga die stress volgend jaar niet eens meer afwachten, wat zal lesli nu weer uit de hoge hoed toveren, een fontijnen verbod?

Okee hier moest ik wel even om lachen.. :D

Trieste is nog dat ik het wel zie gebeuren. Niks verbaast me meer nog. Maar dan kunnen we wel de Nederlandse fonteinen weer lekker goedkoop over de grens halen :)

Volgens mij best interessante reality-tv, als wij samen op een onbewoond eiland worden gedropt. Ik ga direct voedsel zoeken en een vlot bouwen, terwijl jij stelselmatig blijft roepen dat er zo een boot komt, terwijl er niets aan de horizon te zien is. Maar jij hebt goede contacten bij verschillende rederijen en staat alvast te kwispelen op het strand met een vuursteen in je hand en een berg hout naast je om te steken. En als die boot dan komt, dan is het een gevalletje maakt niet uit hoe of wat.

Bijzonder dat je mijn vorige post met jouw laatste post overigens onderschrijft. Ik zou je er bijna een hit of een like voor geven. Wat een terminologie weer.. de zijlijn, een hoop meekrijg, de andere kant, er gebeurt genoeg, het nieuws dat ik te horen heb gekregen, zonder slag op stoot.. Het is allemaal nogal vermoeiend en nietszeggend. Je kunt je wel voordoen als het orakel op dit forum, maar zolang je in een brede zin nooit met concrete informatie komt, passen je posts prima in het nieuwste sprookjesboek van de Efteling.

Overigens wel ronduit stuitend dat je de aanname doet dat het allemaal lastig te begrijpen is voor mij, omdat ik nergens iets van meekrijg. :bye:

Succes daar aan de zijlijn, ik laat je voorlopig weer even met rust. Kan mijn tijd beter besteden aan het doorlezen van een survival boek.

Voor de duidelijkheid ik ben het volledig met je eens, maar laten we ons niet verheven voelen boven andere, ik vind dat iedereen een mening mag geven en elke argumentatie er toe doet, dat is ook de definitie van een forum.
Elke inbreng is belangrijk, of het betrouwbare info is zonder bronvermelding is natuurlijk de vraag, echter is het zo dat iedereen zijn/haar best doet om mee te denken m.b.t. de situatie waarin we nu zitten, een pittige discussie op het forum is leuk, maar laten we aub iedereen in zijn of haar waarde laten.

Laten we onze krachten bundelen en ervoor zorgen dat onze traditie volgend jaar (en de jaren daarop) in stand blijft.

Voor de duidelijkheid ik ben het volledig met je eens, maar laten we ons niet verheven voelen boven andere, ik vind dat iedereen een mening mag geven en elke argumentatie er toe doet, dat is ook de definitie van een forum.
Elke inbreng is belangrijk, of het betrouwbare info is zonder bronvermelding is natuurlijk de vraag, echter is het zo dat iedereen zijn/haar best doet om mee te denken m.b.t. de situatie waarin we nu zitten, een pittige discussie op het forum is leuk, maar laten we aub iedereen in zijn of haar waarde laten.

Laten we onze krachten bundelen en ervoor zorgen dat onze traditie volgend jaar (en de jaren daarop) in stand blijft.

Ik vraag me af - want ook daar is een forum voor - wat je nu exact zegt, hoewel ik je strekking best begrijp en het er grotendeels ook wel mee eens ben. Heb je post daarentegen een paar keer teruggelezen, maar het komt nogal tegenstrijdig op me over. Je bent het met me eens, maar toch ook weer niet. Je zegt zelf dat elke inbreng belangrijk is, maar trekt in dezelfde zin info zonder bronvermelding in twijfel. Eens dat elke argumentatie er toe doet, maar wat als er nu geen enkele argumentatie is?

Dat iedereen zijn best doet wil ik zeker geloven, maar er is, ook op een forum, een verschil tussen het geven van een mening en het verkondigen van nieuws/feiten zonder onderbouwing. Dat laatste is juist destructief voor een forum. Of het moet zijn dat men de ambitie heeft om van dit forum een equivalant van RTL Boulevard te maken.

Ik voel me sowieso nooit verheven boven anderen, ik deel alleen mijn mening, communiceer op een fatsoenlijke manier en ben daarbinnen transparant en recht door zee. Dat ik niet continu iedereen over zijn bolletje aai daarmee en altijd binnen de lijntjes kleur, dat neem ik voor lief.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe jij de oneliner waar je mee afsluit wilt concretiseren en wat je van mij - de nietswetende consument onderaan de vuurwerkketen, die het allemaal niet begrijpt - daarbinnen exact verwacht, zeker als een branche en importeurs mij niet serieus neemt en relevant vindt. No offence, maar ik hoor en lees deze oneliner al jaren en ben ondertussen wat sceptisch (en velen met mij, niet alleen op dit forum).

Ik vraag me af - want ook daar is een forum voor - wat je nu exact zegt, hoewel ik je strekking best begrijp en het er grotendeels ook wel mee eens ben. Heb je post daarentegen een paar keer teruggelezen, maar het komt nogal tegenstrijdig op me over. Je bent het met me eens, maar toch ook weer niet. Je zegt zelf dat elke inbreng belangrijk is, maar trekt in dezelfde zin info zonder bronvermelding in twijfel. Eens dat elke argumentatie er toe doet, maar wat als er nu geen enkele argumentatie is?

Dat iedereen zijn best doet wil ik zeker geloven, maar er is, ook op een forum, een verschil tussen het geven van een mening en het verkondigen van nieuws/feiten zonder onderbouwing. Dat laatste is juist destructief voor een forum. Of het moet zijn dat men de ambitie heeft om van dit forum een equivalant van RTL Boulevard te maken.

Ik voel me sowieso nooit verheven boven anderen, ik deel alleen mijn mening, communiceer op een fatsoenlijke manier en ben daarbinnen transparant en recht door zee. Dat ik niet continu iedereen over zijn bolletje aai daarmee en altijd binnen de lijntjes kleur, dat neem ik voor lief.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe jij de oneliner waar je mee afsluit wilt concretiseren en wat je van mij - de nietswetende consument onderaan de vuurwerkketen, die het allemaal niet begrijpt - daarbinnen exact verwacht, zeker als een branche en importeurs mij niet serieus neemt en relevant vindt. No offence, maar ik hoor en lees deze oneliner al jaren en ben ondertussen wat sceptisch (en velen met mij, niet alleen op dit forum).

Ik ben het zeker met je eens, maar de manier waarop kan anders ;-)
Dat weet jij zelf ook, aan de manier hoe je het verantwoord.
Ik vind dat het best wel eens gezegd mag worden en een discussie hierover is verspilde energie.
Laten we ons focussen op vuurwerk.

Hahaha ik moest zowaar echt hardop lachen om deze post:devil:

Het is heel simpel Bonzo, er is zeer zeker nieuws. Van mij neem je het alleen niet aan en als een importeur hier hetzelfde had gezegd, had je dat misschien wel gedaan. Allemaal prima verder, maakt mij persoonlijk niet uit. Kan ook met je aversie richting mij te maken hebben. Mocht dat zo zijn, ook dat maakt me niet uit. Ik onderbouw het hier niet, omdat ik meer waarde hecht aan mijn geloofwaardigheid richting mijn bron, dan naar jou als zelfbenoemde survival expert. Komend vuurwerkseizoen krijg je vast iets van het nieuws mee. Zelfs de dealers zijn er nog niet van op de hoogte, dus voel me echt niet geroepen om het hier te delen. Feit is wel dat we er als liefhebbers allemaal profijt van hebben, dus ik zie het probleem verder niet.

Als dat nieuws al vast staat en 100% zeker is, waarom dan die geheimzinnigheid? Je mag me ook pm en met je verhaal maar stop met loze berichten plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan