UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.ad.nl/binnenland/een-week-lang-rellen-als-het-vuurwerkverbod-niet-wordt-teruggedraaid-blijven-we-knallen~a4e916c7/

"Deskundigen hameren op het belang van alternatieve activiteiten, maar agenten vrezen dat de voorbereidingstijd te kort is en hulpdiensten het alleen nog maar meer voor de kiezen krijgen."

wie had dat verwacht....

Goh beetje laat maar ze beginnen het nu toch in te zien. Maarja helaas ze zijn al te laat de geest is al uit de fles. Gaat alleen maar erger worden soort van eigen schuld.

Pijnlijk om hier zo weinig activiteit te zien...
We hebben er alles aan gedaan medefreaks, het gaat een ander oud en nieuw worden.
Meer over onze schouder kijken, wat cat 1 tussendoor stoken en hopen dat we niet zoveel commentaar krijgen.
Enige positieve van het verbod, is dat we volgend jaar een kans maken dat het doorgaat, het letsel en de vernielingen zullen door illegaal vuurwerk komen en handelaren zitten met overvolle bunkers.
Ik heb mijn strijdbijl begraven en het geaccepteerd hoe de situatie is.
En eerlijk gezegd hoe moeilijk en tegenstrijdig ik het ook vind klinken, het verbod dit jaar opheffen zou ik diep van binnen willen, alleen moeten we dit niet willen, aangezien er al gigantisch veel illegaal vuurwerk in het land is, hier zou consumentenvuurwerk dan bij komen en dan krijg je het ''zie je wel consumentenvuurwerk is ook slecht'' effect en dan krijgen we onze traditie nooit meer terug.

Iedereen bedankt voor jullie gigantische inzet (deze inzet liet me telkens verstelt staan, zoveel passie, zoveel strijd), deze strijd heeft het kabinet gewonnen, maar we blijven vechten voor onze passie, onze traditie, niemand pakt dit ons voor altijd af! Pyrofreaksforlife!!

Pijnlijk om hier zo weinig activiteit te zien...
We hebben er alles aan gedaan medefreaks, het gaat een ander oud en nieuw worden.
Meer over onze schouder kijken, wat cat 1 tussendoor stoken en hopen dat we niet zoveel commentaar krijgen.
Enige positieve van het verbod, is dat we volgend jaar een kans maken dat het doorgaat, het letsel en de vernielingen zullen door illegaal vuurwerk komen en handelaren zitten met overvolle bunkers.
Ik heb mijn strijdbijl begraven en het geaccepteerd hoe de situatie is.
En eerlijk gezegd hoe moeilijk en tegenstrijdig ik het ook vind klinken, het verbod dit jaar opheffen zou ik diep van binnen willen, alleen moeten we dit niet willen, aangezien er al gigantisch veel illegaal vuurwerk in het land is, hier zou consumentenvuurwerk dan bij komen en dan krijg je het ''zie je wel consumentenvuurwerk is ook slecht'' effect en dan krijgen we onze traditie nooit meer terug.

Iedereen bedankt voor jullie gigantische inzet (deze inzet liet me telkens verstelt staan, zoveel passie, zoveel strijd), deze strijd heeft het kabinet gewonnen, maar we blijven vechten voor onze passie, onze traditie, niemand pakt dit ons voor altijd af! Pyrofreaksforlife!!

Eens met wat je schrijft. Het verbod moet je nu niet meer willen terugdraaien. Die (in mijn ogen redelijk kansloze) poging om het juridisch nog aan te vechten vind ik ook niet heel tactisch. Juist om de reden die jij schrijft. Het terugdraaien van het verbod gaat de vuurwerkhandel en het imago nu meer schade aanrichten dan dat het door zou gaan. Ik heb me er op ingesteld, we gaan er ondanks alle beperkingen wat van proberen te maken en richten de blik op volgend jaar.

Nog een toevoeging: we moeten met z’n allen nu zoveel mogelijk invloed uitoefenen om de hobby in een positief daglicht te stellen. Probeer met een stukje in het lokale krantje te komen staan. De reikwijdte is niet groot, maar de invloed moeten we niet onderschatten denk ik. Als elke lokale krant een positief interview van een liefhebber zou plaatsen leest heel Nederland de positieve kant van het vuurwerk. En een plaatsgenoot die dat zegt komt veel meer binnen dan een of andere vuurwerkhandelaar of pyrogek ergens aan de andere kant van Nederland. Onderschat deze invloed niet en laat je horen in de lokale media mensen! Naar mijn mening zijn de echte liefhebbers nu ook aan zet om lokaal te laten zien dat vuurwerk een mooie hobby is en niet gelijk gesteld kan worden aan slopen, vernielen, rellen, ernstige verwondingen, doden etc. etc.

Helaas lees ik nog veel te weinig van dergelijke berichten in lokale nieuwsmedia. Of komt dat omdat ze hier niet gedeeld worden? Ik vrees echter het ergste...

Ja omdat volgens de video mensen niet meer naar een show gaan maar zelf gaan afsteken. Geen denderende video haha

Het is toch gvd niet meer normaal hoor. Ik steek 1 fluitje van funke af, en meteen schreeuwt er iemand ja hallo stop daarmee mijn hond heeft daar enorm last van. Dus ik zeg sorry, maar dit is kindervuurwerk en mag ik gewoon afsteken.

BAH

Het is toch gvd niet meer normaal hoor. Ik steek 1 fluitje van funke af, en meteen schreeuwt er iemand ja hallo stop daarmee mijn hond heeft daar enorm last van. Dus ik zeg sorry, maar dit is kindervuurwerk en mag ik gewoon afsteken.

BAH
Dit is het oud & nieuw gedrag van dit jaar. Wedden dat er heel veel opstootjes zullen ontstaan omdat het kabinet het onduidelijk gehouden heeft!?

P.s. de volgende keer dat hij langs komt moet je vragen of jij daar niet wilt lopen met zijn hond omdat je bang voor honden bent....

Het was gewoon in de tuin, en mn eigen hond stond er bij te kijken. Hij schreeuwde vanuit zn dakraam, zielepoot.

Hij kan ook gewoon aanbellen en uitleggen dat zn hond er heel bang voor is, of we misschien de kindervuurwerkjes met geluid ergens anders willen doen. Maar hij gaat gelijk lopen schreeuwen

Dit is het oud & nieuw gedrag van dit jaar. Wedden dat er heel veel opstootjes zullen ontstaan omdat het kabinet het onduidelijk gehouden heeft!?

P.s. de volgende keer dat hij langs komt moet je vragen of jij daar niet wilt lopen met zijn hond omdat je bang voor honden bent....
exact, duidelijkheid is er niet, trektouwtjes en sterretjes zeggen ze. Dat gaat nog wat worden.

Ik verwacht dat een hoop mensen de politie langs krijgen in de wijk, door klagende mensen over knetterfonteinen en knetterballen. Zoals al gezegd weten mensen het verschil niet tussen categorie 1 en 2. Dit is ook niet duidelijk gecommuniceerd aan de bevolking moet ik zeggen. Of je nu f1 of f2 vuurwerk afsteekt, de politie zal toch gebeld worden door overijverige buurtbewoners..

En waar denk je dat die winkels het voor doen dan ? Als er duidelijk was dat ze de compensatie kregen, waren ze hier vast niet aan begonnen denk ik. Dit wordt echt niet terug gedraaid ....

En waar denk je dat die winkels het voor doen dan ? Als er duidelijk was dat ze de compensatie kregen, waren ze hier vast niet aan begonnen denk ik. Dit wordt echt niet terug gedraaid ....

Die laten zich in ieder geval aan de voorzijde zien. I.p.v. die slappe hap van de overigen. We gaan het zien.

Heel erg dom. Stel dat het verbod wordt teruggedraaid heb je een aantal uitdagingen:
- de politiek is gefrustreerd wat een groot risico is voor volgend jaar (Lokale en landelijke politiek)
- de leveranciers hebben alle uitleveringen stopgezet naar de winkeliers, afspraken met vervoerders zijn ontbonden. Dit zou last minute allemaal georganiseerd moeten worden.
- gemeentes kunnen last minute een lokaal afsteekverbod invoeren
- buurlanden zullen boos zijn waar een verbod volgt (DE & BE)
- winkeliers hebben folders geannuleerd, voorbereidingen stop gezet en het personeel voor de verkoopdagen elders ingezet of geannuleerd
- het beeld van vuurwerk zal in de maatschappij waarschijnlijk fors negatief beïnvloed worden
- verscherping coronabeleid lijkt aanstaande door drukte met winkelen en Sint wat aanstaande is
- een grote administratieve chaos bij leverancier en winkelier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan