UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gewoon klaar met vuurwerk in Nederland. Na oud en nieuw zal het verbod definitief worden, hoe dan ook. Welke uitkomst er ook zal zijn, men kan hem in hun voordeel gebruiken.

Rellen en chaos de 31e? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je voorstellen als er nu nog vuurwerk toegestaan was geweest..."

Rustig Oud en Nieuw? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je zien hoe rustig het was en hoe weinig gewonden en schade".

Mark my words!

Verbod op bezit... https://www.nu.nl/jaarwisseling/609...proep-verbied-ook-het-bezit-van-vuurwerk.html

Ik schaam me met de dag meer dat we worden geleidt door zo’n zooitje kortzichtige debielen. Er wordt geen enkele oplossing geboden, er wordt enkel ‘VERBOTEN’ geroepen. Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.

Die Jorritsma stuurt aan op een civil war op 31/12 in Eindhoven.. er is een grote groep burgers daar die hem liever vandaag dan morgen ziet verdwijnen..

Het is gewoon klaar met vuurwerk in Nederland. Na oud en nieuw zal het verbod definitief worden, hoe dan ook. Welke uitkomst er ook zal zijn, men kan hem in hun voordeel gebruiken.

Rellen en chaos de 31e? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je voorstellen als er nu nog vuurwerk toegestaan was geweest..."

Rustig Oud en Nieuw? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je zien hoe rustig het was en hoe weinig gewonden en schade".

Mark my words!
Zo zal het inderdaad gaan. Daarom heb ik ook mijn geld van de bestellingen teruggevraagd.

Het lijkt erop dat carbid schieten dezelfde kant opgaat als het vuurwerk (gemeenten verbieden via APV en het VeiligheidNL rapport wordt erbij gehaald)....
https://nos.nl/artikel/2357442-eerste-gemeenten-verbieden-carbidschieten.html

In veel gemeenten is het carbidschieten niet opgenomen in het AVP. Dan is het sowieso verboden. Een extra verbod is dan niet eens nodig. Dan valt het onder een chemie wet volgens mij. Iets van ontbranding brengen van gevaarlijke gassen. Bij ons is dat wel geregeld. Bij ons heb je een meldplicht. Die persoon is dan verantwoordelijk voor de gang van zaken bij het carbid schieten. Die is dan de BOCK. Er is ook een speciale avond met uitleg hierover.

Er zou theoretisch gezien nog wel een mogelijkheid zijn waarbij beide argumenten niet kunnen worden gebruikt, namelijk: als er dit jaar alsnog massaal vuurwerk wordt afgestoken, maar er tegelijkertijd (nagenoeg) geen slachtoffers vallen.

Het verbod zou dan niet hebben gewerkt, want er is alsnog vuurwerk afgestoken. En de argumentatie die nu wordt gebruikt voor het verbod, druk op de zorg, zou dan ook niet meer legitiem zijn, want er zijn geen slachtoffers.

Echt realistisch zal dit echter niet zijn ben ik bang.

Mark my words!

Er zou theoretisch gezien nog wel een mogelijkheid zijn waarbij beide argumenten niet kunnen worden gebruikt, namelijk: als er dit jaar alsnog massaal vuurwerk wordt afgestoken, maar er tegelijkertijd (nagenoeg) geen slachtoffers vallen.

Het verbod zou dan niet hebben gewerkt, want er is alsnog vuurwerk afgestoken. En de argumentatie die nu wordt gebruikt voor het verbod, druk op de zorg, zou dan ook niet meer legitiem zijn, want er zijn geen slachtoffers.

Echt realistisch zal dit echter niet zijn ben ik bang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan