Uitzending RTL4 Editie NL (7-11-2011)

Als nitraten de kracht van een handgranaat hebben (volgens de "deskundigen")
Kan het leger toch mooi gaan gooien met een nitraat in een glazen beker?

Stukken goedkoper!

:frusty:

Goed gesproken titanium!
Ik wordt ook zo moe van die uitspraken om vuurwerk met leger munitie te vergelijken. Bovendien deed die vent in het filmpje wat ik gezien heb er nog een schepje boven op door te beweren dat wat in het postpakketje zat vergelijkbaar is met 20!! handgranaten. Wat een levendige fantasie heeft die vent zeg! Daar kan een kleuter nog niet tegenop!

Maar het is wel zo dat zinks en cobra's en delova's e.d. zeker niet voor iedereen geschikt is. Maar dat is met zoveel dingen.

Ik weet niet wat een betonnen paal van 15x15cm zal oplopen als je daar een zink tegen laat ontploffen, dat hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van het beton en of het met staal is gewapend. Maar ik denk wel dat een beetje betonnen paal er wel een barst in zal komen of en stuk eraf zal vliegen.
Maar een handgranaat zal mede door de scherfwerken veel meer schade aanrichten.

uit ervaring weet ik dat een paaltje van die afmeting niks oploopt bij een 901. heb het al eens zien gebeuren dat ze er een op vast hadden getaped.

uit ervaring weet ik dat een paaltje van die afmeting niks oploopt bij een 901. heb het al eens zien gebeuren dat ze er een op vast hadden getaped.

Okee, dan weet ik genoeg.
Had ik ook wel verwacht! En zink901 is van (geperst)karton een handgranaat is van het hardste staalsoort gemaakt, zit veel wolfraam in de legering, vandaar. Bovendien zitten er in de wand van zo'n granaat allemaal uiterst harde stalen kogeltjes, heb ik me wel eens laten vertellen, dit voor extra schade toebrengen.
Nu maar hopen dat de "deskundigen" het ook zullen begrijpen.

Maar goed weerlegd.

De vergelijking met dynamiet is ook nogal scheef.En dat komt uit de mond van een deskundige,overdrijven is ook een vak.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:rolleyes:

En dit is nou een handgranaat.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Na het zien van het filmpje ben ik benieuwd of jullie nog steeds vinden dat de vergelijking op gaat.

De vergelijking met dynamiet is ook nogal scheef.En dat komt uit de mond van een deskundige,overdrijven is ook een vak.

movie

:rolleyes:

Onze deskundige bedoeld HEEEEL weinig dynamite he:rolleyes:
Ik zou toch graag een test willen zien tussen een goede knaller en een handgranaat, ben benieuwd naar de uitslag, heeft niemand hier toevallig een handgranaat liggen?:rolleyes::p

Onze deskundige bedoeld HEEEEL weinig dynamite he:rolleyes:
Ik zou toch graag een test willen zien tussen een goede knaller en een handgranaat, ben benieuwd naar de uitslag, heeft niemand hier toevallig een handgranaat liggen?:rolleyes::p

Alleen bij die granaat moet je dekking zoeken,bij die knaller niet.:angel:
Anders is het metaalscherven happen.

Alleen bij die granaat moet je dekking zoeken,bij die knaller niet.:angel:
Anders is het metaalscherven happen.

Yups, dat is het grote verschil, maar ik vraag me af hoe het precies qua druk zit. Want scherfwerking is het grootste gevaar bij een handgranaat.

Yups, dat is het grote verschil, maar ik vraag me af hoe het precies qua druk zit. Want scherfwerking is het grootste gevaar bij een handgranaat.

Ik denk een handgranaat die zijn van staal,dus de druk kan echt heel erg hoog oplopen.

+ YouTube Video

En dit is nou een handgranaat.

movie

Na het zien van het filmpje ben ik benieuwd of jullie nog steeds vinden dat de vergelijking op gaat.

eindelijk iemand die de rust kan bewaren om iets aan te tonen met beelden wat iedereen eigenlijk al weet.daarom blijf ik het zeggen ook al ben je een tegenstander van zwaar vuurwerk het heeft niks te maken met handgranaten.als je een bv een delova rana 50 mm in de straat afsteekt gebeurd dit niet al moet je er natuurlijk niet op gaan zitten.:bye::bye::frusty::frusty:

Misschien gaat hiet niet om 1 afsteken maar om het vervoer dat niet volgens de regels van gevaarlijke stoffen gaat.Verfbussen en haarlak vervoer je ook onder gevaarlijke stoffen.Stel het busje vliegt in de brand en niemand weet dat er zware knallers in liggen en houden ze daar ook geen rekening mee.Zelfde probleem is hier in Enschede ook gebeurd sommige stoffen moet je niet blussen met water.Zelfs Belgie heeft geen sprenkelinstallatie in de bunkers.Eerst waren de duitse strijker het daarna nitraten en vlinders maar zelf belgie is al niet goed meer.Waar is het einde?Als er iets mis gaat met een delova rana dan is de schade niet te over zien.Sommige dingen zijn nou illegaal en blijven illegaal.Kijk eens op youtube en hoeveel filmpjes zie je wel niet van vernielingen.Stel dat deze zware knallers legaal zijn dan zouden ze die gebruiken.en wat als je hem in de hand hou of en 3 in je zak hebt en dat ze allemaal knallen.Dit heeft niks met vuurwerk te maken.Met legaal vuurwerk gebeuren al ongelukken omdat we er niet verstandig mee om kunnen gaan laat staan met deze zeer zware knallers.en de echte liefhebbers kun je ook naar die landen gaan en ze daar afsteken.Je moet ook kijken wat er gebeurd als het mis gaat hoe groot de schade kan zijn en woningbranden komen ook veel voor heb het zelf ook meegemaakt.
2 gram flash zoals de belgen hebben is wel de max.

Back
Bovenaan