UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gewoon klaar met vuurwerk in Nederland. Na oud en nieuw zal het verbod definitief worden, hoe dan ook. Welke uitkomst er ook zal zijn, men kan hem in hun voordeel gebruiken.

Rellen en chaos de 31e? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je voorstellen als er nu nog vuurwerk toegestaan was geweest..."

Rustig Oud en Nieuw? "We moeten het verbod echt definitief maken, moet je zien hoe rustig het was en hoe weinig gewonden en schade".

Mark my words!

Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt, maar we hebben nu wel met een tijdelijk verbod te maken (via een noodwet). Stel dat het rellen/chaos wordt, dan is denk ik dat wij (vuurwerk liefhebbers) en de branch de politiek duidelijk maken dat het vuurwerkverbod dus niet werkt.
Als het een rustige jaarwisseling is, dan wordt het een lastig verhaal, alhoewel je dan misschien de nadruk moet leggen op het feit dat de branche een offer heeft gebracht om ons allen door de Corona crisis te helpen...misschien naief, maar ik wil me er niet bij neerleggen dat het nu al gedaan is..

Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt, maar we hebben nu wel met een tijdelijk verbod te maken (via een noodwet). Stel dat het rellen/chaos wordt, dan is denk ik dat wij (vuurwerk liefhebbers) en de branch de politiek duidelijk maken dat het vuurwerkverbod dus niet werkt.
Als het een rustige jaarwisseling is, dan wordt het een lastig verhaal, alhoewel je dan misschien de nadruk moet leggen op het feit dat de branche een offer heeft gebracht om ons allen door de Corona crisis te helpen...misschien naief, maar ik wil me er niet bij neerleggen dat het nu al gedaan is..
Nee het is niet voorbij, dan op zn minst nog 1 jaar om al die bunkers leeg te krijgen.

Schandalig. Die Belgische zaken mogen wel aangifte doen van smaad, want volgens mij insinueert Jorritsma dat die dingen uit België komen.

Er zijn hele grote groene Facebook groepen die niets anders doen. Niet alleen over vuurwerk maar over alles wat met dier en natuur te maken heeft. Die groepen zijn zoveel groter dan de vuurwerkfreaks. De huisvaders manipuleren geen polls

Vind het wel humor. Ik ben zeker pro natuur en alles door mijn studie maar 1 dagje knallen kan de natuur prima hebben. Al zou ik nooit in zo’n groep gaan zitten en ik ben zeer rechts ingesteld :)

Met allrespect als je bepaalde woordkeuzes hoort weet je ook meteen weer welke bevolkingsgroep dit is...de groep die onze Groene boomknuffelaar Klaver omarmd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn echte naam is, met 2 buitenlandse ouders kan het namelijk nooit Jesse Klaver zijn..
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...ast-in-brabant-neemt-toe-dit-gaat-echt-te-ver

En weer een nieuwsbericht van de gevolgen van het verbod.. ze stromen maar binnen!
We hebben het gezegd :wink:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...ast-in-brabant-neemt-toe-dit-gaat-echt-te-ver

En weer een nieuwsbericht van de gevolgen van het verbod.. ze stromen maar binnen!
We hebben het gezegd :wink:

"Alles trilt als ze dit afsteken. Je zit dan letterlijk rechtop in je bed. Honden plassen dan alles onder, die beginnen over te geven, te huilen. Mijn hond vliegt naar de wc. Daar zit 'ie in een hoekje, helemaal trillend."

Honden nemen vaak de trekken over van hun baasjes. Arme honden.. Wat een rommel zal dit geven..

Maar goed dit is natuurlijk ook helemaal belachelijk wat daar gebeurd en heeft in mijn mening weinig meer met vuurwerk te maken.
Mooie kans om van de daken te schreeuwen dat iedereen nu kan zien dat het probleem NIET bij consumentenvuurwerk ligt!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn echte naam is, met 2 buitenlandse ouders kan het namelijk nooit Jesse Klaver zijn..[/QUOTE]

Yasser Feras’ en wie daar Marokkaanse roots vermoedt heeft volledig gelijk. De politiek leider van GroenLinks is zoon van een half-Indische moeder en een Marokkaanse vader.

En als je dan bedenkt dat hij nederlandse tradities wil afschaffen en morokaanse juist omarmd en nu met zijn nieuwste aanwinst in zijn partij zet je toch wel aan het denken.

Professioneel vuurwerk verbod - check
F2/f3 verbod - check
Carbid - is een run op. Gevaarlijk en verbieden!
Volgende is zeker verbod op F1, daar komt de volgende run op en wordt dan als gevaarlijk aangemerkt.

:frusty::bonk:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn echte naam is, met 2 buitenlandse ouders kan het namelijk nooit Jesse Klaver zijn..

Yasser Feras’ en wie daar Marokkaanse roots vermoedt heeft volledig gelijk. De politiek leider van GroenLinks is zoon van een half-Indische moeder en een Marokkaanse vader.

En als je dan bedenkt dat hij nederlandse tradities wil afschaffen en morokaanse juist omarmd en nu met zijn nieuwste aanwinst in zijn partij zet je toch wel aan het denken.[/QUOTE]

Die gedachte had ik ook meteen. wat een toeval weer dat hij met een omstreden moslima in zee gaat.

Wat is dit nou weer???
Lees ik dat prof shows ook door heel nederland verboden zijn maar een drone show mag wel????
Daar kom toch ook volk op af en staan dan met veel mensen bij elkaar gaat echt weer nergens over.

Wat is dit nou weer???
Lees ik dat prof shows ook door heel nederland verboden zijn maar een drone show mag wel????
Daar kom toch ook volk op af en staan dan met veel mensen bij elkaar gaat echt weer nergens over.

Ze willen het vuurwerk volledig verbieden, en covid is nu de sjaak.

Ik verwacht 2e week januari weer een piek, bron van Rutte

De gemoederen moeten bedaard worden in het land nu alles verboden lijkt te worden.
Bij BOA’s en burgemeesters loopt het dun door de broek.

Evenementen voor de gefrustreerde jeugd.
Restaurants misschien toch gedeeltelijk open.
Toch met meer personen kerst kunnen vieren.
(Online) droneshow.
Zelfs bingo en zingen wordt uit de kast getrokken.

Het volk moet natuurlijk wel in het gareel blijven lopen.

....en dan worden er ineens massaal inbraken gepleegd bij winkels terwijl de politie druk bezig is met het op de bon slingeren van de aso pappas en hun kinderen....

Weet je wat een goed evenement zou zijn, een soort paintball oud en nieuw stijl.
Laat een ieder die dat wil in een afgesloten weiland elkaar bestoken met vuurpijlen en single shots (liggen toch weg te rotten in de bunker) die zijn voorzien van het Corona vaccin.
Is goed voor de groepsimmuniteit en lekker gereguleerd.

Maar goed dit is natuurlijk ook helemaal belachelijk wat daar gebeurd en heeft in mijn mening weinig meer met vuurwerk te maken.
Mooie kans om van de daken te schreeuwen dat iedereen nu kan zien dat het probleem NIET bij consumentenvuurwerk ligt!
Helemaal mee eens! Nu zou er vanuit de branche een signaal kunnen worden afgegeven ze zich hiervan distancieren en dat dit niets met legaal vuurwerk te maken heeft.

Geachte heer van Haga,

Allereerst wil ik u graag bedanken voor het lezen van dit bericht.

Het is mij opgevallen dat een vuurwerkverbod nogal wat problemen met zich meebrengt. Vooral het aspect: 'het voorhanden hebben van vuurwerk in een niet-openbare ruimte'.

Ik heb mij laten vertellen dat hierover nagedacht is en een mogelijke 'inzamelactie' wordt opgezet en doorgevoerd.

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om tot een mogelijk compromis te komen.

Verschillende huishoudens beschikken over al dan niet maximaal 25 kilogram vuurwerk. Uiteraard veilig opgeborgen.

In deze tijd willen mensen graag stoom afblazen. Zoals ik voornemens was, doe ik dat graag met een stukje vuurwerk. Helaas kan dat dit jaar niet.

Een mogelijke oplossing is dan: U mag uitsluitend vuurwerk afsteken wat u nog thuis hebt liggen. Wel worden de afsteektijden ingeperkt naar (bijvoorbeeld: 31 december 2020 22:00 uur tot en met 1 januari 01:00).

Dan is zo'n 'inzamelingsactie' overbodig. Dat kost tijd, geld en veel emotie. Deze maatregel werkt preventief en heeft geen werking als er geen vuurwerk wordt ingeleverd.
Mensen kunnen stoom afblazen en toch een stukje vuurwerk afsteken. De raddraaiers zullen, verbod of geen verbod, toch vuurwerk afsteken. Al dan niet illegaal vuurwerk.
Steek het vuurwerk uitsluitend voor de deur af. Handhaving kan zich o.a. richten op het veilig houden van grote pleinen, zodat niet veel mensen bij elkaar komen.
Categorie F3 vuurwerk en vuurpijlen zijn immers al verboden. Dus daarmee wordt de zorg al ontlast.
Geef hele goede voorlichting aan kinderen en verplicht het dragen van een vuurwerkbril en het gebruik van een lontje!

Graag wil ik u hartelijk bedanken voor de genomen tijd om dit bericht te lezen.

Ik wens u een fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Reactie:

Hartelijk dank voor uw bericht.

Zoals u misschien weet, ben ik inmiddels gefuseerd met Forum voor Democratie. Ik stuur u een link naar een artikel van Forum voor Democratie, waarin u kunt lezen hoe wij staan tegenover een mogelijk vuurwerkverbod: https://www.fvd.nl/vuurwerkverbod-lost-problemen-niet-op. Met andere woorden: wij zijn tegen een algeheel vuurwerkverbod! Het is niet alleen de traditie die wij kwijtraken, maar ook raakt het talloze ondernemers die het nu tijdens de coronacrisis toch al zo zwaar hebben.

Uw compromis klinkt heel mooi. Het zou leuk zijn als de partijen die voor een algeheel vuurwerkverbod stemmen, ook – net als u – in oplossingen zouden denken.

Een mooi weekend toegewenst!

Vriendelijke groet,

Wybren van Haga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan