@witte reus, ik kan je beredenering goed volgen alleen vergeet je '1 belangrijk punt en dat is dat je absoluut geen vergelijk kan trekken tussen Nederland en andere Europeese landen, en al helemaal niet met een Polen of Tjechie.
Ook al staan er 3 nederlandse handleidingen op, zelfs dan werkt het niet, dat het hier in Nederland niet zo werkt heeft met name twee oorzaken: De eerste en tevens de belangrijkste is de Mentaliteit van de nederlandse vuurwerk gebruiker, die is compleet niet in overeenstemming met andere europese gebruikers, verder is er ook maar 1 Europees land met een hoog euro vuurwerk per hoofd van bevolking en dat is Nederland, Nederland is naast China een top land als het gaat om vuurwerkliefhebberij. Dat betekend dat er in een klein land als Nederland waar de bevolking per vierkante meter enorm is geen plaats is voor vuurwerk van het kaliber 1.1 1.3. Stomweg omdat het het te gevaarlijk is, de ruimte er niet voor is, en is de mentaliteit niet overeenkomend met de verantwoordelijkheid die je bij zo'n knaller moet hebben. Hier in Nederland moet het kapot, autoos moeten in brand, scholen moeten de hens in, ramen moeten opgeblazen worden, verkeersborden moeten kapot enzov. Dit soort berichten hoor je niet of nauwelijks bij onze zuiderburen of oosterburen. Nee...wij Nederlanders kunnen hier niet mee omgaan en zal ook nooit gaan gebeuren. Het is een zure conclusie maar probeer die kritische spiegel maar eens voor te houden. En laten we eerlijk zijn, ik zou liever niet een buurjoggie van 14 naast me willen hebben die met een delorova (hoe heet dan ding ook al weer) in mijn buurt aan het zwaaien is en die een paar flessies bier op heeft. Het zou 9 vd 10 keer goed gaan, maar als het verkeerd gaat is het echt foute boel.